What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

GTA IV

Zo werkt het nou eenmaal, daar doe je niks aan. Trek je eigen conclusie.
Beste soundtrack slaat natuurlijk nergens op. Een soundtrack is in mijn ogen een stuk wat is gemaakt voor de game, niet een bij elkaar geraapt zooitje van rapmuziek en foute 80's tunes of whatever de muziek dan ook mag zijn. 10 hier, 10 daar, de hype is op een hoogtepunt en gaming is nog nooit zo commercieel geweest. Best.

Zoals verwacht springt iedereen op de trein en geeft bijna iedereen de game een perfect 10. Zelfs Eurogamer. En allemaal zeggen ze dat het in veel aspecten de beste game ooit is. Moet je GT eens horen; het personage is zo diep, het verhaal zo mooi... Nooit MGS gespeeld zeker? Die scoorde op bepaalde facetten lager dan GTA4 :)

Het klopt van geen kant, ik weet hoe het in elkaar zit maar toch blijft het me wel verbazen. Vooral de kritiek die dan later altijd komt (hoofdpersoon was toch wel suf... Liberty City kleiner dan San Andreas was toch wel suf, geen auto's meer kunnen pimpen was toch wel suf..) :)

En inderdaad, de soundtrack is een zootje commerciele hiphop, 90's en rock. Ik brei af en toe ook wel van zulke compilaties bij elkaar in mijn mp3 speler.

En om de hype maar door te voeren; wie gaat er naar een midnight launch ergens?

Ik ga vanavond (0.00) naar mijn lokale Game Mania om daar de PS3-versie op te pikken .. Wordt een kort nachtje slaap vanavond :)

HATSJIEKADEEE! :)

gta4or2.jpg

Ik heb besloten om nog even mijn ongezouten mening te geven over GTA IV, het is echt een game die langer gespeeld moet worden om een eerlijk oordeel over te kunnen geven en bovendien heb ik de multiplayer nog niet gespeeld. Heb ook de 360 versie gehaald voor Live, hoorde gisteren dat het dusdanig de moeite waard zou moeten zijn dat ik de game toch maar heb gekocht vandaag. Meer later van mijn kant.

Ik heb er nu pak en beet vijf/zes uur inzitten. Even puntsgewijs, kort mijn mening:

* Liberty City leeft! Nog meer dan ooit heb je het idee dat je in een echte stad rondloopt.. overal diep uitgewerkte details. Van het vuil op straat tot de NPCs die hun eigen ding doen.

* Meer realisme - of het nu het autorijden is of het vuren met wapens... alles voelt realistischer aan. Een positief punt als je het mij vraagt.

* Verhaal is tot dusver best tof. Ik had liever een Vice City-thema gezien, maar Niko Bellic is een tof spelkarakter.

- Muziek - dat men op dit front een tien geeft is belachelijk. Ik heb verschillende zenders geprobeerd maar vooralsnog heb ik maar een paar leuke nummers gehoord. Persoonlijk vind ik vooralsnog (maar kan veranderen naar mate ik meer zenders hoor) het op muzikaal gebied het meest tegenvallen

- Het is en blijft GTA - Dit is zowel positief als negatief. Na een paar uur heb je al heel snel het gevoel dat je weer een GTA aan het spelen bent. Rijdt van punt A - B, knal die af, vlucht voor de politie en zet persoon X weer af. Enfin, je kent het wel.

Positief hieraan is natuurlijk dat je heerlijk weer van alles kan doen in GTA, of het nu uitgaan is met vrienden/vriendinnen, stripclubs (grappig hoe je een lapdance met twee dames kan krijgen!) en ga zo maar door.

Voor mij dus absoluut geen 10 maar wel een solide 9

Jah man GTA is terug, wat Ken zegt is nog te vroeg voor een absolute mening.

******pas op beetje gameplay spoilers*******

Ik mis wel wat dingetjes van SA zoals je dude dik maken of sneller te laten rennen. Stunt bonus voor weelies en stunts. Ligt het aan mij of is de politie dommer ?

