What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Games Family in combinatie met een Supergun

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Vandaag mijn Games Family binnen en aangesloten op mijn kersverse Supergun.
Nu heb ik wel beeld maar de controlls etc. werken niet.(dit zal dus wel door de jamma edge (beeld) geleverd worden van de games family :? )

Heb alleen de psu aangesloten op de multi board na aanraden van RGB op shmups.Maar nu gaat mijn ledje niet branden van de supergun wat logish is aangezien deze nu geen voeding krijgt.
Sluit ik de psu van de supergun aan en niet van de games family dan trekt de voeding het niet en het ledje gaat aan en uit.
volgens hem mag ik niet beide voedingen gebruiken :? , raar want in een can kom je daar niet onderuit.

Heb er even een multimeter tegen aan gegooid:
img1840lx.jpg

Dit zijn de waardes:
+5V = 1.49
+5V = 1.49
N.C. = 0
12V = 0.02

Lijkt me allemaal erg laag dus logish dat de controlls,test en service van de supergun niet werken aangezien de geen psu heeft.
Nu had ik hem uitgelegd dat als een games family in een cab draait dat dan ook de kast aangeslingerd wordt, dus na mijn idee komt het er op neer dat je dan ook met een dubbele psu werk.(de psu van de cab en de psu die meegeleverd wordt van de games family)

Wat kan er in het ergste geval gebeuren als ik nu ook de psu van de supergun aansluit?
Heb de beste man ook een pm gestuurd op shmups.

Hier nog wat losse pics:
img1838fq.jpg

img1839fa.jpg
 
rklok":xwnow3yv said:
Ik heb nog wel een new astro staan .. :)

:lol:

Geen ruimte Ronnie.

Ga gewoon als dit niet werkt m'n eigen supergun maken.
Probleem heeft denk te maken met cheap saturn pads (niet officeel)
 
rklok":2vhh7dvb said:
Ik heb nog wel een new astro staan .. :)

LOL Ja, dat zou mooi zijn, Almighty weer aan een Candy! :) Kom op Marc, je wilt het! :D Ik bedoel, een supergun is wel grappig, maar het blijft toch een beetje behelpen, zeker op een LCD of plasma.
 
almighty":1vuzqvxj said:
...... Ga gewoon als dit niet werkt m'n eigen supergun maken.......

Voor een goede en goedkope supergun moet je eens naar de Supergun Mak strike van Bencao74 kijken, op zijn website (arcadeforge). Hij heeft vorig jaar een supergun gemaakt die hij dit jaar heeft doorontwikkelt. Hij heeft de verbeteterde versie nu in de voorverkoop staan voor een spotprijs (geldig tot dit weekend) en uiteraard werkt hij ook aan een casing.

Ik ga hem zelf waarschijnlijk ook bestellen, gewoon voor de heb (gelukkig ben ik niet een zodanig grote neogeofan dat ik de nieuwe neogeo handheld ook voor de heb wil heben :) , dus budget is er).

Bovendien, jongens als Jochen dienen gesteund te worden, met al he tprachtige spul dat hij ontwikkelt (samen met anderen) en op de markt brengt. Ik ben enorm blij met de SLG3000 en ga waarschijnlijk ook de scart versie bestellen.

Oh ja, link: http://www.arcadeforge.de/product_info. ... 1rh3cbmkd2
 
Zit ik weer met de stick poorten.
Ik zoek zelf een supergun met sega megadrive poort.

Een Kennis verkoopt arcade sticks van de megadrive voor 5 euro stuk (nieuw in doos).
 
ckong":12u2auyg said:
almighty":12u2auyg said:
...... Ga gewoon als dit niet werkt m'n eigen supergun maken.......

Voor een goede en goedkope supergun moet je eens naar de Supergun Mak strike van Bencao74 kijken, op zijn website (arcadeforge). Hij heeft vorig jaar een supergun gemaakt die hij dit jaar heeft doorontwikkelt. Hij heeft de verbeteterde versie nu in de voorverkoop staan voor een spotprijs (geldig tot dit weekend) en uiteraard werkt hij ook aan een casing.

Ik ga hem zelf waarschijnlijk ook bestellen, gewoon voor de heb (gelukkig ben ik niet een zodanig grote neogeofan dat ik de nieuwe neogeo handheld ook voor de heb wil heben :) , dus budget is er).

Bovendien, jongens als Jochen dienen gesteund te worden, met al he tprachtige spul dat hij ontwikkelt (samen met anderen) en op de markt brengt. Ik ben enorm blij met de SLG3000 en ga waarschijnlijk ook de scart versie bestellen.

Oh ja, link: http://www.arcadeforge.de/product_info. ... 1rh3cbmkd2

Bedankt Erik, had deze idd ook al gezien maar twijfel nog, hoor/lees ook veel goede verhalen over deze:
http://www.smallcab.net/product_info.php?cPath=56&products_id=213
 
die supergun van arcadeforge ziet er zeker goed uit ook met de 5 volt meter handig
maakt mooi spul :D
 
Ja, mee eens. Ziet er goed uit. vind de gangbare prijs wel redelijk hoog, maar betere kwaliteit werk (mooie gecoate PCB, slimmigheden met audio attenuation, 5V display en RGB regeling) ga je niet snel vinden, gok ik zo. Ik doe het hem iig niet na :-)
 
Heb hem maar besteld bij Jochen en meteen met een clear case + voeding met een molex.

Nu druk bezig met een custom stick :twisted:
 
misschien kan je ook de 5 volt regelen is wel handig.
op mijn mak compact zit het ook .
 
beau":99473nkr said:
misschien kan je ook de 5 volt regelen is wel handig.
op mijn mak compact zit het ook .
Zul je dat echt nodig hebben op een multiboard?

was toch niet van plan orginele boards aan te schaffen.
 
nee dat is zo ik had wat oudere pcb,s en die hadden wat extra juice nodig
ik sluit de naomi er ook op aan en die heeft zeker meer juice nodig .
maar ik denk niet dat jij dat nodig hebt :D
 
beau":z0bd7svr said:
nee dat is zo ik had wat oudere pcb,s en die hadden wat extra juice nodig
ik sluit de naomi er ook op aan en die heeft zeker meer juice nodig .
maar ik denk niet dat jij dat nodig hebt :D

Draai de 5V van een Naomi nooit boven de 5,2. Tipje van de week. Buffer chips in DIMM en ROM boards kunnen daar errrrrg slecht tegen.
 
i now altijd de voltage meten 😉
 
Mooie Supergun Erik van Arcadeforge, erg handig en zeer mooi afgewerkt!

img1890k.jpg
 
ziet er top uit man ! congrats 8)
 
Back
Top