What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen

Poit

Insert Coin
Joined
Jun 23, 2026
Messages
2
Reaction score
0
Location
Hier en daar
Hoi allemaal,

Al enige tijd ben ik te vinden op het Discord kanaal van Nozomi, het forum was destijds niet meer in gebruik maar nu die er weer is lijkt het me gepast hier even een korte intro te geven.

Poit dus, al decennia lang fan van videogames. Helaas heb ik niet veel herinneringen opgebouwd uit de tijd dat we nog echte arcades in Nederland hadden maar was ik meer van de home consoles. Daar heb ik een bescheiden collectie aan consoles en games opgebouwd.
Arcades waren niet direct deel van m'n jeugd maar heeft arcade kasten hebben me altijd enorm geboeid. Daarom heb ik zo'n 15 jaar geleden een poging gedaan om een eigen arcade te maken, gemodelleerd naar de Centipede kast. Daarin stond nog een oude pc te brommen met Windows XP, mame en wat andere emulators. Ook stond er een stalen dansmat bij zodat ik af en toe een potje stepmania kon doen. Helaas heb ik door verhuizingen en dergelijke de kast inmiddels moeten ruimen en heeft de dansmat het niet gered. Het enige wat ik nog over heb is de plank met de controllers erop.
Toch ging het weer kriebelen en inmiddels was ik aardig verliefd geworden op de candy kasten. Ik heb inmiddels een Egret III (vermomd als een II) in de woonkamer pronken, naast de TMNT Stern flipperkast van m'n vrouw. Ruimte voor een extra kast zal er voorlopig niet zijn maar de liefde voor ritmegames blijft. Mocht ik ooit nog een compacte, betaalbare ritmegame tegenkomen voor erbij dan zou het zomaar kunnen dat er stiekem toch nog plek is!

Dit was het even voor nu, ik hoop hier veel kennis op te kunnen doen en misschien zelfs wel delen. Tot op het forum!
 
Back
Top