What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[GEZ]Help! Zoek een "NTSC" RGB kabel voor Saturn

AkUmA

Combo Keeper
Blijkt dat mijn RGB kabel voor saturn een PAL kabel is, die dus anders ge-wired is dan een NTSC versie.
Wist niet dat hier verschil in zat, maar deze werkt dus niet goed op een NTSC machine.

Met spoed zoek ik dus een RGB kabel die wél werkt met een JP saturn...

Iemand die er een heeft en mij uit de brand kan helpen?

Alvast bedankt!

Bedankt voor de tip, maar ga liever voor een rgb kabeltje, dan weet ik zeker dat het goed is.

Ik zie dat nergens staan? Voor zover ik het lees is het gewoon een normale scart kabel?

Had ooit een PAL dreamcast scartkabel die met eigenlijk al mijn jap dreamcastgames werkte behalve met Street Fighter Zero 3 :?
Kan soms erg vaag zijn...

Komt omdat er een handjevol JP Dc games zijn die geen rgb ondersteunen. Zoals bijvoorbeeld Zero 3, ssf2x for matching service en vampire chronicle :)

Doe ik, de verkoper laat in iedergeval al weten dat hij 100% zou moeten werken met een JP saturn....
Heb er een aantal besteld ik zal het hier posten als ze goed zijn.

AkUmA":kto9kmsf said:
Komt omdat er een handjevol JP Dc games zijn die geen rgb ondersteunen. Zoals bijvoorbeeld Zero 3, ssf2x for matching service en vampire chronicle :)

Ben er toevallig ook een tijdje mee bezig geweest en wat AkUma zegt klopt, dit geldt ook voor een paar saturn games. Zover ik weet is het enige verschil kwa output dat op Pin 1 er bij de PAL 9v op zit en bij een NTSC Sync.
Hier meer info (en tevens ook een mod om het toch te laten werken): http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=4236.0

Maar ik heb mijn PAL Scart kabel aan mijn NTSC-J Saturn hangen en ik heb geen problemen met spellen (alleen dus de hierboven genoemde RGB-protected games). Alleen is de vraag of hij echt RGB pakt, aangezien de Jap Saturn alleen Sync verstuurd en die 9v word gebruikt om te kunnen switchen naar RGB. Dus dan krijg je gewoon composietkwaliteit via de scartkabel :P

Ben benieuwd naar de resultaten als je kabel binnen hebt :)

Milspex":2u8tp2am said:
heb mn kabeltje binnen en het is gewoon echt RGB, ik was verbaasd maar het werkt dus

Waar uiteindelijk gekocht?

Gewoon zelf maken lijkt me stuk handiger, als je alle kabels/connectors hebt liggen, en een beetje technisch bent.

saturn.png

saturn-scart-diagram.png

Ergo:
Als je JAP/US RGB kabel hebt, dan werkt die 99% NIET op een EU Saturn.
Als je EU RGB kabel hebt, dan werkt die 99% zeker wel op een US/JAP Saturn.

De EU saturn RGB kabel die pakt composite video, de tv trekt de composite video dan de sync uit.
De JAP/US kabel pakt zeer waarschijnlijk sync van pin #1 en daar zit bij de EU consoles geen sync output op..

Asure":1twvz4mf said:
Gewoon zelf maken lijkt me stuk handiger, als je alle kabels/connectors hebt liggen, en een beetje technisch bent.

Ergo:
Als je JAP/US RGB kabel hebt, dan werkt die 99% NIET op een EU Saturn.
Als je EU RGB kabel hebt, dan werkt die 99% zeker wel op een US/JAP Saturn.

De EU saturn RGB kabel die pakt composite video, de tv trekt de composite video dan de sync uit.
De JAP/US kabel pakt zeer waarschijnlijk sync van pin #1 en daar zit bij de EU consoles geen sync output op..

Dat dacht ik dus ook... 😉

Het maken van de kabel is geen probleem, het vinden van die extreem zeldzame 10 pin mini-DIN stekkertjes is het probleem..:(

Back