What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Gezocht] oude pc meuk

PascalP said:
Geniet van je LAN party dit weekend ;)

Dat gaat lukken, de airco is inmiddels ook al gearriveerd :D

TbJWud9.jpg
 
Heb hier nog wel een Dell Optiplex 755 tower die je zo mag ophalen. Even uit mijn hoofd: E6600 cpu, 4 gb ram (misschien 8gb). Maar volgens mij geen HDD. laat maar weten als je interesse hebt. Zal nog even rondsnuffelen wat ik nog meer heb liggen.
 
Da Dude said:
We zijn natuurlijk wel benieuwd wat je gaat doen, dus hou ons op de hoogte :-)

Het idee is er in grote lijnen, nu de uitvoering nog ;)

Ben aan het denken om alles via een KVM switch te doen zodat ik maar 1 keyboard en muis nodig heb, en 1 of 2 monitoren (vga splitter?), 1 CRT en 1 LCD

Systeem 1 (thanks @opslagruimte bij ons op de zaak)
Pentium 1
Soundblaster
GPU nog TBD
OS wordt Dos 7.2, voor de echte klassiekers
19” Sony CRT

Systeem 2 (thanks @Muf)
AMD 1ghz in handig SSF kastje
Kan makkelijk alles uit P2/P3 generatie draaien
OS is Win98SE

Systeem 3 (thanks @sjorspion)
Core2Duo E6600
OS zal ws WinXP of Win7 worden, iets nieuwere generatie games

Zal dit laatste systeem ook gebruiken voor wat simpele dingen voor de hobby, SD kaartjes voor Everdrives, drive voor de TTX2 etc...
Deze systemen komen namelijk bij de kelder (mancave) te staan terwijl mijn main PC boven staat. Lekker handig dus ;)
 
Als je in "retro" hardware zoek, heb ik wellicht nog wat leuks.
een ISA Terratec pro64 audio card.
Altijd behouden vanwege de beroemde "RTFM" connector dat erop zit :D
En een persoonlijke pareltje, een Terratec geluidskaart MET een yamaha DB50XG MIDI daugtherboard.
Met de hoop deze ooit weer aan de praat te krijgen op huidige hardware, maar PCI, en er bestaan blijkbaar geen audiocards meer met een MIDI connector :(
Denk alleen dat de ISA audio card niet echt meer werkt, heeft een beetje onverpakt rond gezworven in de kast.
De Yamaha en Terratec is wel magnatic shielded in doos.
En zou moeten werken, Is werkend uit mijn PC gekomen omdat met de Q6600 tijdperk de chipsets geen of slecht werkte met IRQ required devices.
En geen toegankelijke IRQ = GEEN toegang tot je MIDI sound banks, aka heb de DB50XG nooit meer aan de praat gekregen, Windows vond zijn eigen software GM midi meer dan genoeg :(
En heb nog wel wat meer zwerven denk ik, niet zeker maar een AMD barton 3200 systeem. zal eens checken of ik die niet al gedumpt had.
Als je interesse heb? Woon in regio Rotterdam oost.
 
Dat klinkt wel zeer interessant zeg, ISA card zou perfect passen in mijn P1 systeem :D

Heb me nog nooit zo met midi controllers bezig gehouden en echt een leek op dit gebied, dus kan een leuk project zijn!

Laat maar weten wat je hebt liggen en waar je vanaf wilt, kom voor mijn werk af en toe in Gouda of Rotterdam dus kan wel een keer combineren ;)
 
Weet iemand nog van dit topic welke thin clients dit ook alweer zijn? Ik wil kijken of ik een oude met win 98 en XP erop kan krijgen voor wat retrogaming in mijn kleine gameroom
 
Da Dude said:
Weet iemand nog van dit topic welke thin clients dit ook alweer zijn? Ik wil kijken of ik een oude met win 98 en XP erop kan krijgen voor wat retrogaming in mijn kleine gameroom

Hoeft niks spannends te zijn, maar die thinclients die we toen opgehaald hebben bij Muf zijn AMD Athlon 1GHz, zie anders de 4e post in dit topic ;)
 
PascalP said:
Da Dude said:
Weet iemand nog van dit topic welke thin clients dit ook alweer zijn? Ik wil kijken of ik een oude met win 98 en XP erop kan krijgen voor wat retrogaming in mijn kleine gameroom

Hoeft niks spannends te zijn, maar die thinclients die we toen opgehaald hebben bij Muf zijn AMD Athlon 1GHz, zie anders de 4e post in dit topic ;)

Klopt, Veel van die dingen staat Wyse op oid.
Heb je hem nog? Kun je het typenummer voor mij opzoeken?
Mocht je hem wegdoen, dan hou ik mij ook aanbevolen ;-)
 
Da Dude said:
PascalP said:
Da Dude said:
Weet iemand nog van dit topic welke thin clients dit ook alweer zijn? Ik wil kijken of ik een oude met win 98 en XP erop kan krijgen voor wat retrogaming in mijn kleine gameroom

Hoeft niks spannends te zijn, maar die thinclients die we toen opgehaald hebben bij Muf zijn AMD Athlon 1GHz, zie anders de 4e post in dit topic ;)

Klopt, Veel van die dingen staat Wyse op oid.
Heb je hem nog? Kun je het typenummer voor mij opzoeken?
Mocht je hem wegdoen, dan hou ik mij ook aanbevolen ;-)

Ik heb hem nog, kan het exacte type vanavond wel even kijken ;)
 
Back
Top