What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Controller aangedreven emulator NES & SNES

Sphere

1CC Aspirant
Hey Guys,

Heeft iemand wel eens geprobeerd om op de PC een emulatie te laten draaien voor NES en SNES die via een controller aangestuurd kunnen worden? Ik wil een Mario EMU gaan maken voor mijn zoon en voor mijzelf daarbij alle Megamans en Kirby's erbij doen. Dit systeem moet gewoon direct in het menu opstarten zodat met de controller de games door mijn zoon geselecteerd kunnen worden zonder het gebruik van de muis of toetsenbord.

Heeft iemand dat al wel eens gedaan? (en ik ben bang dat het antwoord Hyperspin wordt maar naar dat antwoord ben ik nou net niet op zoek).

Groet,

Pieter

Wat bedoel je met Console?

Een PC op laten starten in een menu waarbij je een game kan kiezen die dan de emulator opstart is niet zo moeilijk.

Maar wat is console dan? De commandline? De orginele joystick? Of een echte SNES?

Er zijn snes controller port to usb adapters, die zou je in een kapotte snes kunnen inbouwen en daarmee de pc sturen, de aan/uit schakelaar van de pc zou je ook door kunnen lussen. Je zou ook evt. een mini computertje in de snes kunnen bouwen met ee vga naar scart adapter.

Een wat duurdere optie, maar ik zou voor everdrives gaan op originele hardware, maar dat is niet wat je bedoelt natuurlijk.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

De controller bedoel ik een usb controller mee. Joypad, noem het wat je wil maar ik wil met de aangesloten controller het menu aansturen.

Coinops niet geprobeerd maar met de pc kan ik redelijk uit de voeten vandaar de keuze.

waiwainl":32b34wxr said:
Wat bedoel je met Console?

Een PC op laten starten in een menu waarbij je een game kan kiezen die dan de emulator opstart is niet zo moeilijk.

Maar wat is console dan? De commandline? De orginele joystick? Of een echte SNES?

Console moet zijn controller :/

Er zijn een hoop FrontEnds die heel simpel zijn - eentje die ik vroeger gebruikte was MameWah - werkt ook prima met MESS.
Ondertussen zullen er wel betere zijn. Google is your friend.

En als je de retro pad wil gebruiken dan is wat D suggereerde prima.

Je geeft aan dat hyperspin niet het antwoord is wat je wilt horen maar dat zou hier wel perfect voor zijn

Mischien een idee voor de controller: die heb ik een tijdje geleden gekocht om op mijn tablet te gebruiken, werkt perfect!
WP_20160220_001_zpsslkg1ugd.jpg

Voor de prijs moet je het niet laten 😉 De controller voelt iets anders (goedkoper) aan als een origineel maar hij werkt wel perfect.

http://www.banggood.com/SNES-USB-Famicom-Colored-Super-Nintendo-Controller-for-PCMAC-p-923100.html

Bestaat ook in de Nintendo 8bit versie:

http://www.banggood.com/USB-Gaming-...o-NES-Windows-PC-Mac-OS-X-64bit-p-973538.html

Of wireless:

http://www.banggood.com/8Bitdo-SFC3...-WXstand-for-iPhone-Samsung-PC-p-1023382.html

http://www.banggood.com/8BITDO-NES30-Bluetooth-Wireless-Game-Controller-with-X-stander-p-951944.html

Die kosten echt niks. Leuk. toch maar halen. Bangood een beetje veilige site?

Ik kwam deze tegen voor 4 euro (2 stuks) op een markt:
Voor die prijs verbaasde mij dat de kwaliteit best goed is.

TOP-Quality-Black-Shock-font-b-Controller-b-font-font-b-Gamepad-b-font-with-double.jpg

Da Dude":1qaj9wu6 said:
Die kosten echt niks. Leuk. toch maar halen. Bangood een beetje veilige site?

Ik heb al 47 bestellingen gedaan op banggood. Alles is altijd aangekomen. 1 keer was er iets kapot wanneer het toekwam en met een mailtje naar de customer service hebben ze het opnieuw opgestuurd.
Het duurt gemiddeld 10 dagen tegen dat Pieter post ermee voor je deur staat.

Ideaal inderdaad. Ik heb ze via aliexpress, nog goedkoper. Hoe kunnen ze het ervoor maken. Prijs is inclusief verzendkosten :-).

8804a2fa10071f2c5b27611afd217092.jpg

Da Dude":mwktzoh9 said:
Ik kwam deze tegen voor 4 euro (2 stuks) op een markt:

Wow!! dat is een originele YongXin Longda Trade Co.,Ltd. joypad. Die zullen ooit veel geld waard worden :)

Weet ik, ze staan al op ebay voor 400.
Tegen de tijd dat ik 50 ben verkoop ik ze en ga ik met pensioen

Back