What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

DIY Jamma passthrough adapter

Sp33dFr34k

1CC Aspirant
Bij deze een aantal DIY jamma passthrough adapters te koop. Ik had er destijds een aantal nodig en kon ze alleen in bulk kopen.

Deze kun je dus zelf solderen, en dan kun je er een jamma passthrough van maken. Je krijgt de connector, het fingerbordje en de voltmeter.

Ik gebruik deze zelf om mijn originele jamma connector een beetje te ontzien, en heb er een 5v metertje op gezet. Maar je kunt er bijvoorbeeld ook van alles van aftakken of juist aansluiten zoals je 6e button, of het geluid aftappen voor een koptelefoonconnector of iets dergelijks.

Prijs per kitje is €10, incl. verzending.

Paar verkocht en ik heb er nog een paar liggen.

Ter referentie, zoiets komt het er dan uit te zien (let niet op de Jap tekens :D):

Laatste kickje voor Nozomi, als iedereen hier voorzien is gaan ze internationaal, heb er nog steeds te veel liggen :)

Past de edge connector er in 1x op of moet er worden gezaagd? (De contactjes lijken net te kort om te solderen.)

Goeie vraag, ik zou even moeten checken of ze er in een keer op passen, ik heb er zelf wel de dremel in gezet om ze korter te maken. Kom er vanavond even op terug.

Nee, er moet minimaal een aantal mm vanaf om ze te laten passen dus je moet er hoe dan ook de dremel in zetten. Sorry, had ik ff moeten vermelden. Zo gebeurd though :)

Even een domme vraag wellicht, maar zou ik hier ook eenvoudig een MVS naar JAMMA layout-adapter mee kunnen maken?

Ligt er aan welke MVS unit je hebt. De 1 slots die ik heb zijn gewoon JAMMA. De 2 slots idd niet.

Denk dat het wel wat gepruts wordt om die lijntjes anders te leggen. Kan je wellicht beter een kleine Jamma loom kopen en daar de draadjes correct solderen.

Ik heb een Jamma multislots layout inderdaad.
Zal eens kijken naar die Jamma loom waar je het over hebt.

waiwainl said:
Ligt er aan welke MVS unit je hebt. De 1 slots die ik heb zijn gewoon JAMMA. De 2 slots idd niet.

Denk dat het wel wat gepruts wordt om die lijntjes anders te leggen. Kan je wellicht beter een kleine Jamma loom kopen en daar de draadjes correct solderen.

Je zult ook het stereo/mono stukje moeten aanpassen, behalve dat zijn het inderdaad maar een paar draadjes trekken voor de buttons die afwijken ;)

Back