Alle kleine extratjes zijn wel cool, zoals crashen en uit het voorruit van je auto eruit vliegen. Hoe je op lijken staat. die ragdoll physics bij de AI charas.

Kleren kopen is zeker verbeterd.

De humor is ook grover geworden met de tv en de ads en de hoeren dien echt op je springen.

SIXAXIS om je gun te laden is wel cool, maar besturen van voertuigen is mij teveel moeite.

Missies en 'acteurs' en zow zijnerg vermakelijk en de sfeer zit er ook goed in.

Ik heb net wat duiven gevonden mis er nog 197.

Muziek is cool, leuk dat je het ook zachtjes hoort als je naast een auto staat. Tuff Going marley rythims zijn vooral lachen met Little Jacob naast je.

Ben wel benieuwed naar de rest van de stad, kan eigenlijk niet wachten. Multiplayer online heb ik nog geen zin in gehad, ik will lekker het spel en de guns via het spel ontdekken en guns.

Ik heb de collectors edition en ziet er best leuk uit allemaal. Belachelijk dat ik die via intertoys heb omdat de game shoppies niet goed hun shit geregeld hebben. foto's komen nog.

Toen ik net begon te spelen had ik zoiets van 'mjah wel leuk'... Maar naarmate je speelt begint die game toch echt op je te groeien...

Allemachtig wat een game zeg. Gewoon achter in zo'n cab zitten en beetje rondrijden is al een fucking feest...

Sommige missies zijn echt ontzettend episch, geweldig, vooral als Nico boos wordt en begint te brullen, damn, puur genieten...

De personages zijn dik in orde, de dialogen zijn scherper / grappiger dan ooit te voren en kzit soms ook gewoon te lachen om de flauwiteiten van die mensen. Zelfs de main char (Nico) is geweldig imo, khad eerst niks om met zo'n Borat type te spelen, maar hijs eigenlijk toch best wel fucking tof ;D

Verhaal lijkt een beetje van de hak op de tak te springen, maar stoor ik me verder niet zo aan.

Muziek... meh... Kan ik nog niet echt beoordelen, kheb meestal die talkshow shit aan, wat ik altijd brilant vind... We Know The Truth (WKTT) heb ik meestal aan ;D. Hip Hop heb ik niks mee, Trance ook niet... Liberty Rock Radio van wat ik gehoord heb was wel aardig, met Iggy Pop als DJ _o- Khoorde al The Who, smashing pumpkins, Queen en Black Sabbath langs komen, dus vond dat wel aardig kanaal. San Juan kanaal met Daddy Yankee moet je maar net van houden, maar zitten best bekende nummers tussen uit dat 'genre', wat ik wel cool vind. Voor de rest nog niet echt geluisterd.

What else? Realisme in de game vind ik echt geweldig, alhoewel het natuurlijk wel nog een beetje arcade blijft. Maar het rijden met autos vind ik echt super... Vooral in 't begin, als ik dan probeer te driften door de handrem te gebruiken, want dat ging vroeger altijd zo makkelijk... Hier raak je bijna volledig macht over 't stuur kwijt ;D

Maar wat mij meest opviel was gewoon hoe levend de stad lijkt te zijn. Mensen die met hun auto rommelen, en bijna iedereen lijkt iets te dragen o_O Deed me beetje denken aan... durf ik 't te zeggen? Shenmue ;o

Op een vreemde manier voor mij iig... Aangezien dat de laatste game is die ik ooit heb gespeeld waarin het lijkt alsof de stad leeft / ademt... Wel mis ik in GTA de mogelijkheid om met ALLES interactie te hebben, en met name mensen aan te spreken... of gebouwen in te lopen. Wel kun je dan makkelijk een 2 uur verder zijn door te kijken wat er op TV is, websites te lezen of fucking die minigames te spelen... die minigames zijn dodelijk voor je tijd.

Die Comedy Club is trouwens absoluut briljant, Ricky Gervais en Kat Williams _O_

Het is me duidelijk dat er heel veel passie in GTA IV in gestoken, en dat merk je ook wel...

