What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Control Panel projectje..tips?

sjorspion

Candy Cab Regular
Ter info, dit was mijn huidige CP:
med.jpg

Toendertijd even snel 6 buttons van gemaakt.

Nu heb ik deze Cp-bak liggen:
med.jpg


Idee is om er een 6 button set-up (of 7/8 buttons als het past) van te maken.
(Voorkeur gaat uit naar een combinatie van de japanese SF layout in combinatie met een 7de knop voor de neo geo layout.)
Nou overlappen de nieuwe gaten van de buttons zo ver met de oude gaten dat ze niet genoeg houvast krijgen.
Ik heb al een beetje zitten googlen en kwam 2 opties tegen om het te fixen..
Plexiglas plaat erover heen of een aluminium plaat eronder lijmen en dan die gaten met 'bondo' vullen.

Nou zat ik er zelf over te denken om er direct een aluminium plaat bovenop vast te lijmen en daar de nieuwe gaten in te boren..
Handig of juist niet? Tips?
 
sjorspion":evh08bkv said:
Nou zat ik er zelf over te denken om er direct een aluminium plaat bovenop vast te lijmen en daar de nieuwe gaten in te boren..
Handig of juist niet? Tips?

Ga je dan geen scherpe rand hebben aan de polsen als je er een aluminium plaat bovenop lijmt?

Kan je niet een nieuwe aluminium plaat laten plooien volgende de vorm van de oude cp.
 
Heb precies hetzelfde gedaan met mijn eerste cab; alu plaat er overheen (gebogen in vorm van cp, zoals Wim zegt), verlijmen, en dan boren. Ging prima.
 
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten twijfelen. Ik hoopte dat eigenlijk op te lossen met een nette overlay/sticker die over die rand heen loopt...
Of de aluminium plaat wat langer te maken en dan een stuk over de rand heen te buigen...

Heb je eventueel tips waar ik zo'n aluminium plaat zou kunnen laten plooien?
Er zitten aan de zijkant echter wel allerlei ditjes en datjes om de bak goed aan de kast van de maken. Ben bang dat al dat maatwerk erbij een erg duur grapje wordt....
med.jpg
 
Cageman":a1lphsfh said:
Heb precies hetzelfde gedaan met mijn eerste cab; alu plaat er overheen (gebogen in vorm van cp, zoals Wim zegt), verlijmen, en dan boren. Ging prima.

Hmm das klinkt als een goed idee. Een plaat over die volledige 'U"-vorm buigen. Dan verlijmen en boren... :)
 
een vriend van mij neemt mijn CP mee naar een plaatwerker op zijn werk. Zodra hij terug is, zal ik een update maken...
 
Back
Top