What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

gigawing en streetfighter zero 3 dc problemen

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Heb nu m'n 3'de gigawing en m'n 2'de SFzeroIII besteld en binnen (mint).
Nu pakt m'n dreamcast deze games ook niet.(op 2 verschillende consoles geprobeerd)
De rest van m'n games geen problemen maar deze weigert hij te draaien :evil:
Ben niet snel de kluts kwijt maar nu snap ik het ook even niet meer.
Telkens krijg ik het dreamcast logo weer en blijft zich op deze manier herhalen.Heb je voor deze games een uber dc nodig... :?
 
Hey Almighty!

Het ligt niet aan je DC!!

Ik ga ervanuit dat je de Japanse versies heb van GigaWing en Street Fighter Zero 3 Upper en je DC via een RGB Scart heb aangesloten.

The probleem ligt bij de games zelf, ze zijn allemaal zo. Ik heb dit namelijk ook zelf ervaren. De enige manier hoe je deze games kan afspelen is niet via je RGB Scart, maar via een VGA of AV Scart. Anders krijg je continu dat loop gebeuren.

Vanwege deze reden had ik zelf nog een x SFA3 USA besteld om precies hetzelfde probleem weer te krijgen. Hierna de PAL versie in huis gehaald die prima draait op RGB.

Probeer het maar even uit via AV Scart of VGA. De games werken. :)
 
K":2dabvi9w said:
Hey Almighty!

Het ligt niet aan je DC!!

Ik ga ervanuit dat je de Japanse versies heb van GigaWing en Street Fighter Zero 3 Upper en je DC via een RGB Scart heb aangesloten.

The probleem ligt bij de games zelf, ze zijn allemaal zo. Ik heb dit namelijk ook zelf ervaren. De enige manier hoe je deze games kan afspelen is niet via je RGB Scart, maar via een VGA of AV Scart. Anders krijg je continu dat loop gebeuren.

Vanwege deze reden had ik zelf nog een x SFA3 USA besteld om precies hetzelfde probleem weer te krijgen. Hierna de PAL versie in huis gehaald die prima draait op RGB.

Probeer het maar even uit via AV Scart of VGA. De games werken. :)
Dan ga ik maar eerst een een vga bestellen.(ja erg he nog niet in huis :oops: )
Klopt wel wat je zegt want m'n gigawing ntsc pakt hij ook niet.
Al m'n andere games geen problemen mee maar alleen met deze 2.
alvast reuze bedankt voor deze tip, was er zelf niet achter gekomen.
 
vga besteld en ben reuze benieuwd!
Alleen het beeld natuurlijk al stukken beter 😉

Heb nu straks dus 3 gigawing's en 2 Streetfighter Zero's III te koop haha.
 
Ik heb dit ook met Gigawing gehad (Japanse versie) en die game draait inderdaad niet met een RGB kabel.
 
Muzzle":3kq1b0so said:
Ik heb dit ook met Gigawing gehad (Japanse versie) en die game draait inderdaad niet met een RGB kabel.
long time no see Muzzle 😉

Nou is het even wachten op m'n vga kabel :)
 
Kijk, als je het origineel heb, mag je legaal de backup downloaden.
Die werkt misschien wel al met rgb kabel, of je moet 'm zelf effe patchen!
tadaaaaaaah!
 
Ik had daarom een S-Video cable voor de DC. Er zijn wel meer Japanse game RGB protected, en met name de Capcom games.

De backups zijn idd patched en dankzij RGB ondersteuning ook min of meer mooier dan het origineel.
 
Back
Top