What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Games te commercieel

enn beetje maar??? echt??? hahahaha

Mijn motto: Speel wat je leuk vind, oud/nieuw. lekker belangrijk.

Oude games is het ook het gevoel terugkrijgen van "toen", en alsnog de games bezitten die je toen niet had, wat meetelt. Dat gevoel kan geen nieuwerwetse game je meer geven. Dat kinderlijke verlangen is minder naarmate je ouder wordt.
Al had ik met BF4 echt dat gevoel van toeleven naar de release datum (Nieuwe PC ervoor kopen en al), zoals ik toen had bij het wachten op de release van Final Fight 2, quake of Monkey island 2.
Dat ze dan een geweldig vette game als BF4 gewoon uitbrengen met %##@#$ problemen als RGB glitches en geluiduitval etc. is dan gewoon Klote. onaanvaardbaar
Maarja toen je Fatal Fury zag op de neogeo, en men die kocht voor de megadrive, baalde menig mens ook dat ze daar 150 gulden aan uitgegeven hadden.

En EA moet zich kapot schamen, dat het alleen om geld draait en verder niks daar.

p.s. Daytona met zijn 6en is daarintegen gewoon F#$%#$ Awesome!!!!!

Milspex":1n99636i said:
Van super gehyped zijn voor BF3 tot geen fuck meer geven om BF4 in vrij korte tijd vind ik best knap!

Met retro games spelen ervaar ik gewoon weer wat ik zo leuk vind aan gamen, een gevoel dat ik al een tijdje kwijt was met al die shooters en "interactieve films" waar je drie keer op x drukt en weer 20 min naar een cutscene zit te kijken.

Uiteindelijk is de trend op alle vlakken hetzelfde. Een versimpeling, zodat de "domme" doelgroep groter wordt en er meer geld te halen valt. In muziek, films, games noem maar op.

Of ik ben ouder geworden dat kan ook nog 8)
Muziek valt mee hoor, tenminste, in mijn scene ;)

Ik denk inderdaad dat de games van tegenwoordig makkelijk zijn omdat anders de mainstream gamer de game niet speelt. Het moet snel, het gelijk uit te spelen en gelijk naar de volgende.

In den oude tijd was de doelgroep ook anders, en werd er ook anders gekeken naar gamers. Dat waren nerds die geen sociaal leven hadden en het was helemaal uit den boze om als volwassene te gamen want ja dat was toch voor kinderen? Dat heb ik vaak aan moeten horen in ieder geval.

toen werd er ook gekeken naar de gameplay want de graphics boden niet zoveel mogelijkheden qua gameplay. en toendertijd wist je ook niet beter. Een geel rondje met een stukje eruit en je had Pac man. De focus lag daardoor bij de gameplay. Nu ligt de focus op de graphics, het moet ultra realisitisch zijn anders zjin het bagger graphics en koopt de mainstream had niet. Wij in 't westen zijn verwend geraakt daardoor. In azië zie je meer dat gameplay voorop staat en wat minder de graphics.

De games van weleer zijn ook moeilijker omdat die games een grote dosis trail and error bevat. 1 keer geraakt en je bent gelijk af en je moest helemaal overnieuw beginnen. Nu heb je infinite continues, shitload aan items en healthpacks, een healthbar met een extra healthbar.

Ik zie vaak goenoeg op het Wii fora dat jonge gamers en mainstream gamers klagen over hoe moeilijk Metroid niet is, of dat ze een eindbaas in Castlevania niet kunnen verslaan. 'Vroeger speelde je de games met skills...nu gamen ze met een uitgeprinte walkthrough. Of 1 op hun smartphone

Laatste tijd geen sound en rgblag gehad. Gaat de goeie kant op. Spel is te vet om links te laten liggen

Da Dude":21aej708 said:
Laatste tijd geen sound en rgblag gehad. Gaat de goeie kant op. Spel is te vet om links te laten liggen

True. D'r zijn aardig wat errors uit het spel. Desalniettemin barst het spel nog van bugs, failure to connects, onzichtbare muren, ontbrekende hitdetectie, slechte netcode waardoor je 5 meter de hoek om bent en alsnog dood geschoten wordt etc. etc.
Ze hebben nog genoeg te doen.
Het trieste vindt ik ook dat na alle tweaks in BF2 en BF3 ze veel dingen opnieuw fout doen... Kijk eens hoe groot het bereik is van de o.a. Anti Air tanks zoals de Tunguska. Spelers kunnen gewoon in hun mainbase gaan zitten op mappen als Zavod en de gehele map choppers neerhalen. Eergisteren werd er nog in een servertje waar ik op zat een camper beloond met 50-1 K/D door in de mainbase te campen...
Ik denk dat Dice zich nog wel eens gaat bedenken voordat ze door EA nog eens een game gaan releasen.

Back