Kvind die al die 10n die hij krijgt ook meer dan terecht. De game is absoluut niet perfect (auto aimen zuigt af en toe, popups / fps drops in chase view etc etc)... Maar kwa game issie meer dan dik en dik in orde... Prachtgame, ik kan alleen hopen dat andere devs ook zoveel moeite in een game willen stoppen...

jah man, gister voor ik naar bed ging hoorde ik ricky op de tv en die model leek er ook nog vet op echt teveeel humor. Kat heb ik nog niet gezien.

Ik heb nu ook een ijskowagen voor de deur, zijn muziekje is mad lachen allemaal klasieke muziek, zit ook leuke interactie in, hoe harder je rijd hoe sneler je tune gaat net een musicbox.

Duik moves zijn wel lachen bij het schuilen in gevechten, gewoon leuke animaties.

196 pigeons left ;) toch jammer dat je geen bonus voor wheelies en stoppies krijgt. Wel een zooitje Stunt ramps gevonden gellukkig.

Jah het is weer leuk om gta te spelen.

Zelfs ik moet zeggen dat deze game me bevalt, maar de ratings zijn wel veel te hoog. De soundtrack vind ik bijvoorbeeld vrij zwak tot zover ik heb geluisterd. De jaggies, framerate en blur vind ik soms ook niet al te lekker om aan te zien.

Maar voor de rest is dit een GTA die de GTA haters als ik over de streep kan trekken. De game heeft bijvoorbeeld eindelijk mooie physics, en besturing wat op Driver lijkt (realistisch dus). De vertelling is inderdaad van een beter niveau dan de vorige, die toch vrij oppervlakkig waren. De actie beviel me tot zover ook wel, het afpakken van dat mes en dan die gozer ermee neersteken bijvoorbeeld.

Dit spel begint echt heel cinematisch, unlike andere GTA's. Daardoor was ik eigenlijk wel meteen geinteresseerd. Ik heb nog niet zoveel gespeeld maar de game weet tot nu toe mijn aandacht vast te houden en dat lukte voorgaande delen niet omdat ik het allemaal zo oppervlakkig vond.

R-Type":3k7kkjfb said:
Zelfs ik moet zeggen dat deze game me bevalt, maar de ratings zijn wel veel te hoog. De soundtrack vind ik bijvoorbeeld vrij zwak tot zover ik heb geluisterd. De jaggies, framerate en blur vind ik soms ook niet al te lekker om aan te zien.

Ik begin nu, na zeker 16 uur spelen, ook te merken dat de soundtrack gewoon kut is. Alleen het Electro-station is relaxt om te luisteren en komt er zo nu en dan een leuk nummers voorbij op Liberty Rock of Classics. Maar that's it!

Verder ben ik volop aan het genieten. Raak op dit moment even niets anders meer aan totdat de singleplayer (lees hoofdverhaal) is uitgespeeld ;). Overigens denk ik niet dat ik daarna heel veel multyplayer zal spelen. Dan kan je beter RBSV2 of COD4 spelen lijkt me. Die zijn meer solide.

Ja de radio valt over het algemeen tegen. Ik kreeg wel opeens een paar nieuwe stations bij het tweede gedeelte van LC.

Heat hip-hop: tjah een paar goede nummer en veel troep.

Tuff-Going: Erg relaxed om van die oude marley te horen en de dub versie van get up stand up, verder jammer dat er niet een echte dub of dubstep station is.

B : voor de echte ragga en andere jamaicaanse tunes heeft ook wel een paar leuke tunes. Zommigen ook belachelijk.

Electro: vind ik te monotoon voor mijn smaak.

Die synthesizer radio is ook af en toe lachen met oxygen.

Beste muziek tot nu vind ik de ijsco truck met interactieve tunes en de Kat Williams met z'n everyday iam husseling grap :)

Ik luister alleen nog maar naar Journey, en soms Vibe (Pony is wel kickback).

Soundtrack doet opzeker onder voor Vice city, en ook San Andreas. Daarom mag je die 10 voor de sound alvast in twijfel trekken. Dat zogenaamde beste verhaal ooit, daar kan ik me ook niet in vinden. Ik ben nu 30% onderweg (= zo'n beetje halverwege story mode) en het is allemaal cliche. Veel gebeurtenissen zag ik al vanaf mijlenver (gebruikelijke backstabben, undercovers.. etc..) gaan gebeuren.

