What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Crimzon Clover: World Ignition

vicious

Player One
Voor iedereen die deze game heeft gezien/gespeeld in de NGC hier wat info over waar de game te vinden is:

De volledige versie met de official online ranking is via steam te verkrijgen:
http://store.steampowered.com/app/285440/

De DRM free versie met alleen een local ranking is via good old games te verkrijgen:
http://www.gog.com/game/crimzon_clover_world_ignition

De minimale systeem vereisten om Crimzon Clover: World Ignition goed te draaien is eigenlijk alleen een goede videokaart.
Zelf getest met native Intel HD3000/4000/4600, AMD RADEON HD6750, NVIDIA8800GTS, NVIDIAGTX670FTW.
Belangrijk is het installeren van DirectX om een volledig strakke 60FPS framerate te krijgen.
Het platform waar de game op draait in japanse arcades is Taito TypeX2 via NESiCAxLive.
Minimale systeemvereisten voor de Taito TypeX2 hardware is een NVIDIA7900GS.

In de NGC draait CCWI in een Taito Vewlix L aangesloten met DVI-D (1280x768) via een AMD RADEON HD6750 videokaart.
De PC heeft een Intel Core2Duo E8400 CPU.

vicious
 
Tnx voor de info Vicious!
ik denk dat er op termijn een boel pics gepost gaan worden van members met hun eigen CC install :)
 
Ik heb hem al draaien. Zal vanavond een fotootje maken.

Ik heb mijn gamepc gekoppeld aan mijn Vewlix.
Ik heb alleen mijn scherm horizontaal staan.
Maar ook andere shmups via de pc (op steam of lokaal) werken prima op deze manier.
 
Was dat het spel die in de hoek bij Rayman stond?
Dat was een mooi en leuk spel om te spelen. :D
 
groo1306":ormbi5xi said:
Was dat het spel die in de hoek bij Rayman stond?
Dat was een mooi en leuk spel om te spelen. :D

yessur yessur... dat was crimzon clover world ignition op de Taito Vewlix L in de hoek. ^^
in japan kun je de game vrijwel in elke Taito Station op een Taito Vewlix met NESiCAxLive spelen.
heb hem zelfs op een Sega Blast City gespeeld in de speciale super player arcade "Game in Ebisen".
 
Bedankt voor de info. Ik ga maar eens op zoek 😉

Zaten er gewoon standaard ps360+ in die vewlix en ik neem aan gewoon plug n play in die pc?
 
vicious":1mjpmeoj said:
groo1306":1mjpmeoj said:
Was dat het spel die in de hoek bij Rayman stond?
Dat was een mooi en leuk spel om te spelen. :D

yessur yessur... dat was crimzon clover world ignition op de Taito Vewlix L in de hoek. ^^
in japan kun je de game vrijwel in elke Taito Station op een Taito Vewlix met NESiCAxLive spelen.
heb hem zelfs op een Sega Blast City gespeeld in de speciale super player arcade "Game in Ebisen".
Cool. Ik vond het echt een vet spel.
 
Net gekocht op gog. Viel me op dat je er meteen een aantal titels bij krijgt, waaronder Beneath a Steel sky!! De nostalgie..! Heerlijk.
 
Cageman":1fc11pzx said:
Net gekocht op gog. Viel me op dat je er meteen een aantal titels bij krijgt, waaronder Beneath a Steel sky!! De nostalgie..! Heerlijk.

Focking nice! Beneath a steel sky is echt een top spel. Speelde 'm vroeger op de Amiga
 
Jinxz":24oj85il said:
Cageman":24oj85il said:
Net gekocht op gog. Viel me op dat je er meteen een aantal titels bij krijgt, waaronder Beneath a Steel sky!! De nostalgie..! Heerlijk.

Focking nice! Beneath a steel sky is echt een top spel. Speelde 'm vroeger op de Amiga


Ik ook. Wat ik ook ooit gehad heb aan spul, de amiga blijft ik de mooiste herrinneringen aan hebben, samen met de C64.
 
Da Dude":2b2oef6w said:
Jinxz":2b2oef6w said:
Cageman":2b2oef6w said:
Net gekocht op gog. Viel me op dat je er meteen een aantal titels bij krijgt, waaronder Beneath a Steel sky!! De nostalgie..! Heerlijk.

Focking nice! Beneath a steel sky is echt een top spel. Speelde 'm vroeger op de Amiga


Ik ook. Wat ik ook ooit gehad heb aan spul, de amiga blijft ik de mooiste herrinneringen aan hebben, samen met de C64.

+1
Daarna de SNES. Maar de C64 en Amiga staan met stip op 1 en 2.
 
Da Dude":11bs6b7x said:
Ik heb hem al draaien. Zal vanavond een fotootje maken.

Ik heb mijn gamepc gekoppeld aan mijn Vewlix.
Ik heb alleen mijn scherm horizontaal staan.
Maar ook andere shmups via de pc (op steam of lokaal) werken prima op deze manier.


IMG_6662.JPG

IMG_6661.JPG

Als je toch via Steam deze game gaat spelen, raad ik jullie aan om ook deze games is te proberen.

IMG_6664.JPG

IMG_6665.JPG
 
Ziet er zeker goed uit. Blij dat ik Crimson Clover heb kunnen spelen op de Vewlix in het NGC...thuis gaat het me niet lukken om dat briljante spel fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik heb geen gaming PC en ook geen cabs zoals de Vewlix...alles lowres hier.
 
cthulhu":k9v0vl9h said:
Ziet er zeker goed uit. Blij dat ik Crimson Clover heb kunnen spelen op de Vewlix in het NGC...thuis gaat het me niet lukken om dat briljante spel fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik heb geen gaming PC en ook geen cabs zoals de Vewlix...alles lowres hier.

Je kan hem op 640x480 zetten ;-)
Maar op een simpele pc of laptop, draait ie ook.
 
Back
Top