What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Gezocht: Japanse PS2

Status
Not open for further replies.

ChapDDR

Moderator
Staff member
Yo,

Heeft iemand toevallig een japanse PS2 te koop voor een redelijk prijsje? Ik heb een Beatmania IIDX controller gescoord maar er is nooit een PAL versie uitgekomen :P
 
Dat klinkt als een veel betere optie, thanks! Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en blijkbaar kan je hem forcebooten in 60hz maar de pal ps2 heeft een iets andere kloksnelheid waardoor je 0.2% slowdown hebt, hopelijk valt dat te overzien bij een rythm-game.

Edit: Wacht, als je een ntsc-j iso brandt op een cd en die op je PAL ps2 afspeelt, boot die dan vanzelf in 60hz of 50hz?
 
ChapDDR":3jmnp6mb said:
Dat klinkt als een veel betere optie, thanks! Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en blijkbaar kan je hem forcebooten in 60hz maar de pal ps2 heeft een iets andere kloksnelheid waardoor je 0.2% slowdown hebt, hopelijk valt dat te overzien bij een rythm-game.

Edit: Wacht, als je een ntsc-j iso brandt op een cd en die op je PAL ps2 afspeelt, boot die dan vanzelf in 60hz of 50hz?
Net als bij ps1 is het ook bij ps2 het geval dat de game altijd de 60hz of 50hz bepaalt, dus een Japanense of een Amerikaanse game zal altijd in 60hz booten. Free mcboot is the way to go. Nog mooier is om er een harddisk in te zetten.
 
Heb het inmiddels bekeken. Ik heb geen ARreplay of gemodde PS2 om free MCBOOT op mijn memorycard te installeren. Is er misschien iemand hier die dat even voor mij zou kunnen doen tegen een kleine vergoeding?
 
Edit: Booyah, inmiddels gelukt op een heftige manier maar ja :P Nu even backup bestandjes vinden voor mijn beatmania iidx games zodat ze 'mint' blijven.
 
zelf maken. schijfje in pc en isotje maken. Staan genoeg tutorials online. scheelt hoop zoekwerk en downloaden etc
 
Heb een volledig werkende setup met Beatmania IIDX 16. Thanks voor alle tips jongens!

@Anton, dat heb ik ook gedaan. Ik was alleen vergeten de iso te veranderen met die ESP changer bij mijn eerste poging :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top