What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Dreamcast jamma

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Wat betreft de 6 buttons aansluiten op de jamma connector: Kan dit op 1 jamma connector voor 2 controllers? normaal heb je maar 2 keer 3 buttons en volgens mij heb je er 2 over per speler max(contactjes op jammafingerboard) Dus als je 2P 6 buttons DC2Jamma wil, moet je iets anders verzinnen?..?..?
 
BDT":39it8mw7 said:
Wat betreft de 6 buttons aansluiten op de jamma connector: Kan dit op 1 jamma connector voor 2 controllers? normaal heb je maar 2 keer 3 buttons en volgens mij heb je er 2 over per speler max(contactjes op jammafingerboard) Dus als je 2P 6 buttons DC2Jamma wil, moet je iets anders verzinnen?..?..?

Kan natuurlijk. Op je jamma connector zijn een aantal pins die niet gebruikt worden door je jamma stekker, daarop kun je extra buttons aansluiten.
 
Ja voor 1 speler kan dat wel ja. Maar kan het ook voor 2 spelers op de ongebruikte punten?
 
BDT":2kt4gm1e said:
Ja voor 1 speler kan dat wel ja. Maar kan het ook voor 2 spelers op de ongebruikte punten?

als je nu gewoon eens kijkt hoeveel ongebruikte punten je hebt, dan weet je ook meteen of er genoeg vrij zijn voor 2 players. :idea:
 
Ik heb nog geen jamma fingerboard :roll:

Ergens in NL te koop? Of wordt het toch in buitenland bestellen?
 
BDT":11lks96w said:
Ik heb nog geen jamma fingerboard :roll:

Ergens in NL te koop? Of wordt het toch in buitenland bestellen?

BDT, ik wil het woord NOOB niet in de mond nemen (daarom type ik het maar :cry: ), maar een beetje zelf research doen is een goede zaak. Iedereen wil je graag helpen, maar ik krijg de indruk dat je steeds wel erg snel de conclusie trekt dat je het echt niet meer weet.

Kom op, stel eens een echt moeilijke vraag waar we allemaal van onder de indruk raken!
 
pooyan":393f3p6z said:
BDT":393f3p6z said:
Ik heb nog geen jamma fingerboard :roll:

Ergens in NL te koop? Of wordt het toch in buitenland bestellen?

BDT, ik wil het woord NOOB niet in de mond nemen (daarom type ik het maar :cry: ), maar een beetje zelf research doen is een goede zaak. Iedereen wil je graag helpen, maar ik krijg de indruk dat je steeds wel erg snel de conclusie trekt dat je het echt niet meer weet.

Kom op, stel eens een echt moeilijke vraag waar we allemaal van onder de indruk raken!
Wat is de stelling van Pythagoras? :) of wat was er eerder: De Kip of het Ei?
 
Ik zeg toch dat ik enkel buitenlandse shops vind, maar wellicht kent iemand een NL seller...

Ik kijk wel op arcade otaku
 
Zo juist vanmiddag even bezig geweest met het aansluiten van de gehackte dc pad op een Astro en via VGA.(bij Ronnie)
Normaal gebruik ik een jamma dc print en deze heeft dus ground, maar als ik de dreamcast via vga aansluit maak ik dus geen gebruik van de jamma dc print en beschik dus niet over ground bij de knoppen sticks.
Waar haal ik in hemelsnaam de ground vandaan bij een gehackte dc pad?
Heb hier wel een foto waar de ground gewoon op een groen stuk zit maar gaat dit werken zo?
Geen zin om telkens de control porten op te blazen.

Ik weet dat 1 ground genoeg is want deze lus je gewoon door naar de rest van de knoppen/sticks.
dc.gif

Hier zie ik 3 grounds maar alleen de linker is me duidelijk want daar zit een gaatje, en waarom bij deze dc hack 3 ground?
dc_diagram1.jpg
Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik weet dat het een klein dingetje is wat ik mis.
 
Marc dat is alleen maar om aan te geven dat je een van de 3 kan gebruiken, maakt zover ik kan zien niet uit, je moet gewoon de groene laag wegschrapen totdat je koper ziet en daar op solderen, daarna gewoon je ground doorlussen, klaar is achmed ;)

Het is idd zo op het eerste gezicht niet logisch natuurlijk, maar het schema verwijst bij de grounds niet naar een specifiek signaal, dus mag je gewoon aannemen dat ze alledrie common ground zijn. Neem gewoon eentje die je het leukst eruit vind zien hehe...
 
Ja volgens mij is het common ground dus aan eentje heb ik genoeg.
Ga er morgen maar eens mee aan de gang.
Heb wel gelezen dat de madcatz beter i.v.m de triggers.(geen lag of iets dergelijks)

Bedankt Hassan :)
 
Is echt een eitje Marc, gaat je lukken.
Ik heb btw totaal geen lag met die buttons ....
 
Dus niet gvd :evil: , krijg alleen de stick in beweging + punch knoppen en de kicks doen vreemd.
Moet een low/medium/high kick zijn en eentje doet het niet en heb 2 keer high kick.
Ook de start werkt niet en hij maakt dan een pose (ryu)

Wat doe ik in hemelsnaam nu weer verkeerd?
Zie nu echt even door de bomen het bos niet meer en zo moeilijk kan dit nu niet zijn :?

Kan iemand misschien een foto posten met zijn dc hack en even vermelden waar hij de ground heeft, want ik vind veel verschillende fotos op het net en heb zo juist al 1 controller gemold.
Heb ik nu 1 ground nodig of meerdere?
 
Foto van mijn hack:



De common ground haal ik links boven op de pcb, naast de rode draad is mijn zwarte (common) ground draad. Ik heb daar het groen van de pcb weggeschraapt.

Close up:



Over 2 weken heb ik weer een stapeltje dc-controller pcbees. Mocht je radeloos zijn tegen die tijd doe ik met plezier voor nop een hack voor je Marc.

2 weken is wel lang om radeloos te zijn 😉 Je kunt je multimeter ff pakken even controleren of er sluiting is.
 
Tja snap nog steeds niet waarom mijn dc hack niet lukt (met common ground), maar ik ga het nog een keer proberen Onno.
Wel alvast bedankt dat jij er eventueel eentje voor me wilt maken maar ik schaam me gewoon diep, want ik weet dat ik dit ook kan.

Volgende week weer een poging wagen :)
 
weer 3 controllers verder en weer niet gelukt, ik baal hier zo van.
Bij sommige wil het soldeer geeneens pakken en laat gewoon telkens los en uit pissigheid heb ik alle 3 de controllers maar weggeflikkerd.

Ik heb je even een pm gestuurd Onno :lol:
 
Back
Top