What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hantarax polostar 28 probleem

Status
Not open for further replies.

dirk hermans

Button Masher
Joined
Jan 29, 2014
Messages
15
Reaction score
0
heb net een arcade kost gekocht type Alto
monitor deed het goed bij thuiskomst maar moest nog wat afgesteld worden, zag de test button staan en bij het indrukken (bij opstart) maakt de monitor plots een tikkend geluid (komt uit de box zie foto) en krijg geen beeld meer

iemand een idee?


http://afbeelding.im/AsOFtoKi
http://afbeelding.im/3g6A
 
Normaliter gaat er niks kapot bij het drukken v/d test knop, dus kan toeval zijn geweest.

Waar lopen de draadjes v/d test button precies heen?
 
De testknop van het cabinet is verbonden op het jamma board plaats 15; functie testswitch ...
Op het moment stak er wel geen jammakaart in het slot

Ik ben eigenlijk ook niet zeker of het hier mee te maken heeft; kan puur toeval zyn dat de monitor het dan begaf.
Had de kast net gekocht; heeft in totaal 2 minuten opgestaan (het beeld schoot naar alle kanten toen ik thuis kwam (denk door het transport) ; had eerst de jamma kaart eruit gedaan en dan op de testknop gedrukt van het cabinet...

De zekering heb ik gemeten en deze is nog goed. Ik vraag me vooral af wat het getik is dat komt uit dit doosje:
http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/58939/3g6A
 
zonder JAMMA PCB in de kast krijg je geen beeld..
 
had daarna de jammakaart er terug in gestoken en hetzelfde resultaat als boven..
 
Dat kastje is de voeding van de kast. Ik raad je aan even terug te gaan naar de verkoper; zeker als er vreemde geluiden uit komen.
 
bedankt, probleem ligt dus bij de voeding dat weten we dus al.
de verkoper zegt dat hij er niets aan kan doen wat ik wel kan geloven daar alles bij hem perfect werkte.

starjet zal volgens mij de enige oplossing zyn of zyn er nog anderen die zulk ding kunnen herstellen?
 
Lig het aan mij, of is je verhaal niet echt duidelijk :)

Ja je monitor doet het niet...
 
Had de kast net gekocht; heeft in totaal 2 minuten opgestaan (het beeld schoot naar alle kanten toen ik thuis kwam (denk door het transport) ; had eerst de jamma kaart eruit gedaan en dan op de testknop gedrukt van het cabinet...

Verhaal is ook niet duidelijk:

Heb je toevallig dit gedaan terwijl de kast aanstond? (jamma er uit/in??)
Zo ja, dan heb je kortsluiting in je voeding(en) en start het spel niet op. Je krijgt dan ook geen beeld.
Jamma stekker never nooit niet los trekken als er stroom op staat. De contactjes v/d stekker kunnen elkaar raken, en dan onstaat er kortsluitng op je 12 / 5V enzovoort.

Verder weten we nu nog helemaal niks. Er tikt een voeding van de monitor als ik het goed zie, de foto's zijn onduidelijk, een overzichtfoto is beter.

Dus, een exacte omschrijving van wat je deed is beter. Wij waren er niet bij toen hij stuk ging. Onze glazen bol is kapot, remote viewing werkt bij mij ook niet meer sinds mkultra mij geen medicatie meer doet opsturen.

Het bedrijf dat je noemt ken ik niet, maar ze lijken toch al geruimte tijd bezig te zijn met deze hobby.
Toch een duur geintje, 42,50 per uur in de btw.

Als je verder geen technische achtergrond hebt, dan is dit wellicht een oplossing voor je.
Hou er rekening mee dat je wel wat technische / electronica achtergrond kunt gebruiken in deze hobby..
Er gaat wel eens wat stuk..
 
Asure verwoord het beter, waarschijnlijk omdat hij uit het noorden komt :) Dank u Asure.

