What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Ik zal me ook maar even voorstellen: mijn naam is Erwin, 41 jaar. Ik werk als software engineer in de zorg ICT. Ik speel computergames sinds de lagere school, tot aan de Dreamcast voornamelijk op home computers en PC. Ik heb altijd een speciale voorliefde gehad voor arcade racers en shmups, maar ik speel alles, als er maar geen taktiek bij komt kijken. Modern of retro maakt me ook niet zoveel uit, ik ben geen purist. Ik heb inmiddels een aardige verzameling consoles en home computers opgebouwd. Daarnaast mag je me ook wakker maken voor (Japanse) (cult) cinema en anime (m.n. van voor 2000) . Mijn DVD/BD verzameling is wel behoorlijk wat groter dan mijn games verzameling, maar gek genoeg steek ik meer tijd in games dan in films. Ik heb geen cabs of een supergun, en door de beperkte ruimte zal dat ook nog wel een poosje duren. Tot die tijd zullen MAME of andere emulators moeten voldoen.

Oja, hier zijn de paar videos die ik online heb gezet.

Welkom Mark en Erwin!! Leuk dat zich weer mensen aanmelden van bouwjaren rond de '70 hehe

Veel plezier op het forum jongens en geniet vooral ;)

Ik ben Pascal.
Ik ben 19 jaartjes oud een high school drop out met vele bijbaantjes om mijn games mee te kunnen betalen.
Nog altijd op zoek naar mijn eigen plekje in deze maatschappij en hoop deze alsnog gauw te vinden nu ik nog jong ben, het liefste iets waar ik met videogames bezig kan zijn.

Ik ben begonnen met gamen toen ik van mijn vader zijn opgepoetste Playstation 1 met een klein stapeltje games kreeg in 1999.

Ik groeide een enorme obsessie met deze console en speelde en kocht me dan ook een ongeluk aan alles wat dit kleine machientje te bieden heeft.
Andere dingen bestonden er gewoon niet meer op het moment dat ik de controller in mijn handen pakte en dat is eigenlijk nooit verandert.

Na het uitkomen van de Playstation 2 nam mijn moeder me mee naar een nederlandse videogame conferentie waar haar telefoonbedrijf hun waar aanboden en kleine Counter Strike matches organiseerden.
Ik had alleen maar oog voor dat glimmende zwarte nieuwe speeltje die ik moest en zou hebben.

Niet lang daarna kwam mijn vader thuis met een gloednieuwe Playstation 2 en kwam mijn gamershart pas echt op gang.
Hij speelde de games en ik keek elke avond toe hoe hij het ene na het andere spel doorspeelde.
Niet veel later op mijn verjaardag kreeg ik zelf deze console en was het tijd om er echt alleen mee aan de slag te kunnen.

Zoals jullie al lezen ben ik echt opgegroeit met Playstation consoles en dan zou je verwachten dat we hier te maken hebben met een Sony fanboy, maar niets is minder waar.
Ik ben namelijk nu al 2 jaar echt bezig met het verzamelen van consoles en mijn verzameling begint langzaam maar zeker op gang te komen.
De enigste console waar ik me voor schaam dat ik deze nog niet in mijn bezit heb is een NES, dus mocht je hier nog 1 van staan hebben laat het me even weten.

Mijn favoriete console?
De Sega Dreamcast.
Van het moment dat ik deze kast opstart en die stofzuiger fans beginnen te blazen als een woeste stier weet ik weer waarom ik hier al mijn zuurverdiende centjes aan opmaak.

Ik heb dit forum al een tijdje in de gaten gehouden omdat ik op zoek ben naar een betaalbare Neo Geo AES en besloot me uiteindelijk aan te melden omdat hier veel wordt aangeboden wat niet meer zo makkelijk te vinden is.
Natuurlijk wil ik ook graag meedoen aan alle andere gesprekken die jullie mij voorschotelen.

Graag tot weerziens,

Shrimp

Welkom op het forum.

