What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ChapDDR (Cas) z'n sega naomi pc cabinet

Dat is meestal omdat er hele fijnen krassen in komen en het er lelijk uit gaat zien. Zodra je de coating wegpoetst heb je weer een mooi glimmend scherm. Als de coating nog goed is zou ik hem vooral laten zitten, want het is idd anti reflectie en Geeft toch wat meer contrast.

Het kan iig absoluut geen kwaad om het weg te poetsen ;)

Psykick":3phgqdlp said:
Dat is meestal omdat er hele fijnen krassen in komen en het er lelijk uit gaat zien. Zodra je de coating wegpoetst heb je weer een mooi glimmend scherm. Als de coating nog goed is zou ik hem vooral laten zitten, want het is idd anti reflectie en Geeft toch wat meer contrast.

Het kan iig absoluut geen kwaad om het weg te poetsen ;)

True. Ik ga het zelf ook weghalen. De originele coating heeft wat rare vervormingen en iemand had ooit een peuk uitgedrukt op het scherm. Na die brandplek te hebben weggepoetst merk ik pas dat er een coating op zit. Dan maar geheel weg poetsen ;)

Ik vind het scherm persoonlijk mooier als de kleuren er sterker uit zouden komen maar het is dus wel zeker zo dat de reflectatie toeneemt? De coating zelf is volgensmij een zeer goede staat. Alleen als je de monitor uit zet zie je een aantal kleine "veegjes" en een streepje.

Pfff.. laat het gewoon lekker zo, joh. Als je de cab aanzet en je hebt er geen last van lijkt het mij prima. Ik heb hetzelfde met mijn NAC. Die monitor oogt ook een beetje 'geleefd', maar kan me er niet aan storen.

Eens met Cage! Lekker laten zitten die coating. Mocht je em ooit nog willen vervoeren etc. dan ben je blij dat de coating er nog op zit.

Als ik mn monitor bekijk vanaf de zijkant met het juiste licht zie ik ook wat oppervlakkige haarkrasjes. Zie je niks van als ie aanstaat en het idee dat ie (sorry: ze, mijn cab is vrouwelijk) deze heeft opgelopen ergens in een arcade in Tokyo geeft het voor mij alleen maar meer charme!

Back