What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Chap's tweede cab - (Bouw- en opknaplog)

Als je een control panel hebt met 3 buttons per speler mag je mijn metaal pons wel lenen. Maak je met gemak extra gaten van 30 mm mee.

Zorg idd eerst maar dat je alles aan de loop hebt voordat je alles gaat aanpassen ;)

Succes!
 
Heb het vandaag niet gehaald om de kast volledig in elkaar te zetten en ga er morgen mee verder. Weet iemand waar deze kabel in moet? Het is een verlengde van de monitor power kabel en niet is niet voor de marqueelight.

20130322_214521_zpsdb2a5382.jpg
 
Mini update (Morgen zet ik hem helemaal goed in elkaar en komen veel mooiere en duidelijkere foto's :D )

Nou ik heb zeker in totaal al 12 uur aan de kast lopen poetsen maar hij ziet er nu al super uit! Er moet wel nog het een en ander gebeuren maar dat zijn kleine dingetjes. Vrijdag avond en zaterdag ochtend heb ik met een goede vriend van mij de kast qua bekabeling in elkaar gezet en gelukkig is alles goed gegaan. We hebben niks opgeblazen :P

Alles doet het op de naomi 1 mobo zelf na. (Cardreader niet kunnen testen aangezien we geen kaarten ervoor hebben) De naomi een mobo heeft twee kleine verbogen pins waardoor ik een error 01 krijg maar verder is alles heel. De monitor ziet er best goed uit maar moet zeker eens bijgesteld worden. Het beeld lijkt wat blauw omdat niet alles goed is afgesteld en hij heeft rechts onder wat convergence issue's maar verder is de monitor ook top. (Eerst dacht ik dat de monitor er veel slechter aan toe was maar dat komt door het spel wat er in zit, virtua striker 4. Dat spel is van zichzelf heel somber qua kleur t.o.v. andere virtua strikers om het realistischer te laten lijken.)

Ik heb echter een kabel over die uit de powersupply komt en ik zou bij god niet weten waar die voor nodig is. Ik zal hier morgen ook foto's van posten!

Picca's:
20130322_142139_zps4089be80.jpg

20130322_185843_zps30b1d2fd.jpg

20130323_165736_zps16db7717.jpg

20130323_142304_zpsaf525c7c.jpg

20130323_145200_zpse03e7787.jpg
 
Thanks jongens!

Morgen maak ik foto's met een dure camera zodat alles goed te zien valt :)
 
De cab is volledig af en staat nu mooi op mijn kamer. Ik heb ook nog een Naomi mobo kunnen scoren voor 42,25 inclusief verzending :O (In duitsland, verzonden naar mijn duits afleveradres net over de grens)

De monitor moet licht worden bijgesteld maar het leek eerst veel erger dan het eigenlijk is aangezien de kleuren van virtua striker 4 erg flets zijn.

Dikke setup op die lage Universal cab jongens! (Ik heb het beschadigde bezel omgewisseld met mijn kapotte setup. De schade lijkt wel beter zichtbaar op de foto dan in de werkelijkheid.)

Foto's:
fotoscas001_zps6b9b16f7.jpg

fotoscas009_zps11a96cee.jpg

fotoscas006_zps57513472.jpg

fotoscas024_zpsdda235b6.jpg

fotoscas005_zps97e0a1ae.jpg

091eeeb2-d7c3-4f7e-aba3-fde3aad19fd6_zps0116b726.jpg

fotoscas018_zps9ab5daba.jpg

fotoscas023_zpse1026d54.jpg

fotoscas025_zps10e14dcf.jpg

fotoscas026_zpsaed6976f.jpg

fotoscas020_zps76921da0.jpg

fotoscas029_zps4996f617.jpg
 
Hey,

Ziet er goed uit. persoonlijk had ik het scherm in de ander gezet. je kan zitten, en 2x 6 button, wat weer makkelijk is als je SF2 oid gaat spelen.
Ik hoop echt dat je er snel een monitor voor vindt. die lcd is echt erg. 😉
 
Ik ga dat CP van giz10 kopen wat toch wel wat zakcentjes kost. Over een tijdje, wanneer ik weer geld heb, komt er vast weer een goedkope naomi langs op marktplaats en dan kan ik alles weer terug verdienen door de rest in onderdelen te verpatsen. Maar toch bedankt :)
 
Ik heb al een tijdje geen update meer gepost over mijn cab maar er is een hoop verandert:
- Nieuw NOS CP
- Nieuw (werkend) naomi mobo
- Shitty D-bios met een Jap H-bios verwisseld
- Alles aangesloten
- Batterij vervangen om mijn highscore te bewaren

Ik wil binnenkort de monitor wat gaan bijstellen aangezien de monitor alle kleuren wat blauw/geelachtig weergeeft. (Vooral bij wit) De convergence bijstellen vind ik minder belangrijk maar als ik in staat ben zoiets te fixen, doe ik dat gelijk ook.

Ik twijfel wel nog wat over netbooten, spellen zijn leuker als je ze echt bezit. (Bv als je een mame cab hebt, speel je om de 10min wat anders.) Maar sommige spellen zijn way above my budget. Daarnaast ben ik van plan om mijn kapotte naomi cab ooit te vervangen met een 15/24khz cab voor jamma etc.

Pictures:
20130411_181023_zps6c62e64b.jpg


20130426_162105_zpsf8b295b6.jpg


20130411_182822_zps6ef1c356.jpg

Noobscore:
20130426_155018_zpsc429807a.jpg
 
Back
Top