19 jaar en oude consoles verzamelen. Goed bezig.
Dit is wel vooral een arcade forum. Maar consoles komen hier genoeg voorbij.

Of wil je in de toekomst ook een arcadekast aanschaffen?

Da Dude":1stour1r said:
Of wil je in de toekomst ook een arcadekast aanschaffen?

Zeker weten, maar toch eerst even mijn console verzameling afmaken en een beetje leren hoe alles werkt.

Psykick":1stour1r said:
Welkom garnaaltje! Veel plezier op het forum!!

Dankjewel!

ElPancho":1stour1r said:
Man met smaak, welkom dude!

Thanks!

Welkom! Leuk verhaal, ook. Ben zelf ook superveel met Playstation bezig geweest. Tegenwoordig 100% arcade. Kwestie van tijd ;-)

Cageman":2g7slblv said:
Welkom! Leuk verhaal, ook. Ben zelf ook superveel met Playstation bezig geweest. Tegenwoordig 100% arcade. Kwestie van tijd ;-)

Dat begint inderdaad al flink te veranderen.
Vaak erg grappige discussies over met mijn vader die de Playstation 2 als beste console aller tijden beschouwt.

Shrimp":3fshutw9 said:
Cageman":3fshutw9 said:

Dat begint inderdaad al flink te veranderen.
Vaak erg grappige discussies over met mijn vader die de Playstation 2 als beste console aller tijden beschouwt.

Grote install base hebben en ontiegelijk veel games op je platform hebben draaien, wil niet zeggen dat je de beste console bent. Van de duizend en nog wat games die uitgebracht zijn op de PS2 zijn er ongeveer duizend crap hehe

Hallo Nozomi.

Wel zo netjes om me ook eerst even voor te stellen lijkt me.

Mijn verhaal is, denk ik, het ge-eikte verhaal voor mensen van mijn leeftijd / generatie met interesse in Arcade cabs:

Van imitatie Pong console naar Philips Videopac en Game & Watch naar Vectrex naar Commodore 64 en Arcade cabs in Snackbars en op vakantie.

Eenmaal 16 was ik veelvuldig te vinden in de plaatselijke Arcade hallen.
Het meeste zakgeld verdween in Bomb Jack, 1942, Commando, Gunsmoke, Kung-Fu Master, Metro Cross, Pac Land, Gyruss, Gaplus, Out run en Space Harrier.

Begin jaren 90 had ik het wel zo'n beetje gezien qua gaming.

Een jaar of tien geleden kwam ik online voor het eerst vanalles over Mame en Arcade cabs tegen, mijn interesse werd opnieuw aangewakkerd maar het bleef bij Mame.

Een jaar of 5 geleden vatte ik het plan op om zelf een cab te gaan bouwen, een Galaga kloon moest het worden. Ik kocht een deel van de onderdelen maar bouwen is er nooit van gekomen. Te veel werk en te weinig tijd.

Ik ben toen naar alternatieven gaan zoeken en raakte geinteresseerd in Candy cabs, ik heb wat met Ronnie Klok heen en weer gemaild maar het kwam er toch weer niet van.

Vorig jaar bezocht ik de Mediamatic Arcade Expo en ben daarna direct op zoek gegaan naar een Aero City. Deze keer was de drang dus te sterk... gelukkig had Marc Almighty een mooi exemplaar staan waar hij vanaf wilde. Die staat nu dus bij mij thuis.

PCB's tot nu toe: een 48 in 1, Commando, Gunsmoke en er is op dit moment een pakketje met Bomb Jack onderweg.

Technische cab kennis heb ik niet, dus wat dat betreft ben ik geen aanwinst voor Nozomi :)
Alvast excuses dus ook voor eventuele tergende newb vragen.

Oh... mijn naam is Leo, 41 jaar jong.

Speciaal voor Ken: Ik kwam Nozomi tegen toen ik ooit iets anders Arcade gerelateerd Google-de.

Welkom Leo!

Cabkennis genoeg hier op het forum. Leuk te weten dat de Aero van almighty 'weer' in de community zit :-)

Status
Not open for further replies.
Back