What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Goede 8 bit muziek - wat vindt jij goed?

waiwainl

Administrator
Staff member
Op z'n tijd luisteren naar wat 8-bit muziek (16bit natuurlijk ook :-)) is heerlijk.
(re)Mixes of juist meer OST's behoren tot de categorieën.

Ik kan graag luisteren naar bijv deze track (link naar Spotify):

Maar ook graag naar CAVE Deathsmiles OST of Mushihimesama Futari OST

Waar luister jij graag vaak naar binnen dit genre??

Niet direct 8bit muziek, maar wel soort van Dubstep / Drum 'n Bass met 8bit invloeden:
Excision - 8 bit superhero

Zo'n beetje alles van Sunsoft op de NES:

Gremlins 2

Journey to Silius

Fester's Quest

Gimmick!

Bonus!

VVVVVV

Leuk draadje! Hierbij een spel dat ik erg graag speelde bij een maat van me. Moeilijk dat het spel was zeg, kolere.

Mag 16-bit ook? Zo ja, dan heb ik nog Super Double Dragon op de snes gespeeld. Dat vond ik ook erg leuk. Dat thema liedje is geniaal gewoon. Op de gitaar klinkt het helemaal bruut! Double Dragon, een spellenreeks waar ik zoveel plezier aan heb beleefd.

Origineel

Elektrische gitaar versie

Heb er best veel 8-bit muziek dat ik leuk vind en luister het best vaak.
Ninja Gaiden II vind ik nog steeds een van de beste game muziek van de 8-bit era.

Nullsleep is ook lachen met zijn gameboys

of dj scotch egg

Hier in Nederland hebben we Eindbaas, die hebben feestjes.

Gaaf :mrgreen: http://www.retrocollect.com/Reviews/hom ... micom.html

Qqz4Stz.jpg

Commando C64. Puur omdat het zoveel nostalgische gevoelens naar boven haalt. Maar verder zal ik bij 8bit muziek niet er eens goed voor gaan zitten, en er naar gaan luisteren.

Leuke muziek tijdens het gamen, maar that's it
wat niet is kan nog komen ;-)

Commodore 64 The Last Ninja 2 is de beste 8-bit muziek ooit. Zo perfect en een genot tijdens het laden van de levels. Er zijn meer C64 spellen, maar The Last Ninja 2 steekt er met kop en schouders er boven uit.

Cybernoid 2 op de C64 (Jeroen Tel) , R-Type op de C64 (Chris Huelsbeck), en muziek uit de Konami SCC chip zoals deze op de MSX werd gebruikt (Nemesis 2/3, Salamander, ga zo maar door). Ook op MSX: Firehawk (level 1, MSX Music), en een topper op de MSX (Turbo-R, met een Roland MT-32): het intro van Illusion City.

Da Dude":83ml4iwa said:
Commando op de C64.
Telt die ook?

Voor mij wel. ;-) Heerlijk nummer.

Auf Wiederschen Monty ook zo 1. (Liefst msx versie).

En eigenlijk alle msx games van Konami. Zeker degene met SCC chip.

Bijna vergeten. De intro van Starship Rendez vous voor de msx 2. Ook een topper.

The Icarus Kid, meesterlijk album heeft ie gemaakt. Voorproefje :)

Back