Overigens moet ik zeggen dat de Ps3 versie me goed bevalt, ik heb nog geen enkele keer die popup waar men over rept onder ogen gehad. Als je hard rijdt is de blur soms wel wat te ranzig, waardoor het weer traag lijkt.

De game zelf is gewoon wel leuk, beter dan oude GTA's (vooral de actie). De missies gaan me soms wel vervelen, maar de stad is nu gewoon interactiever.

ah mijness op ps3 is wel 2 keer blijven hangen en een keer woudie niet loaden :/ dat wel na echt meer dan 8 uur gamen achterelkaar. Maar goed bij mij hangt cod4 ook weleens na uuren gamen.

Ja ik vind dat sound niet alleen die soundtrack is, er zijn zeker wel nieuwe dingen aan toegevoegd voor geluid. De acteurs hebben het ook netjes ingesproken, je hoort ook de muziek uit autos vandaan komen. Schieten klinkt ook wat serriheuser vooral met de M4 full auto machiegun en de surroundings klinken ook erg goed.

Ik hoorde ook dat er via amazon je eigen mp3 lijst kan maken voor een radio in gta, ik ben het nog niet in het spel tegengekomen maar het klinkt in iedergeval inovatief en crossmedial of gewoon een extra manier om geld aftetrogelen.

Voor iedere PS3 bezitter; er is een patch die het e.e.a moet verhelpen!

Heb het alweer gezien eigenlijk. De beste GTA tot nu toe, leuk while it lasted maar uiteindelijk toch geen keeper voor mij. Hij is dan ook al verkocht.

Kennelijk houd ik gewoon écht niet van free roaming. Heb de game een megagrote kans gegeven (zat na 2 weken op zo'n 50% in de game, dat is dus bijna het einde van de story).

Ik heb de game vorige week uitgespeeld (dan ben je op 60%) en ik moet zeggen; ik heb ervan genoten. Maaarrrr ik blijf erbij... het genot van Vice City wordt ondanks het next-gen jasje (mega veel details, indrukwekkende spelmotor, physics etc) niet geevenaard.

Ik vond het verhaal wel tof met bepaalde wendingen en terugkoppelingen naar Niko's verleden maar je werkt op een gegeven moment voor zoveel verschillende mensen, dat het verhaal wat rommelig aanvoelt.

Desalniettemin vond ik het een toffe GTA die in ieder geval veel beter is dan San Andreas. Dus mijn volgorde van GTA's:

1. Vice City
2. GTA 4
3. GTA 3

Ik raakte de draad ook een beetje kwijt. Ik vond het allemaal wel best. Opeens kreeg je die packie, elizabeta, Dwayne, PBX en fuck knows. Het boeide me niet meer en ik wist wel waar het op uit zou draaien.

Wat je uiteindelijk hebt is een typische next-gen game. Mooi gemaakt maar weinig substance. Ja Liberty City leeft en dat is allemaal heel mooi maar waar zijn de vliegtuigen, het parachutespringen, upgraden van je personage en auto, burglar... Ik had wel naar 100% kunnen gaan, maar al die non-story assassin mission doen en die beesten vinden vind ik zonde van de tijd.

VC is beter qua sfeer en muziek, maar voor de rest niet.

Iemand trouwens ook problemen gehad met freezing?
Ben nu pas 5 uurtje bezig en de game is al 3 keer vastgelopen
Maandag maar meeteen even omruilen voor een ander of zit het puur in de game?
Lees veel verhalen over dat het bij deze game begint en dan overslaat naar andere games op de 360 en dan krijg je later de rrod.
Weet niet hoe serieus ik dit moet nemen maar de rest van m'n games nooit geen gezeik mee gehad.

Ligt niet aan de game maar aan je 360. Ik had dit met RB6 Vegas. Freezen, rebooten, freezen, ring of death. R.I.P. Opsturen en wachten op een reviseerde die weer jou kant op komt.

Back