What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Buyers guide Super Nintendo

Ken

High Score Hunter
Reaction score
0
Ik ga op de mainpage een buyers guide maken voor de belangrijkste consoles uit de gamegeschiedenis.
Hiervoor heb ik voor sommige consoles al een lijstje gemaakt, aan jullie de vraag om titels te vermelden die ik over het hoofd heb gezien, of om titels te noemen die volgens jullie niets in de buyers guide te zoeken hebben. Het is natuurlijk een zeer kritische lijst, ik ga niet zomaar allemaal games erbij zetten om maar een lange lijst te hebben.
Het moet voor beginnende verzamelaars een handige guide worden.

Dit zijn de SNES titels die ik op dit moment op de lijst heb staan

Actraiser
Adams family
Alien vs Predator
Axelay
Batman
Battletoads
Breath of Fire II
Castlevania: Dracula X
Chrono Trigger
Chuck Rock
Clayfighter
Contra 3: Alien Wars (Spirits in Japan)
Darius Twin
Donkey Kong
Earthbound
Earthworm Jim
Final Fantasy
Final Fight
F-Zero
Gradius III
Harvest Moon
Joe & Mac
Kirby Super Star
Legend of the Mystical Ninja
Legend of Zelda: Link to the Past
Lufia
Megaman X
Ninja Gaiden Trilogy
Parodius II
Pocky & Rocky
Pop ‘n Twinbee
Prince of Persia
Secret of Mana
Starfox
Street Fighter 2
Sunset Riders
Super Bomberman
Super Catlevania IV
Super Ghouls 'N Ghosts
Super Mario AllStars
Super Mario Kart
Super Mario RPG
Super Mario World
Super Metroid
Super R-Type
Super Smash TV
Super Star Wars
Super Soccer
Super Tennis
Super Turrican
Terranigma
U.N. Squadron

Ben hier toch minder in thuis. Misschien :

Jungle Strike
Super Aleste
Tiny Toons

daar moet ik het toch echt bij laten helaas...

Kijk, Super Aleste, schandalig dat die nog niet op de lijst stond.

Super Street fighter 2
Street Fighter 2 Turbo

Super streetfighter 2 was idd geweldig. De eerste keer dat ik het Cammy level zag en hoorde, was ik ook verkocht een van de sfeervolste backgrounds tot op heden voor mij.

Killer Instinct is naar mijn mening ook een titel voor de buyers lijst. De graphics waren geweldig voor die tijd en natuurlijk het combosysteem.

Ik heb Killer Instinct altijd vreselijk gevonden, maar goed..if you say so!

Je vergeet: Illusion of Time / Illusion of Gaia. Een van de beste Enix RPG's.

Persoonlijk vond ik Lion King en Aladdin ook geweldig. Een van de weinige Disney vergamingen die de moeite waard zijn.

Ken":2hrdidi2 said:
Adams family
Alien vs Predator
Battletoads
Chuck Rock
Clayfighter
Final Fight
Joe & Mac
Street Fighter 2
Super Soccer
Super Tennis

Misschien ben ik te kritisch, maar deze kan je volgens mij wel weg laten, om verschillende redenen. Final Fight zou ik vervangen door Final Fight 3 en StreetFighter 2 door Super StreetFighter 2 en eventueel StreetFighter 2 Turbo. Verder nog een paar opmerkingen over een paar andere titels in de lijst:

Batman - Batman Returns van Konami neem ik aan?
Donkey Kong - Welke?
Final Fantasy - VI, of gewoon allemaal?
Legend of the Mystical Ninja - Wederom, welke?
Lufia - Lufia 2 is uiteraard de betere keus, hoewel die in Europa gewoon Lufia heet. Verwarrend!
Parodius II - Ook deel 3 toevoegen?
Pocky & Rocky - + deel 2?
Super Bomberman - Wederom veel keuze, 2 is misschien een goede keuze omdat ie nog erg makkelijk te vinden is.
Super Turrican - + deel 2?

Verder zou ik Actraiser 2, Cybernator, Demon's Crest, EVO, Hagane, Kirby's Dreamland 3, Run Saber, Seiken Densetsu 3, Sim City, Sky Blazer, TMNT Turtles in Time en TMNT Tournament Fighters toevoegen.

Rockman P.":3uuxxwte said:
Ken":3uuxxwte said:
Adams family
Alien vs Predator
Battletoads
Chuck Rock
Clayfighter
Final Fight
Joe & Mac
Street Fighter 2
Super Soccer
Super Tennis

Misschien ben ik te kritisch, maar deze kan je volgens mij wel weg laten, om verschillende redenen. Final Fight zou ik vervangen door Final Fight 3 en StreetFighter 2 door Super StreetFighter 2 en eventueel StreetFighter 2 Turbo. Verder nog een paar opmerkingen over een paar andere titels in de lijst:

Batman - Batman Returns van Konami neem ik aan?
Donkey Kong - Welke?
Final Fantasy - VI, of gewoon allemaal?
Legend of the Mystical Ninja - Wederom, welke?
Lufia - Lufia 2 is uiteraard de betere keus, hoewel die in Europa gewoon Lufia heet. Verwarrend!
Parodius II - Ook deel 3 toevoegen?
Pocky & Rocky - + deel 2?
Super Bomberman - Wederom veel keuze, 2 is misschien een goede keuze omdat ie nog erg makkelijk te vinden is.
Super Turrican - + deel 2?