Dus ik hoop dat je toch wat aan men reactie hebt :P
 
geen probleem DLX , je reactie kwam nogal grof over (voor een Belg toch!)
remote viewing werkt bij mij ook niet meer sinds mkultra mij geen medicatie meer doet opsturen. (hahaha)

maar ik zal me even verduidelijken:
jamma kaart heb ik niet uitgetrokken tijdens het aanstaan van de kast (deze stond uit). Na het heropstarten van de kast zonder jammakaart en daarna het indrukken van de test knop kwam het beeld er niet meer door. Daarna jammakaart er terug in en nog steeds geen beeld, wel geluid te horen van de spel pcb.

zal proberen overzichtsfoto te maken maar denk dat het door een nieuwe voeding van de monitor moet opgelost zyn... Er stond wel al iets met zwarte stift op de voeding geschreven... zoals op de foto te zien; kan het niet goed lezen, misschien had de voeding toch al een probleem.
 
Kijk daar kunnen we wat meer mee.
De 12V/5V etc. lijkt dan gewoon te lopen, dus de game in de jamma connector krijgt gewoon zijn stroom en 'speelt blind' zoals dat heet.

Ik ben niet bekend met de polo/star voeding en opzet.
Een monitor heeft meestal 1 printje (chassis noemt men dit) die alles regelt.
En uiteraard een beeldbuis, maar dat is secundair.

Als ik de handleiding van de polostar er bij zoek, zie ik ook netjes een chassis en buis, maar je foto toont een metalen kooi met extra dingen.

polostar.jpg


Eerste stap is voorzichtig meten wat er aan voltages nog (wel) loopt. Krijg hij netstroom? (3 pins connector, AC, bruin/blauwe draad, zou ~240 op moeten zitten.).

Ik lees iets als "SPROEIT BUT LILA" of "SPROEIT 3v T 10101 lila" op het metalen huis.

Dit metalen blok/ding is onderdeel van je monitor print (chassis), niet een simpele 'voeding' helaas.
 
bedankt voor alle info al
ik las net het volgende ergens:
High voltage shutdown. Do you hear a pulsing ticking sound? Shutdown can be caused by a shorted Horizontal Output Transistor (HOT, T114). The part # is Philips BU508A. Another place to check is the flyback, inspect for cracks. If the flyback is bad you will have to replace it. Another spot to check is R103.

B+ testing and adjustment. I own about 5 of these Polo chassis, and I’ve never had any issues with B+ on any of them. Your first plan of attack if you buy a Polo is to install a cap kit right away, and your chassis should be fairly healthy upon doing so. I don’t entirely know what the symptoms of improper B+ adjustment will look like on a Polo, but there’s a fairly easy way to test for it.

Front and center towards the “top” of the chassis (the part closest to the CRT) there’s a test point called TP6. I personally use an alligator clip to attach to this and then connect that to the red probe on my digital multimeter. There’s several small holes in the large heatsink surrounding the flyback, you can easily insert the black meter probe into one of these holes. Set your meter to the 200V DC range, and the voltage you want the B+ to be at or close to is 138V DC.
 
hoi daar zat ik ook aan te denken aan de hoogspannings, trafo lijkt het tikken ook niet een beetje op knisperen???.
misschien met het vervoeren de hoogspannings kabel ergens tegenaan???

lag de kast plat op zijn rug??

waar woon je in belgie???

gr robert
 
hoi robert
nee het is echt getik; de kast is horizontaal op de zijkant getransporteerd
alle kabels nagekeken maar lijkt ok
ik woon regio Antwerpen
mvg

Filmpje van het getik: http://sdrv.ms/1h4Yzvt
 
dirk hermans":pm1ks994 said:
hoi robert
nee het is echt getik; de kast is horizontaal op de zijkant getransporteerd
alle kabels nagekeken maar lijkt ok
ik woon regio Antwerpen
mvg

Filmpje van het getik: http://sdrv.ms/1h4Yzvt
Zoals aangegeven in dit zeer waarschijnlijk de Horizontale lijntor die is geploft. Daardoor ontstaat sluiting en gaat de voeding in beveiliging (tikken). Als je de lijntor (BUxxxx) naast de hoogspanningstrafo doormeet zul je waarschijnlijk volledige doorlaat meten (0 ohm). Als je hem eruit haalt zal de voeding waarschijnlijk ook weer opstarten.

Conrad heeft meestal wel exemplaren op voorraad.
 
En nog de plek waar de HOT zit (aan de achterzijde van de alu koelplaat)

polostar-hot.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top