Hmmm.... Ik vind hem geen klap aan.
Ik snap er werkelijk niets van, De Beta was harststikke leuk, Halo 2 was zelfs leuk, maar dit... Dit lijkt wel PDZ. Met dezelfde trage gameplay, jaggies, slechte aim en lelijke glinster. Gameplay is sloom, aimen is een ramp, overzicht is slecht. Het speelt gewoon NIET lekker. Alleen de wapenbalans is goed aangepakt, de energysword is lang niet meer zo onsterfelijk. De 11 Maps? slecht. Isolation met dat zinloze grottenstelsel sucks, Guardian is een hele saaie lockdown ripoff... Valhalla is een soort Bloodgulch en is ok. Je hebt maar 11 maps, terwijl je talloze verschillende mods hebt als 6 vs 6, 4 vs 4 en 2 vs 2 DM CTF, etc. ROFL.. 2 vs 2 op Valhallah! of 6 vs 6 op Guardian!... Zie je het voor je? lekker balanced en fun!
Dan komen de mappacks, en mag je natuurlijk 4 maps voor een tientje bijkopen. Noobs, maak aparte maps per mod. Zoals in UT etc (DM Turbine, CTF LavaGiant.. totaal afgesteld op de verschillende mods). Ik dacht dat dit in Halo 3 wel het geval zou zijn, dacht dat High Ground echt een CTF map was, evenals Valhallah. Snowbound DM.
De story mode vind ik tot nu toe ook geen fuck aan. Ook dat ziet er absoluut niet uit, en die vijanden die al in Halo 1 zaten komen mijn neus uit. En het is ZO SCRIPTED ALS DE PEST, loop op een bepaald punt en je triggert uit het niets een nieuw groepje enemies. Ren naar een eerder punt en ze komen je niet eens achterna. Bungie sold itself out; Halo zou hoe dan ook wel verkopen, dit prutswerk en die korte single player (Heroic is net zo kort, maar vijanden zijn wat lamer) is volgens mij in 1 jaar in elkaar gezet. Waarom ook moeite doen, als er zowiezo al een miljoen preorders zijn?
Die graphics man..., en ik heb dus de gameplay ook al bekritiseerd mocht je me graphicswhore noemen, dat is toch van de zotte? ZOVEEL FUCKING JAGGIES. En popup he?
Ik wil hem echter wel helemaal uitspelen, om de trilogie te beeindigen. Terugbrengen is dus geen optie. Doorhalen wordt hem niet tijdens een werk week. Nou ja, genoeg gekken die er straks 45 voor geven denk ik... Dan valt het verlies nog mee. En heel misschien, gaat de storymode me nog wel boeien... maar toch is ie veel te kort om hem dan te houden.
Ik maak me denk ik niet populair maar: Halo 3 sucks.
En dit is geen jokepost.