Bishi Bashi lijkt ons geweldig, heb je er een foto van?
Even een korte update. Achter de schermen zijn we druk met de organisatie. Het lijkt nog zo ver weg, maar als je alle to-do´s opschrijft, schrik je toch wel een beetje. Maar dat het een prachtig evenement gaat worden is zeker.
Gelukkig hoeven we als Eurocade team niet alles zelf te doen. We werken samen met diverse partijen die allemaal hun eigen expertise hebben. En ik ben blij te kunnen melden dat één van die partijen ons ´eigen´ NGC team is!

Want ook Aziatisch (Japans) gamen maakt onderdeel uit van de game geschiedenis en hoort daarom, voor zover het prè 2000 is, thuis op de komende Retro Game Experience. Daarom hebben wij het NGC gevraagd of ze in overleg met ons een Japanse game sectie kunnen inrichten en daartoe zijn ze bereid. Hulde! Ofwel jongens, ja, er zullen ook Candy cabs aanwezig zijn op Eurocade 2013 / The Retro Game Experience. Wellicht ook een Racer, we zullen zien. De komende maanden gaan we dit met het NGC team uitwerken.
Nog even een kleine verduidelijking van wat ongeveer de bedoeling is in September: We willen de game historie presenteren vanaf het ontstaan tot het jaar 2000, zowel consoles, arcades en handhelds. Delen daarvan zijn alleen on display te zien, dus wordt getoond in vitrines, maar verreweg het grootste deel van de consoles en arcade cabs zijn gewoon vrij te bespelen. Dit deel is The Retro Game Experience en zal een evenwichtige tentoonstelling zijn, met een zorgvuldig samengestelde collectie. Overigens zal de inbreng van het NGC hier ook onderdeel van uitmaken. Verder worden er o.a. ook films en docu´s getoond en er zal er een paneldiscussie zijn.
Maar daarnaast hebben we ook nog het ´Eurocade 2013´ deel, met de vertrouwde formule (deelnemers brengen hun eigen arcade cab mee). Bij de vorige edities moesten we het aantal bezoekers noodgedwongen beperken, dit vanwege de ruimte. Vandaar dat bezoekers die inderdaad een cab meebrachten voorrang hadden. Maar omdat de ruimte nu min of meer onbeperkt is, is iedereen van harte welkom, het is een openbaar evenement.
En bij deze doe ik een oproep. Wie van jullie heeft thuis een echt klassieke arcade cab staan en is bereid die beschikbaar te stellen of om mee te nemen naar het komende event in September? Afhankelijk van de cab kan die deel uitmaken van de Retro Game Experience of van Eurocade (beide ´delen´ staan overigens fysiek naast elkaar). Mooi gevoel toch, om hier aan mee te kunnen doen?
Vervoer van cabs, mij meerdere aantallen is, onder beperkte voorwaarden, mogelijk, met name als het ´Experience´ materiaal is.
Het zou prachtig zijn hier een mooi lijstje te kunnen publiceren.
Like me: http://www.facebook.com/eurocade