What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Het Japan vragen topic

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Stel hier alle (kleine) vragen omtrent Japan.


Ik zat even met de vraag.

Weet iemand hoe duur een shinkansen rit is van Kyoto naar Tokyo?
 
Ongeveer 150 euro retour.
 
Rond de 15.000 Yen naar Kyoto met de Nozomi Shinkansen, die doet er ongeveer 3-3,5 uur over.
 
Ik wil graag met de shinkansen, anders moet ik ben de bus en dat duurt al gauw 10 uren.
 
Je vertelde het inderdaad, lijkt me nogal duidelijk natuurlijk. Anders kom je ook helemaal brak aan na een nacht in zo'n bus. Shinkansen rocks.
 
Kan iemand mij vertellen wat het beste betaalmiddel in Japan is en hoe dit precies in zijn werk gaat?
 
IK ben er zelf nooit geweest...maar ik neem dat de Yen wel de beste betaalmiddel is :|
 
Ore~sama":2y73yhz3 said:
Kan iemand mij vertellen wat het beste betaalmiddel in Japan is en hoe dit precies in zijn werk gaat?
Gewoon cash, credit cards zijn niet zo ingeburgerd en normaal als hier in Nederland.
Geld kun je pinnen op het vliegveld en postkantoren met je pinpas, maximaal 730 euro per dag.
 
Ken":a1hl5t8j said:
Ore~sama":a1hl5t8j said:
Kan iemand mij vertellen wat het beste betaalmiddel in Japan is en hoe dit precies in zijn werk gaat?
Gewoon cash, credit cards zijn niet zo ingeburgerd en normaal als hier in Nederland.
Geld kun je pinnen op het vliegveld en postkantoren met je pinpas, maximaal 730 euro per dag.

Zelfs met mijn rabobank pinpas kan ik pinnen in japan?
 
postkantoor, 9-17 en weekend gesloten of je kan in Ginza ook in het weekend tot 19 uur pinnen
 
Ik ga met een bus reizen door Japan, maar nu is mijn vraag.

Ik wil het liefst niet met koffers lopen slepen dus ik zoek nog ene goeie rugzak die makkelijk mee te nemen valt.

Heeft iemand een idee?
 
Ore~sama":3k249zgc said:
Ik ga met een bus reizen door Japan
Ik denk dat je hiermee een grote fout begaat, maar goed dat is natuurlijk aan een ieder om zelf te beslissen. Ik zou voor een rugtas naar een campeer speciaalzaak gaan, die hebben van die grote dingen.
 
Ken":2x6n5f71 said:
Ore~sama":2x6n5f71 said:
Ik ga met een bus reizen door Japan
Ik denk dat je hiermee een grote fout begaat, maar goed dat is natuurlijk aan een ieder om zelf te beslissen. Ik zou voor een rugtas naar een campeer speciaalzaak gaan, die hebben van die grote dingen.

Kan je me uitleggen waarom dan?
 
Omdat de reistijden met de trein zoveel korter en comfortabeler zijn.
Als je 8 uur in een bus hebt gezeten opgekropen met al je shit en dan aankomt in de drukste stad van de wereld gaat dat echt ten koste van je plezier. Ik weet 110% zeker dat als je met de Shinkansen gaat en lekker een bakkie koffie en obento besteld, onderuit zakt met je DS Lite en Super Mario je zult zeggen die Ken had gelijk.
 
Ken":2df8iigm said:
Omdat de reistijden met de trein zoveel korter en comfortabeler zijn.
Als je 8 uur in een bus hebt gezeten opgekropen met al je shit en dan aankomt in de drukste stad van de wereld gaat dat echt ten koste van je plezier. Ik weet 110% zeker dat als je met de Shinkansen gaat en lekker een bakkie koffie en obento besteld, onderuit zakt met je DS Lite en Super Mario je zult zeggen die Ken had gelijk.

De reis van Kyoto naar Tokyo zal door ons waarschijnlijk zeker wel met de Shinkansen gedaan worden. Maar voorderest zie ik geen problemen om met de bus te gaan.

En verander DS Lite in PSP :lol:
 
Ik hoop voor je dat de bussen fatsoenlijke airco hebben. Het is gewoon in Japan niet logisch om met de bus te reizen. Bergachtig landschap, drukke wegen, krappe zitruimte, minder diensten dan treinen, ga zo nog maar even door. Maar goed ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
 
Ik ga niet met een lokale bus. Er wordt een bus gehuurd. Maar goed ik moet het zelf allemaal ook nog maar zien. 8)
 
Ik heb even een vraag over hoe ze in Japan met de stroom werken.

Als het goed is heb ik een universele adaptor nodig om daar mijn aparatuur op te laden. Kan iemand mij meer vcertellen over deze zaken en wat voor soort stekkers ze daar gebruiken?
 
Ze gebruiken dezelfde stekkers als in Amerika, met twee van die platte pins.
Voor dingen als een PSP kun je een simpele adapter voor 110-220V kopen en gebruiken.
 
Back
Top