What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hij is er! Sega New Astro - mijn 1e Candy...

ja, er zat een Naomi 1 board in, met Virtua Tennis. Game is een stuk lastiger dan op de Dreamcast, logisch natuurlijk. Grafisch identiek wel. Heb tot nu toe 4 games in mijn verzameling.
 
mijn krukjes:

stool1.jpg

stool2.jpg

stool3.jpg

van e-bay(Poef GUM) en zelf het SEGA stickertje erop geplakt. zitten nog lekker ook met een kussentje erin.
het rode krukje is natuurlijk the real deal! :)

en het wordt tijd dat ik is een goed fototoestel koop....
 
Vet, ik heb nu ook twee rode stools, na fucking jaren lang wachten eindelijk thuis een echte set up zoals ik 'gewend' was geraakt. Ik wil trouwens wel die Virtual On van je overnemen die ergens in die berg teringzooi ligt :)
 
Ken":2tsdyfd5 said:
Ik wil trouwens wel die Virtual On van je overnemen die ergens in die berg teringzooi ligt :)

8)
ik denk dat ik die zelf nog maar ff hou....heb er nog 1 zonder doos in iets mindere staat, maar wil die ook houden om (ooit) eens 2 Dreamcast -en/Saturns te linken voor een 2 player setup.
 
Ziet er mooi uit man, nice!
Maar het wordt echt eens tijd voor een betere camera haha :lol:
 
Dat heb ik dus al ooit eens gedaan met wat vrienden. 2 DC's, 2 x VGA box om beide DC's aan 2 TFT's aan te sluiten. Dan nog 2 Twinsticks en 2 x VooT en heel de dag spelen. Fucking briljant imo!
 
ruderudie":1z5qigvp said:
Hey Rob, die uitbreiding van cabs gaat goed! Als ik het goed heb staan er nu dus 5 cabs bij jou thuis?

ja, klopt, bizar eigenlijk hoe snel dat is gegaan...maar het aanbod was er ineens en ik heb over het algemeen geluk gehad met de staat van de cabs. Is toch even afwachten wat je krijgt.
heb er eigenlijk maar 1 met screenburn (de Blast) en moet daar ooit nog een nieuwe/andere monitor voor halen of proberen de Hantarex 29'' VGA demo monitor die ik ook al een tijd heb staan in te bouwen. Probleem is dat dat scherm iets boller is, waardoor de bezel niet meer lekker past. Dus als iemand aan een 29" 31k scherm kan komen hou ik me graag aanbevolen.
maar nu stop ik echt wel met cab aankoop, heb de 5 verschillende SEGA cabs die ik wou. heb er zelfs mijn auto voor verkocht om deze te kunnen halen.
kwestie van prioriteiten stellen... :)
ben echt van plan om nog deze maand aan mijn gameroom te beginnen.
daarnaast moet ik nog even kijken welke kant ik opga...de uni cab blijft een Naomi only cab, maar of ik de andere ook pcb based ga maken weet ik nog niet...misschien ga ik wel cabfemie plegen en ze mame/console-izen...
de blast voor dreamcast hori; de astro voor dreamcast/360 verti (als die getrisynced is); de aero voor saturn/ps2/mame verti en de new astro voor mame/ps2/saturn hori.
heb de weinige pcb's die ik had allemaal verkocht om geld te maken.
aan de andere kant...langzaam een Cave of STV collectie opbouwen spreekt me ook zeker wel aan :roll:
 
Echt een mooie setup met al de cabs en nu is het volgens mij tijd om hier eens lekker van te gaan genieten! 8)
 
Mozes, jij gaat wel ver voor je hobby zeg! Je auto verkopen voor een cab :?

Dat zou ik denk ik nooit doen, krijg ik ook nooit toestemming voor (Ik: "Hé schat, hoe vind je de kleur van mijn nieuwe cab?" Zij: "mooi hoor, maar waar heb je autosleutels toch neergelegd, ik moet naar de kapper en ik heb haast!" Ik: "eeeehhhhh" Eind van het liedje is dat ze niet meer naar de kapper wil, maar wel naar de advocaat.

En al je PCB's weg. Jemig, maar kan ik wel begrijpen. ik koop zelf mogelijk binnenkort een paar classic cabs (Pac-Man, Gyruss, PHoenix en zo), en daar moeten mogelijk ook wat PCb's voor wijken. Death Smiles anyone?

