What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Gameroom staat nu echt op stapel.

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
goatboy":3nf6q2op said:
Ja C64, Herinneringen. :) Pixelen met de Suzo joystick op Koalapainter (met zwart/wit toestelletje). Het prille begin.

Ziet er trouwens knus uit Erik!

Knus ..... als in ..... pietepeuterig klein? :lol: :lol:

Nee, zonder gein, het is knus. En makkelijk, zittend op mijn bureaustoel hoef ik alleen maar te draaien om bijna alle cabs te bereiken. haha.

Ik ben je topic eens gaan lezen nadat je zaterdag hier bent geweest, dus ik lees dit voor het eerst.
Wat een onwijs gave Shed wordt dat dan!!!

We laten ons graag uitnodigen voor de inwijding ^^

grz Jig

OK jongens, even een update. Sinds half december wordt er weer druk aan de gameroom gewerkt, ik heb gelukkig goede hulp, dus er zit nu echt schot in. Moet ook wel, want inmiddels heb ik overal cabs gestald die om een mooie plek in mijn gameroom schreeuwen.

Dus hier is de progress van de afgelopen 3 weekenden (zo ongeveer):

P1000293.jpg

P1000294.jpg

P1000297.jpg

P1000301.jpg

P1000303.jpg

P1000349.jpg

P1000358.jpg

P1000372.jpg

P1000374.jpg

P1000378.jpg

P1000371.jpg

P1000379.jpg

P1000380.jpg

P1000381.jpg

P1000382.jpg

P1000383.jpg

Hier is een foto van de andere ruimte in de schuur. Die zal straks gebruikt worden voor algemeen opslag, en ik richt een kleine werkplek in om aan PCB's, cabs en dergelijke te kunnen knutselen. Op dit moment staan er tijdelijk twee upright Star Wars cabs in die ik kort geleden voor iemand uit Engeland heb meegenomen, Ze zijn op doorreis naar Oost Europa.

P1000385.jpg

Tot zover de update. Het lijkt allemaal erg eenvoudig, maar sommige zaken vragen toch wel enige planning. De electra bijvoorbeeld. Straks staat de ruimte vol met cabs en dan kun je ze haast niet meer individueel aan en uit zetten, ook omdat de schakelaar soms aan de achterkant zit. Daarom heb ik straks naast de deur een schakelpaneel met 32 schakelaars, voor cabs, plafondverlichting (in zone's), wandverlichting (en voor neon bv.), buitenverlichting, etc. Bovendien krijgt de schuur een eigen meterkast met krachtstroom groepen waar ik met één schakelaar alle stroom kan uitzetten. Handig.

Volgende uitdaging dient zich al weer aan: de inrichting. In eerste instantie wilde ik er echt een donker 'hol' van maken, met wat neon en zo, maar dat is eigenlijk zonde want sommige klassieke cabs hebben prachtige art en die moet wel te bewonderen zijn. Dus ik ben weer bij af.

dit is hoe het zou moeten zijn:

IMGP9846.jpg

hèhèhè, ach ja, dromen mag toch? 8)

G*****domme zeg... Ben echt reuze benieuwd wanneer je gaat inrichten, dit MOET wel een paradijs worden...!!

Dank voor de update, Erik!

Jemigmina, dit wordt het gewoon helemaal..!!!! Een droom die uit gaat komen!

Think big! moet te doen zijn toch? :) is dat een foto van die room van die amerikaan die zich sonic noemt? Super voorbeeld!

Echt vet, respect 2 you! Ik ben sinds geboorte van mjin lieve dochtertje wat minder met retrogaming en gaming bezig geweest maar ik merk dat mijn kleine meid er wel intresse in heb zoals ik dat als klein ukkie ook had. Elke avond wil ze toch wel ff dat pappa super mario bros 1 speelt op de NES, omdat ie zo geinig springt hahaha. Maar dit is ff offtopic. Ik volg je project op de voet, echt heel stoer. Als het af is, ben ik toch wel nieuwsgierig om 't in 't echie te zien....mits het mogelijk is uiteraard.

Weer een stap verder:

P1000431.jpg

P1000434.jpg

P1000435.jpg

P1000438.jpg

P1000439.jpg

P1000463.jpg

P1000478.jpg

En tussendoor op de vijver even een baantje schoongeveegd voor wat ijsplezier voor de buurtkinderen.

P1000450.jpg

En tussendoor op de vijver even een baantje schoongeveegd voor wat ijsplezier voor de buurtkinderen
Poets je tanden met deca-dent, zeg ik ;-)

De shed/schuur gaat nu wel heel hard de goede kant op! Wanneer verwacht je dat 'ie klaar is?

Cageman":2rlqfek1 said:
De shed/schuur gaat nu wel heel hard de goede kant op! Wanneer verwacht je dat 'ie klaar is?

Het gaat inderdaad hard, maar moeilijk te zeggen hoe lang het nog zal duren. Voor eind maart moet het toch wel lukken, in ieder geval zodanig dat de cabs kunnen intrekken. Overigens heb ik wel besloten het allemaal iets minder uitbundig te laten worden dan in eerste instantie gepland, kwestie van prioriteiten even gereset.
Maar de line-up zal nog steeds naar genoegen zijn, hoewel de candy cabs wel erg ondervertegenwoordigd zullen zijn. Zoals het er nu uitziet, zal de gameroom ongeveer 17 cabs bevatten, een voetbaltafelspel en mogelijk een flipperkast. Van de 17 cabs zijn er 2, maximaal 3 een japanse candy cab, de rest zijn classic cabs en één leuke generieke cab, met name voor wat MVS gaming (yep Arjan, die van jou, dat is toch zo'n handig cabje, met dat draaimechanisme) en Mame.

Dat betekent dus ook dat ik wel een paar cabs ga verkopen, waaronder een candy cab en mogelijk een Pac-Man en nog wat spul.

En het 'hokje' wat je op de foto's ziet wordt een plekje voor mijn gameconsoles en het geeft me ook de ruimte om hobby-gerelateerd te kunnen knutselen, repareren en zo. En er kan een koelkastje in staan, om de melk koud te houden! :D

Waar ik nu nog erg mee zit te worstelen is de inrichting, kleuren en zo. Ik laat in eerste instantie alle wanden en het plafond spac-spuiten, maar wit is zo wit. Dus alle wanden, maar het plafond waarschijnlijk ook, krijgen een kleurtje. En er moet natuurlijk neon in komen en andere arcade signs en zo. Kortom, het eidne nadert, maar er is nog genoeg te doen.

Ziet er allemaal zeer vet uit Erik, ik ben nog steeds erg benieuwd man. Wat je evt. met de muren kan doen is natuurlijk behangen met de print die je zelf wil, dat kan tegenwoordig heel mooi, ik had ook weleens van die Mario landschappen gezien, was echt supertof! Maar je kan natuurlijk in de retrostijl iets laten printen zoals zo'n sterrenhemel als die bepaalde cabs as bezel worden gebruikt. Nah ja de sky is the limit, maar maakt het wel enorm vet denk ik.

Anyway hoe dan ook met al die cabs erin wordt het sowieso vet, dus hou ons maar lekker op de hoogte ;)

Veel succes!

17 cabs is toch niet mis lijkt me zo! Sfeer is idd erg moeilijk om in te schatten, zou zelf eerst wat met verlichting en kleuren klooien en daarna de goede vloerbedekking en behang erbij kiezen. Ben benieuwd wat het wordt, en met tafelvoetbal woopte ik asses, vette toevoeging! Blikjesautomaat erbij met 10 soorten bier en je bent er wel toch :)

Back