What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Sp33dFr34k":3dvq25cx said:
Welkom arcadegek, zat net inderdaad al te kijken in dat verpakkingstopic naar je registratiedatum en aantal posts, voor je het weet staat hier een (mega)post, goed bezig! :)

tja ik was eerst van plan het regel voor regel te posten, had mijn posts aardig opgekrikt hehe! Maar euh beter in een x goed. Je kunt je maar een keer voorstellen toch! ;)

thx, en alvast bedankt voor jullie warme welkom meldingen!
 
En vrijdag wordt het weer sjouwen :) Ergens in Roosendaal staat er nog een mooi cabje die als 1e (Japanse cab)straks de 2e ruimte mag vullen! Leuk leuk leuk!
 
Arcadegek":1de0kfh4 said:
En vrijdag wordt het weer sjouwen :) Ergens in Roosendaal staat er nog een mooi cabje die als 1e (Japanse cab)straks de 2e ruimte mag vullen! Leuk leuk leuk!

wil je er nog een voor weinig? ^^
Woon er 5 km vandaan :p
 
Van harte welkom Donald!

Erg leuk om je erbij te hebben, al was je dat al, maar nu wat actiever waarschijnlijk!

Wij kunnen altijd mensen zoals jij op dit forum en in deze community gebruiken ;)
 
Hey kerel,

Na afgelopen zondag, ben ik blij dat je weer aktief wordt op het forum.
Als je in me buurt ben, wel even melden, Doe dan ff een bakkie.
Kun je de vectrex meteen meekrijgen.
 
jiggymf":2kzfn7rs said:
Arcadegek":2kzfn7rs said:
En vrijdag wordt het weer sjouwen :) Ergens in Roosendaal staat er nog een mooi cabje die als 1e (Japanse cab)straks de 2e ruimte mag vullen! Leuk leuk leuk!

wil je er nog een voor weinig? ^^
Woon er 5 km vandaan :p
Jiggy, zout op


;)

En welkom op het forum Don. Heb je al even aan de telefoon gesproken en zie je graag vrijdag verschijnen om nog even verder te babbelen.
 
Nogmaals thx iedereen voor de leuke berichtjes! :D

Overigens mijn avater is te klein om te kunnen lezen vandaar 1 malig een leesbare variant;

GroteFoto-P3OIWPW4.jpg


Wisten jullie trouwens dat;

Pac-man voor het eerst is uitgebracht als arcadespel op 22 mei 1980 . Het spel is ontwikkeld door Namco. Binnen een jaar werden honderdduizend arcademachines verkocht. Het is daarmee één van de meest succesvolle computerspellen ooit, en overtreft spellen als Tetris en Street Fighter.

En tevens leuk te weten dat deze ontwikkelingen en het succes ervan de grondleggers zijn geweest voor alle videogames die erna zijn ontwikkeld en uitgebracht, het feit dat vele genieten van een afmatpotje Marvel vs Capcom dit is de "Adam" of ik denk eigenlijk "Eva" van de Arcade en Gaming Industrie.

Computer Space (1971) ;)

GroteFoto-NCHKR3N8-1.jpg


Computer Space is touted as the first ever, coin-operated video arcade machine to be commercially sold. Created by Ted Dabny and Nolan Bushnell -- original Atari founders, its gameplay consisted of maneuvering a rocket ship to avoid enemy fire from flying saucers (while firing off missiles to destroy them), using a thruster and rotational buttons -- this type of game would later be known as a multi-directional shooter. If you're score was higher than the computers after each 90-second session, you were rewarded with another round of play. Video after the break.
 
Da Dude":31haryus said:
Hey kerel,

Na afgelopen zondag, ben ik blij dat je weer aktief wordt op het forum.
Als je in me buurt ben, wel even melden, Doe dan ff een bakkie.
Kun je de vectrex meteen meekrijgen.

:) Ga ik zeker een keertje doen :!:
 
Hoi Rob,

Hehe! Mooie schermjes waren dat he ;)! gebruik je ze nog? Tja zelf heb ik er nog wel een tweetal maar die gaan niet weg vrees ik. :twisted:

Ik heb er als het goed is nog wel een in Apeldoorn staan die evt. weg zou mogen, alleen weet ik niet of die persoon hem nog heeft liggen? Als je wil kan ik er welleens achter horen?

laat maar even weten....
 
Arcadegek":3lw6k5bi said:
Hoi Rob,

Hehe! Mooie schermjes waren dat he ;)! gebruik je ze nog? Tja zelf heb ik er nog wel een tweetal maar die gaan niet weg vrees ik. :twisted:

Ik heb er als het goed is nog wel een in Apeldoorn staan die evt. weg zou mogen, alleen weet ik niet of die persoon hem nog heeft liggen? Als je wil kan ik er welleens achter horen?

laat maar even weten....

nou, ik heb er nog 3 staan hier, de rest zwerft rond onder de forum leden hier. Ik gebruik er momenteel 1 van en die anderen hou ik zeker ook.
dus dat is voor nu wel genoeg, maar zeker bedankt voor het aanbod!
 
Arcadegek":1zkuas4e said:
Wisten jullie trouwens dat;

Pac-man voor het eerst is uitgebracht als arcadespel op 22 mei 1980 . Het spel is ontwikkeld door Namco. Binnen een jaar werden honderdduizend arcademachines verkocht. Het is daarmee één van de meest succesvolle computerspellen ooit, en overtreft spellen als Tetris en Street Fighter.

@Arcadegek

...En dat Pac-man oorspronkelijk Puck-man heette maar dat met de introductie van het spel in Amerika in het achterhoofd de naam gewijzigd werd naar Pac-man omdat men bang was dat lolbroeken een stukje uit de P zouden krabben om een F te vormen en daarmee de naam wel een heel andere draai zouden geven...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top