What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Game Room bordjes/logo's/decoratie :)

Akuma2000

TATE Mode Pilot
Ik ben aan het spelen geweest voor versiering voor eigen game room, omdat de muren nogal kaal waren.
Heb er leuke bordjes uit acrylaat gesneden.

Misschien kan ik er andere mensen ook blij mee maken :)

Ik snij ze uit 3mm acrylaat en plak ze op elkaar, dat geeft een super mooi (diepte) effect.

Bijvoorbeeld de volgende twee:

Neo Geo (29cm diameter).
SdYlt9S.jpg

EPeZ5fI.jpg



Nintendo (49cm x 12cm)
EUIngcJ.jpg

t3dpypr.jpg



Taito Game Station (30cm x 30cm)
thCdEWw.jpg

TJbrN7B.jpg



Konami (30cm x 30cm):
uchB4hP.jpg

KKviNzZ.jpg



Sega 30cm x 10cm:
9VleHJD.jpg

X7ZW9Kk.jpg



SNK 30cm x 8cm:
Yi9nlI7.jpg

DfrCjcM.jpg



Capcom 30cm x 5.6cm
QeaQHYs.jpg

xVTreIJ.jpg



Cave 30cm x 30cm
wOlNTfd.jpg

yNJ3Xeh.jpg


Atari (30cm x 30cm)
LzsiGq3.jpg

g61BuJJ.jpg


Commodore (30cm x 30cm)
oO41YDD.jpg

GbZH8rS.jpg


Stern Pinball (50cm x 30.7cm)
8E6Juca.jpg

ahRTjfS.jpg



Met zijn allen toe nu toe:
eeGX2vK.jpg

IwpF5VL.jpg




Bij interesse, ik kan deze per stuk aanbieden voor 40 euro voor Nozomi leden.
Dat dekt mijn materiaalkosten, afschrijving laser machine, stroom en blablabla en arbeid (het verwijderen van de beschermfolie en het plakken van de losse stukken).
Als je zelf wilt gaan plakken, dan kan ik je de uitgesneden stukken voor 30 euro opsturen :)
Ik graveer lichtjes de contouren van het logo in het onder plaat, zodat je de losse stukken (zoals de letters van Nintendo) precies op de juiste plaats kan plakken, zie plaatje hieronder:
7iktK88.jpg


Wil je een andere logo of plaatje of ander formaat, laat het me weten!

Ik ben nu al bezig met Capcom, SNK etc. :)


Voorbeeld van een custom/op maat gemaakte bord:

EP2Bdgy.jpg

9kCpauZ.jpg
 
Heel gaaf dit hoor, ziet er super goed uit.

Ik zou zelf wel heel erg interesse hebben in een custom bovenplaat voor een MVS board. Tot hoe groot kun je iets maken?
 
RoOd":msru086t said:
Heel gaaf dit hoor, ziet er super goed uit.
Ik zou zelf wel heel erg interesse hebben in een custom bovenplaat voor een MVS board. Tot hoe groot kun je iets maken?

Tot max 1,9 meter breed en 0,9 meter hoog :D



Milspex":msru086t said:
DSC_0017.jpg


of zo een?

Yes hier ben ik mee bezig, ik heb de tekening al zo goed als klaar, moet het alleen nog snijden :)
En qua grootte kan dus max 90cm breed.
Ik heb nu rode en witte platen op voorraad van 50x50cm, kan dus sowieso eentje maken van dit formaat.
€60 kant en klaar geplakt.
€45 euro als je het zelf wilt plakken.
 
ik ga wel even een voorbeeldje zoeken van wat ik bedoel. Zou tof zijn als dat gaat lukken.
 
Uitermate gaaf - die Taito Station wil ik ook wel. Ik wacht even tot je de anderen af hebt :)
 
Die heb ik te koop zien staan op Arcade Otaku. Ben jij diegene of neem je alleen het design over ;) Exact het zelfde namelijk zover ik zie :P

Zijn wel nette prijzen!
 
Dat is iemand anders die ook lekker aan het hobbyen is met een laser snijder.
De designs zijn echter niet van hem, die zijn van Neo Geo, Nintendo, Capcom e.d. :)
 
Ik zoek dus zoiets:
Zit rond de 45 * 28 cm, ook geen origineel idee maar de shipping uit Amerika is naar verhouding veel te duur. Dan liever van eigen bodem :-)
Dan nog ergens spacers laten 3D printen en dan heb je wel een heel strak design. Je zou het bijna niet in je cab stoppen.
 
