What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Daytona USA 3

Och, wel grappig....

Serieus, dit ziet er heel mooi uit, nieuwe stijl gecombineerd met de "oude" stijl.

Ik ben erg gehyped, maar de kasten vind ik echt lelijk. Ik hoop dat de game gaat knallen! Overigens is op de foto te zien dat er nu een up/down shifter wordt gebruikt, hmmm.

Akuma2000":14fhia8c said:
Wowie dat ziet er vet uit.
Maarree idd... wtf is die up/down shifter :'(
Wellicht wordt die nog vervangen voor de final versie

hmmmmmm......... lijkt wel een home made daytona running op een unreal engine. 'T ziet er niet uit. Die shifter zit echt op een rare plaats.
De vraag is of deze game op 60fps draait.

Sorry maar dit ziet er toch niet uit? Hadden ze dit nog ergens staan en zijn ze het vergeten uit te brengen?
In de categorie: beter laat dan nooit?

Deze game gaat gewoon hard floppen en dat is meestal zo met games die een vervolg krijgen na een x aantal jaren , dan kan je er beter gewoon vanaf blijven en geen vervolg maken

Het antwoord op de vraag is heel simpel. Geen Japanse Sega AM2 development. Low budget release, draait vast op 30fps. Ze gaan vast wel wat machines slijten, maar het wordt geen grandioos succes. weer een Franchise gekilled. Bah! Fuck it. De gewone Daytona uit 1993 blijft fantastisch en de 23 jaar oude graphics zien er nog steeds super uit.

Gaat goed komen jongens. Daytona USA game engine, verse graphics, en het is nog bèta nu. Ik heb wat zitten reageren op YouTube video's van arcadeheroes.com, en kreeg dit antwoord op mijn zorgen:

Ik:
"Thank you for posting this. Ok, this looks promising. Smooth frame rate, graphics still look somewhat dull to me, though. And please, please, please let there be footage of people that actually know how to play Daytona USA. The guys in this vid are driving like turds. If the game engine is indeed copied from the original, then epicness is just around the corner IF, and only IF, they lose the sequential shifter. The fact that the game has 4 speeds does not say anything about the possible switch to a 4-gate shifter. In the current setup, you just cycle through the gears, just as in Outrun 2."

Antwoord:

"You are welcome! The dev team knows that the 4 gear shifter is important but they basically need to develop a new one as old parts aren't being made right now. They are looking into so hang tight. The game also has a lot of polish to go into it yet but they also do not have the budget that someone making the latest photorealistic driving game has. Unfortunately, many drivers at trade shows are far from expert players but I will see if I can find someone better to record ;)"

Ik heb op deze video gereageerd :

Ze kunnen een hele cab maken, maar een 4 gear shifter is teveel moeite :)

Ik ben geen Daytona expert, maar.... als het de "engine" van deel 1 is met deze graphics en een 4 gear shifter en de coole Daytona tunes, dan is er toch niks aan de hand en kan het een topper worden.

Maar inderdaad Cage, deze gasten bakken er niks van :P

DLX":t58p4t4g said:
Ik ben geen Daytona expert, maar.... als het de "engine" van deel 1 is met deze graphics en een 4 gear shifter en de coole Daytona tunes, dan is er toch niks aan de hand en kan het een topper worden.

Precies ! Dit dus.
Kan er mooi een slotje op deze topic, stelletje azijnzeikers :mrgreen:

Nog een straaltje azijnpis: Lijkt bijna alsof er lag is tussen het stuurwiel en de auto, maar dat is lastig te beoordelen natuurlijk.

Zojuist heb ik een paar trailers bekeken op youtube, en de geplaatste commentaren liegen er niet om, er zijn veel negatieve reacties.

Ik zou bijna denken dat men het spel expres in deze staat (50%?) presenteert -om feedback van fans te krijgen- zodat men tijd en "ontwikkelings-ruimte" genoeg heeft om het spel te optimaliseren/gereed te maken.

Back