Wat betreft je monitor, ik heb zelf een zo goed als nieuwe Philips 29" 31Khz VGA monitor, onder andere met uitgebreide on-screen instelmogelijkheden. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, maar mocht ik hem weg doen dan zal ik aan je denken.
 
pooyan":1cur6h1f said:
Mozes, jij gaat wel ver voor je hobby zeg! Je auto verkopen voor een cab :?

Dat zou ik denk ik nooit doen, krijg ik ook nooit toestemming voor (Ik: "Hé schat, hoe vind je de kleur van mijn nieuwe cab?" Zij: "mooi hoor, maar waar heb je autosleutels toch neergelegd, ik moet naar de kapper en ik heb haast!" Ik: "eeeehhhhh" Eind van het liedje is dat ze niet meer naar de kapper wil, maar wel naar de advocaat.

En al je PCB's weg. Jemig, maar kan ik wel begrijpen. ik koop zelf mogelijk binnenkort een paar classic cabs (Pac-Man, Gyruss, PHoenix en zo), en daar moeten mogelijk ook wat PCb's voor wijken. Death Smiles anyone?

Wat betreft je monitor, ik heb zelf een zo goed als nieuwe Philips 29" 31Khz VGA monitor, onder andere met uitgebreide on-screen instelmogelijkheden. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, maar mocht ik hem weg doen dan zal ik aan je denken.

voordeel is natuurlijk dat mijn vriendin een autootje heeft...en aangezien ik nog niet samenwoon is de beslissing geheel voor mij. 😉
was ook een tijdelijke beslissing om mijn cab-droom finiancieel te realiseren - geen auto hebben scheelt toch meer geld dan ik dacht - nu dat dat zover is kan ik weer is voor een autootje kijken.

Classic cabs - waar haal je die vandaan? een originele Pacman cab is natuurlijk ook heel erg mooi!

die Philips monitor zou ik graag van je overnemen als die kwa curve in mijn Blast past.
 
Monitor vervangen kan wel een probleem opleveren met de op maat gemaakte screen bezel denk ik.

Trouwens, Vindt het wel een erg stoere collectie al die Sega cabs. En ook respect voor wat je ervoor over hebt. Begrijp het wel, Tis ook een fantastische hobby!

Heb nu zelf 3 cabs en het zullen er zeker meer worden. (Egret 2 en nog een Naomi cab). Vorig jaar had ik er ook nog geen. :)
 
Ja Rob, auto ervoor verkopen is wel heftig. Maar goed, ik kom graag een keer je cabs uittesten als je gameroom klaar is. Misschien een kleine Nozomi meet in de zomer :D ?
 
ruderudie":5izlsh0z said:
Ja Rob, auto ervoor verkopen is wel heftig. Maar goed, ik kom graag een keer je cabs uittesten als je gameroom klaar is. Misschien een kleine Nozomi meet in de zomer :D ?

dat lijkt mij een goed plan! gaan we regelen zodra ik klaar ben.

:D
 
3 op n rij..gameroom begint vorm te krijgen...wacht op mijn nieuwe blast monitor die als het goed is eind juli komt.

a.jpg
 
Ziet er goed uit 3 van die Sega cabs naast elkaar 8) , hoop dat het nu wel goed komt met de nieuwe monitor voor je Blast.
 
almighty":2x39phkg said:
Ziet er goed uit 3 van die Sega cabs naast elkaar 8) , hoop dat het nu wel goed komt met de nieuwe monitor voor je Blast.

Failure is not an option! zoals mijn baas van de week tegen me zei... 8)

komt helemaal goed!
 
Mooi gezicht zo'n set up.
En wat staan die marquees te schijnen! Terecht een mooie plaats voor die arts.
Die Arcana Heart 2 zit die er ook in?

Succes met de nwe monitor over een tijdje, neem dan nog ff een foto met de cabs aan.
 
ElPancho":87xhmp04 said:
Mooi gezicht zo'n set up.
En wat staan die marquees te schijnen! Terecht een mooie plaats voor die arts.
Die Arcana Heart 2 zit die er ook in?

Succes met de nwe monitor over een tijdje, neem dan nog ff een foto met de cabs aan.
goede ogen heb jij! of heb je die flyer ook bij een bestelling gehad?
heb m niet overigens. maar staat wel leuk..in afwachting van wat andere art.
 
Back
Top