Verder zou ik Actraiser 2, Cybernator, Demon's Crest, EVO, Hagane, Kirby's Dreamland 3, Run Saber, Seiken Densetsu 3, Sim City, Sky Blazer, TMNT Turtles in Time en TMNT Tournament Fighters toevoegen.

Goede keuzes, de Turtles games zijn echt goud.

Verder nog toevoegen:

Bahamut Lagoon
Treasure Hunter G
Arabian Nights
Gundam Wing Endless Duel
Tales of Phantasia
Star Ocean
Hook
Goof Troop
Magical Quest
Dragon Quest 6
Dragon Quest 3 remix
Pop'n Twinbee
Twinbee Rainbow Bell

Dat zijn er nog enkele als ik zo snel mijn kast met snes/sfc inkijk.

Goede replies mensen!

Joe&Mac wel eens gespeeld Rockman P?
Behoorlijk heftige game naar mijn mening, zelfde geldt voor Super Tennis.
Vooral de Japanse versie van Super Tennis is vrij briljant, met namen als Wagasi.

Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6

ShinRa":32g29nlt said:
Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6

Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

DreamerNL":36ln1fxd said:
ShinRa":36ln1fxd said:
Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6

Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3
Volgens mij niet. Jij hebt alleen deel 6 genoemd, maar de andere delen mogen wat mij betreft niet vergeten worden! :)

Romancing SaGa hoeft er imho niet echt bij. Om nou te zeggen dat die baanbrekend was...

ShinRa":145wnbfa said:
DreamerNL":145wnbfa said:
ShinRa":145wnbfa said:
Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6

Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3
Volgens mij niet. Jij hebt alleen deel 6 genoemd, maar de andere delen mogen wat mij betreft niet vergeten worden! :)

Romancing SaGa hoeft er imho niet echt bij. Om nou te zeggen dat die baanbrekend was...

Ik heb deel 3 en 6 genoemd, ze staan vet gedrukt. De andere 2 zijn minder. Romancing Saga 3 hoort zeer zeker thuis in die lijst.

DreamerNL":3hhivmh7 said:
ShinRa":3hhivmh7 said:
DreamerNL":3hhivmh7 said:
ShinRa":3hhivmh7 said:
Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6

Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

Ik heb deel 3 en 6 genoemd, ze staan vet gedrukt. De andere 2 zijn minder. Romancing Saga 3 hoort zeer zeker thuis in die lijst.
Persoonlijk vind ik DQ5 gewoon essentieel, wat een machtige game! RS3 hoeft er imo echt niet in, maar over smaak valt niet te twisten he. :P

Van mij mag Street Racer er ook wel in. Vooral multi-player heb ik me er enorm mee vermaakt!

Ken":8865lulo said:
Goede replies mensen!

Joe&Mac wel eens gespeeld Rockman P?
Behoorlijk heftige game naar mijn mening, zelfde geldt voor Super Tennis.
Vooral de Japanse versie van Super Tennis is vrij briljant, met namen als Wagasi.

Tja, ik zei toch dat ik misschien iets te kritisch was :P Maar ja, Joe & Mac had ik pas jaren nadat het uitkwam voor het eerst gespeeld, dus misschien dat ik het daarom niet echt kon waarderen. Het voelde meer als de zoveelste platformer dan iets speciaals.

ShinRa":1ovcqdzx said:
DreamerNL":1ovcqdzx said:
DreamerNL":1ovcqdzx said:
Dragon Quest 1+2
Dragon Quest 3
Dragon Quest 5
Dragon Quest 6

Die waren al genoemd...

Deze niet:

Rudora no Hihou
Romancing Saga 3

Persoonlijk vind ik DQ5 gewoon essentieel, wat een machtige game! RS3 hoeft er imo echt niet in, maar over smaak valt niet te twisten he. :P

Van mij mag Street Racer er ook wel in. Vooral multi-player heb ik me er enorm mee vermaakt!

Street Racer mag er zeker wel in. Het racen op zich was best leuk, niet zo goed als Mario Kart, maar vermakelijk. Waar het allemaal goed werd gemaakt, was in de minigames. Soccer en battle mode waren gewoon briljant in de multiplayer.

Van de week ga ik alle lijsten bij elkaar voegen en er een leuke special van maken.
Iemand nog ideetjes verder?

Ik mis Super Double Dragon in de lijst.
Hij was erg kort maar wel goed!

Back