What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

CMVS treasure chest

Ab79

Cabinet Dweller
De behuizing voor mijn MV1F is klaar 8)
Een oom van me heeft een kistje gemaakt nadat ik hem een tekening had gegeven met hoe ik het ongeveer wilde hebben.
Het idee was om er een antiek ogend kistje van te maken.
Dat is aardig gelukt volgens mij, ik ben er in ieder geval blij mee! :)

Niet elke foto is even scherp helaas (te haastig met mijn phone gemaakt).

20150510_173658_zpsgpsinabd.jpg

20150510_173734_zpsbzjtqunj.jpg

20150510_173750_zpsuxymur7x.jpg

20150510_173716_zpsmmhpx0zj.jpg

20150510_173707_zps6gu4ol5o.jpg

20150510_173459_zpshvakgpvs.jpg

20150510_173506_zpsvwrsf0av.jpg

20150510_173517_zpsbsmagapg.jpg

20150510_173625_zps79059xti.jpg

20150510_173554_zpscxhvpvdp.jpg

20150510_173537_zpssgamip0b.jpg

20150510_173438_zpse9bt7hvx.jpg

Ken":3sweg8jd said:
Is dit een grap? Wat een graflelijk ding zeg, niet normaal.

Ieder zijn mening (en smaak 😉 ), ik wilde een keer wat anders dan de standaard plastic, molded of modern ogende cmvs. Het is wel geworden zoals ik het ongeveer voor ogen had.
Het idee was ook dat je juist niet zag dat het een (spel)computer was, maar gewoon een kistje.
De controller zal dan ook niet altijd aangesloten zijn, alleen met spelen.
Het is in ieder geval geen grap :mrgreen:
Hoe dan ook, ik waardeer eerlijke meningen. Dus bedankt daarvoor :)

Ik vind het wel mooi. Antieke kist, en het is gewoon een mvs.
Leuk idee. Zo zie je dat ook vaak ook casemods, waarvan je op het eerste gezicht niet doorhebt dat het een pc of console is.

Mooi of niet mooi, het is wel netjes gemaakt :D

Ik behoor btw. tot de groep "niet mooi" :mrgreen:

ik vind het ook wel cool

en erg mooi gemaakt heeft skills dieoom van je

ik snap het wel past bij je interieur,op de foto te zien

bij ons is hetook een mix,de garage is vol met arcades
de tuin met antiek

Bedankt voor de reacties.
Getuigd ook wel van moed om positief te reageren na zo'n vernietigende eerste reactie ;) Haha!
Ik dacht wel ff dat ik misschien last had van 'clouded judgement' omdat het een eigen idee was en uitgevoerd door een familielid. Maar de reacties zijn verdeeld en zo had ik het ook wel verwacht.
Ach je moet af en toe je nek uit durven steken vind ik :)

Je moet doen wat JIJ leuk vind. Jij vind dat mooi, en daar gaat het om!

Je moet is weten hoeveel commentaar ik kreeg als mensen horen dat ik he-man spaarde, en vroeger een zolder vol met he-man en spawn aktiefiguren had staan.
Dat heeft mij nooit geboeid.
Nu spaar ik alleen nog de jaren 80 he-man figures, en dat vinden mensen nog steeds raar. Interesseert me echt geen ene moer. Als ik het maar leuk vind.

Maar dat is dan ook het mooie van dit forum, mensen zijn eerlijk, en praten je niet naar de bek toe. En anderen laten zich niet lijden door de reacties van anderen.

Wees blij, beter dat ze het eerlijk zeggen, dan dat het achter je rug afgeblaft wordt.

Da Dude":2wr5co6b said:
En anderen laten zich niet lijden door de reacties van anderen
Zowel dubbelzinnig als waar ;).

Ik ben ook geen fan van de hierboven gebouwde MVS. Maar nu ben ik sowieso geen fan van consolized arcade boards. Vind het een soort moord. Er hoort een cab omheen :)

Maar dat is dan ook het mooie van dit forum, mensen zijn eerlijk, en praten je niet naar de bek toe. En anderen laten zich niet lijden door de reacties van anderen.
Wees blij, beter dat ze het eerlijk zeggen, dan dat het achter je rug afgeblaft wordt.

+1

Cageman":1stbmuno said:
Da Dude":1stbmuno said:
En anderen laten zich niet lijden door de reacties van anderen
Zowel dubbelzinnig als waar ;).

Ik ben ook geen fan van de hierboven gebouwde MVS. Maar nu ben ik sowieso geen fan van consolized arcade boards. Vind het een soort moord. Er hoort een cab omheen :)

lijden, leiden. nouja, jullie weten wat ik ermee bedoelde. 😉

Niet bepaald wat ik mooi vind, maar wel heel netjes in elkaar gezet en vooral ook origineel. Het gaat er inderdaad om wat jij mooi vindt, ik hou nou eenmaal niet van antiek uitziende dingen (ik haat hout en hout haat mij).

cthulhu":6p4rfl1k said:
Niet bepaald wat ik mooi vind, maar wel heel netjes in elkaar gezet en vooral ook origineel. Het gaat er inderdaad om wat jij mooi vindt, ik hou nou eenmaal niet van antiek uitziende dingen (ik haat hout en hout haat mij).

geen woodies voor jou dus? :mrgreen:

p.s. weet je wat ik trouwens ook erg vet vind (al zou ik het thuis niet snel doen) Steampunk.
Als je dat goed aanpakt, kun je daar echt mooie dingen van maken

voorbeeld, van een mooi gemaakte PC:
the-brewery-pc-460-85.jpg

of stick:
SteamPunkMusicBox1_zps1a4f0c9e.jpg

Da Dude":385qtwvv said:
geen woodies voor jou dus?

Die hebben tot op een zekere hoogte hun charme, maar nee, ik ben geen groot fan van woodies...geef mij maar een candy cab.
Overigens ook één van de zeer weinige dingen die ik niet leuk vind aan een flipperkast.

Da Dude":2a6jr5bq said:
of stick:
SteamPunkMusicBox1_zps1a4f0c9e.jpg

Zo ! haha. Dat is met recht de lelijkste arcadestick die ik ooit heb gezien. Dat ding tilt eigenhandig 'kitsch' naar een heel nieuw niveau :D

Back