What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Buyers guide Super Nintendo

Ik ga die super double dragon vanavond weer eens proberen, in de tijd wel gekocht, maar niet erg veel gespeeld.

@ ken, KI ligt idd niet iedereen, maar als je je even goed verdeiept in het spel kan je de wreedste combo's eruittoveren. Plus het was een heerleek spel om tegen noobs te spelen die er neits van konden, de geskilde speler was in dit spel altid beter. ook zat er als extratje nog een cd met muziek erin, dat was ook erg leuk.

Super Double Dragon was echt de shit, vooral die moves waren vet, en het waren er veel. Die uppercut van billy was altijd leuk om te doen "HuAA!".

Maar Double Dragon 2 is nog altijd mijn favoriet.

ja, die uppercut is idd erg gaaf om te doen. eerst mep je, dan pak je de hoofd vast en dan die uppercut eroverheen, erg sweet. Ik was er trouwens erg crappy in, dat komt ervan wanneer je zo lang het spel niet meer hebt gespeeld.

DAY":2omwjblm said:
ja, die uppercut is idd erg gaaf om te doen. eerst mep je, dan pak je de hoofd vast en dan die uppercut eroverheen, erg sweet. Ik was er trouwens erg crappy in, dat komt ervan wanneer je zo lang het spel niet meer hebt gespeeld.

Het was lachen wanneer je die bokszak in level 3 ofzo gebruikt om iedereen neer te maaien en op een gegeven moment valt ie af, kun je em oppakken hahaha. We waren er zo goed in dat zelfs de laatste eindbaas in een greep kon worden gepakt hahaha, maar die had pas echt strakke moves...hurricane kick over het hele scherm etc.

Ik wil niet al teveel onzinnige topics aanmaken, daarom post ik het maar hierbij. Zat afgelopen weekend Super streetfighter2, Streetfighter 2 en Streetfighter 2 turbo te spelen en wat mij erg opviel was dat ophet moment van impact met vuurbal special moves dat er toch wel een enorme lack is. Is dit normaal? Ik kan mij dit vroeger niet meer herinneeren, mss was ik wel toen in euforische stemming dat ik dit niet zag. Of begint mijn Snes ouderdoms kwalen te vertoenen? Het is btw een normale pal versie streetfighter 2 pack.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ja, dit is ook bij de SF games op de SNES. Pal en USA beiden.

Volgens mij was de eerste combo move in SF2, namelijk een gebukte uppercut met daarna een vuurbal, dan krijg je die slowdown.

Thanks, was destijds waarschijnlijk te blij met mijn SNES om dit in te zien. btw, die slowdown speelt de hele tijd op bij het afvuren van vuurballen. Bij Ryu, Chunners Dhalsim etc, niet alleen bij het maken van combo, het afvuren van vuurbal bi het maken van combo gaat natuurlijk wel vaak samen.

Was ik zo blij met de streetfighter games dat ik dit vroeger nooit zo ervaarde?

Secret of Evermore??
NeoFred

Ken":1ainngvb said:
Ik ga op de mainpage een buyers guide maken voor de belangrijkste consoles uit de gamegeschiedenis.
Hiervoor heb ik voor sommige consoles al een lijstje gemaakt, aan jullie de vraag om titels te vermelden die ik over het hoofd heb gezien, of om titels te noemen die volgens jullie niets in de buyers guide te zoeken hebben. Het is natuurlijk een zeer kritische lijst, ik ga niet zomaar allemaal games erbij zetten om maar een lange lijst te hebben.
Het moet voor beginnende verzamelaars een handige guide worden.

Dit zijn de SNES titels die ik op dit moment op de lijst heb staan

Actraiser
Adams family
Alien vs Predator
Axelay
Batman
Battletoads
Breath of Fire II
Castlevania: Dracula X
Chrono Trigger
Chuck Rock
Clayfighter
Contra 3: Alien Wars (Spirits in Japan)
Darius Twin
Donkey Kong
Earthbound
Earthworm Jim
Final Fantasy
Final Fight
F-Zero
Gradius III
Harvest Moon
Joe & Mac
Kirby Super Star
Legend of the Mystical Ninja
Legend of Zelda: Link to the Past
Lufia
Megaman X
Ninja Gaiden Trilogy
Parodius II
Pocky & Rocky
Pop ‘n Twinbee
Prince of Persia
Secret of Mana
Starfox
Street Fighter 2
Sunset Riders
Super Bomberman
Super Catlevania IV
Super Ghouls 'N Ghosts
Super Mario AllStars
Super Mario Kart
Super Mario RPG
Super Mario World
Super Metroid
Super R-Type
Super Smash TV
Super Star Wars
Super Soccer
Super Tennis
Super Turrican
Terranigma
U.N. Squadron

Ik mis toch wel erg veel brawlers in je lijst Ken.

- Knights of the Round
- King of Dragons
- Rushing Beat / Ran (deel 3 suck imo)
- Iron Commando

Dan heb je ook nog Area 88 die er van mij wel bij mag.
Ow en misschien Muscle Bomber.

Area 88 stond er al bij helemaal onderaan als U.N. Squadron.

Ik ga de buyers lijsten binnenkort op de FP knallen als aparte sectie dus maak ze even compleet mensen!

Puzzle bobble vind ik wel een leuke port op de snes

Mortal Kombat 2, kon alle moves toen plus wat vreemde dingetjes.

Mortal Kombat is op andere consoles fatsoenlijker uitgebracht, daarom staan dat soort games niet in deze lijst.

Ken":mywa42nv said:
Mortal Kombat is op andere consoles fatsoenlijker uitgebracht, daarom staan dat soort games niet in deze lijst.

MOrtal Kombat 2 ???

welke console dan ? pc engine ?

ZiEk":zi47ohlx said:
Ken":zi47ohlx said:

MOrtal Kombat 2 ???

welke console dan ? pc engine ?

lol nee. PSX en saturn uiteraard.

Vooral de Saturn versie was, ondanks het ontbreken van geluiden, nog het dichtst in de buurt van de arcade versie gekomen. In de SNES versie stonden de namen bijv. onder de levensbalken i.p.v. erin en daar kon ik me dood aan ergeren hehe.

ah daar maakte ik me al zorgen om, cd systemen :P

damn die detail van de namen was me nooit opgevallen, zeker zomde.

vraag ik me toch af waarom Final fight erin staat, daar kon je niet een guy kiezen, tot ze die aparte versie brachten.

En hoe zit het met joe and mac?, vergeleken met arcade was ie ook wel vaag op de snes. In de arcade kast ook teveel cash ingegooit.

Dan wil ik nog bij voegen, de tot nu toe vergeten game: Gods van de Bitmap Brothers.....

Back