Kaneda":2m0lfqmc said:
Ohhh NICE :)
Ik denk oude double wave Konami logo O_O....hrmmmmmm
Wat zou zoiets kosten denk je?

Dat hangt van het formaat, met Konami moet ik in 3 platen snijden (oranje of geel, rood, zwart, wit), dat kost dus iets meer tijd.
Als we 30x30cm nemen is het 35 euro kant en klaar, 25 euro als je zelf gaat plakken :)



RoOd":2m0lfqmc said:
Ik zoek dus zoiets: Zit rond de 45 * 28 cm, ook geen origineel idee maar de shipping uit Amerika is naar verhouding veel te duur. Dan liever van eigen bodem :-)
Dan nog ergens spacers laten 3D printen en dan heb je wel een heel strak design. Je zou het bijna niet in je cab stoppen.

Gaat het alleen om de transparante plexi bovenplaat?
Het zwarte eronder is gewoon van de behuizing toch?
Als het alleen de bovenplaat is, kan ik dat snijden uit 3mm transparant acrylaat.
Ik heb dan de exacte maten nodig en ook de exacte maten en posities van de gleuven en schroefgaten.
Dan kan ik dat tekenen en uitsnijden voor 25 euro.
***update***
Ik zie het al, die gast van het plaatje heeft nog artwork eronder.
Je kan dan in principe alles onder het transparante cover zetten, bijvoorbeeld jouw custom artwork.
Dat kan ik uitprinten met mijn A3 printer op glossy fotopapier en dan moet het er ook heel vet uitzien (wat men ook doet met arcade sticks).
 
Ziet er zeer tof uit!
Heb zelf ook al eens gekeken via een gast uit Amerika voor soortgelijke logo's, maar uiteindelijk afgehaakt ivm shipping.

Wellicht dat ik in de toekomst ook wel wat wil, weet alleen nog niet wat voor logo dan...
 
Konami double wave voor mij please Freddy! :)

De eerste bestelling buiten highflow haha. Welke vectorbestanden kun je eigenlijk inladen?
 
Nee die hele plaat is zwart (van wat ik begreep) de behuizing is metaal namelijk en de plaat valt er namelijk iets overheen. Dat logo is erin gegraveerd om het nog maar wat makkelijker te maken heheh.
Zal nog wat andere foto's zoeken dat het wat beter zichtbaar is.
Maargoed, er is altijd mee te experimenteren.
 
Ik heb het Sega logo van die AO gast, ziet er erg strak uit! Kan het zeer aanraden wat Akuma2ooo aanbied.
 
Sp33dFr34k":esoylj4t said:
Konami double wave voor mij please Freddy! :)
De eerste bestelling buiten highflow haha. Welke vectorbestanden kun je eigenlijk inladen?
Haha nice :) Welke formaat wil je en wil je zelf gaan plakken?
Je kan me een mailtje sturen hiervoor, dat is wat makkelijker: freddy@highflow.nl


RoOd":esoylj4t said:
Nee die hele plaat is zwart (van wat ik begreep) de behuizing is metaal namelijk en de plaat valt er namelijk iets overheen. Dat logo is erin gegraveerd om het nog maar wat makkelijker te maken heheh.
Zal nog wat andere foto's zoeken dat het wat beter zichtbaar is.
Maargoed, er is altijd mee te experimenteren.
Op de foto lijken de randen transparant, de logo's zien er ook erg wit uit.
Als je graveert in zwart plexiglas, dan wordt het niet zo wit zoals op de foto.
Maar jouw eigen artwork onder een stuk plexiglas, zoals mensen dat nu doen voor arcadesticks, is wel uniek voor MVS borden nu toch? :D


waiwainl":esoylj4t said:
Ik heb het Sega logo van die AO gast, ziet er erg strak uit! Kan het zeer aanraden wat Akuma2ooo aanbied.

Thanks!
 
akuma2000":14gslptw said:
p de foto lijken de randen transparant, de logo's zien er ook erg wit uit.
Als je graveert in zwart plexiglas, dan wordt het niet zo wit zoals op de foto.
Maar jouw eigen artwork onder een stuk plexiglas, zoals mensen dat nu doen voor arcadesticks, is wel uniek voor MVS borden nu toch? :D

Klopt helemaal, ik ga er eens een plan van maken. Dit kan heel gaaf worden, moet het alleen wel goed uitvoeren :-)

Thanks!
 
Back
Top