What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

CPS2 phoenix; waardeverhoging of verlaging?

PascalP

Shmup Veteran
Joined
May 6, 2015
Messages
1,249
Reaction score
0
Location
Venray
Heb van de week weer een leuke aankoop gedaan met Super Street Fighter II, maar de batterij leeftijd is onbekend.

Nu ben ik aan het twijfelen om een nieuwe batterij te plaatsen of het board te laten phoenixen zoals mijn andere CPS2 boards...
Wat denken jullie wat op de lange termijn verstandig is?

Zal een origineel board zijn waarde beter behouden?
 
Mijn persoonlijke mening is dat het phoenixen van een CPS-2 board waardeverminderend werkt. Het vervangen van een batterij stelt echt helemaal niets voor en is binnen 5 minuten gedaan...ik vervang de batterij sowieso altijd wanneer ik een nieuw spel koop.
 
Je kunt ze denk ik beter origineel houden. Phoenixen kan altijd nog als het geld blijkt op te leveren toch?
 
Ik denk dat ik er dit weekend toch maar ff een batterijtje in soldeer.

Heb nu voor mezelf de volgende filosofie opgesteld:
Zolang het board met een batterij in leven te houden is, zo houden. Als het board suicided is kan je altijd nog phoenixen ;)
 
Batterijtje zit er in, lokale elektroboer had er gelukkig 1 op voorraad!

Toen ik eenmaal bezig was had ik de smaak te pakken en meteen maar een capkit in mijn monitor geplaatst, wat een verschil in scherpte zeg!!
 
Back
Top