What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Hoi,
Ik ben Patrick, en kom uit een stadje nabij Turnhout in Belgie. Ik heb dit forum ontdekt via google toevallig, maar vind het super interessant. Ik woon niet zo heel ver van de Nederlandse grens dus dat is ook een voordeel.
Mijn collectie bestaat uit een variate van toestellen, dus niet enkel arcade kasten. Ik heb eigenlijk voornamelijk flipperkasten, maar ook enkele gokkasten en 2 arcade kasten die ik omgebouwd heb naar mame machines. Eentje met een verticaal scherm en eentje met een horizontaal. Ik vind het nog altijd een enorm verschil om spellen die ontworpen zijn om op een verticaal scherm weer te geven (en dat zijn eigenlijk de meeste classics van de jaren 80) ook op een verticaal scherm te spelen... vandaar mijn keuze om ze op te splitsen.
Ik ben nu nog bezig een Atomiswave shooter kast om te bouwen zodat ik ook shooter games kan spelen.
De kast heeft zowat alles; joysticks, 6 knoppen per speler, een spinner en dan ook 2 light guns. De knoppen hebben leds ingebouwd en het is de bedoeling dat als je een spel kiest uit de lijst, de knoppen die gebruikt worden in het spel gaan oplichten. Zal wel mooi worden denk ik.
Dedicated arcade kasten heb ik jammer genoeg door plaatsgebrek niet... Het zou wel mooi zijn, maar het past er allemaal niet in ;) Daarom probeer ik zoveel mogelijk uit 1 type kast te halen.
Ik zou nog een aparte sitdown cab willen waarop ik alle console emulators zou zetten (hé Psykick ;-) , en een dubbele arcade racer staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ook hier zou ik die willen ombouwen zodat ik er meerdere race-spellen op kan zetten... dus dat zal nog een aardig werkje worden.
Om een idee te geven van hoe mijn gameroom er momenteel uit ziet en wat er zoal in staat kan je mijn foto album bekijken op volgende link:
https://picasaweb.google.com/1121611998 ... directlink
Groetjes
Patrick

Van harte welkom op het forum Patrick en een mooie gameroom. De meesten van ons zijn absoluut meer van de arcade, maar het overlapt elkaar natuurlijk ook her en der. Ik vind het er iig erg netjes en strak uitzien.

We houden nog wel ff contact mbt de Naomi kast. Even zorgen dat er meer arcade in komt :mrgreen:

Akuma2000":1ydmzjju said:
Doet de barman nog wat speciaals, of staat ie daar gewoon mooi te zijn? :P

Nee, buiten mooi zijn hebben we hem nog niet veel kunnen leren, maar aan drankjes geen gebrek hoor :P

Sfeervolle mancave...maar holy crap, jij hebt een Big Bang Bar??? Verder nog flink wat geweldige flipperkasten...hulde!
O ja, welkom.

Even voorstellen: Gameroy,

Hey allemaal. Ik ben Gameroy (oftewel: Edwin) en kom uit de buurt van Zwolle. Normaal gesproken hou ik mij meer bezig met flipperkasten maar een mooie oude arcade wordt door mij zeker gewaardeerd en kan op een plekje in mijn gameroom rekenen.

Welke arcade het gaat worden weet ik nog iet maar ik zal de aankomende tijd het forum eens flink doorspitten :D

Groeten,
Edwin

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen hier op het forum ik ben Jos (Neopulstar) net 40 jaar oud dus ik kom nog uit de tijd
dat je naar de arcade hallen moest om de mooiste spellen te spelen :D . Ik ben hier op het forum terecht gekomen
door de interesse in Japanse videogames.

Voor mij begon het ergens in de jaren 80 allemaal met een zx spectrum 48k zo'n ding waarmee je de spellen nog d.m.v cassettebandjes moest inladen... :lol: erg veel lol gehad met deze computer daarna nog een NES gehad een commodore 64 een atari 65XE en daarna overgegaan op de commodore amiga .. verschillende modellen hiervan gehad met en zonder turbo kaarten... wat spelcomputers betreft nog de sega megadrive en de saturn gehad in die tijd.. verder veel in de arcadehallen geweest die er in die tijd ook nog genoeg waren helaas zijn die
inmiddels allemaal verdwenen.. maar heel wat uren daar in rondgebracht en me lopen vergapen aan al dat moois :P ... er zijn bakken met guldens in die automaten verdwenen maar het was het zeker waard.
Ik ben vooral liefhebber van shooters en games a la metal slug.

Ik vind het nog steeds leuk om retro games te spelen dus ben ik een tijdje geleden begonnen met het verzamelen van diverse systemen zowel homecomputers,spelcomputers als arcade spellen.
Favorieten zijn toch wel Neo Geo MVS,AES de PC Engine en de losse arcade pcb's

Ik ben momenteel bezig met een gaming room om dit alles in op te stellen het zal een mix worden van
spel,home en arcade systemen alles door elkaar en het is de bedoeling dat er een groot scherm gerealiseerd wordt d.m.v crt projectietechniek om arcade spellen op te spelen.

Iedereen veel plezier hier op het forum toegewenst en met het gamen natuurlijk...

Groeten, Neopulstar

Status
Not open for further replies.
Back