What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

burn in monitor van mijn naomi

Dank, swoon. Plaatje inderdaad uploaden naar een image sharing site, en de URL tussen IMG tags plaatsen. Veel van die sites geven je die info meteen in een kant-en-klaar ding dat je hier zo kunt plakken, zoals swoon hierboven aangeeft.

Bij het tikken van je post ziet het er dan zo uit, als voorbeeld:

Code:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/SEGA_logo.png[/img]

Op het forum zie je in je post dan keurig het plaatje:
SEGA_logo.png

3VPwH2D.jpg

zoals je kan zien in het begin toen ik opstarte was het links roos en rechts geel

en als het een tijdje heeft aangestaan een minuut of 2-3 blijft er die vlek over
en bij het indrukken van de demag knop veranderd er nix

Dat ziet er naar mijn mening inderdaad uit zoals een scherm dat moet worden gedegaused...

Als je op de demag/degauss knop drukt, beeft het scherm dan even of niet? Normaal gezien zou de degauss coil dan zijn werk moeten doen. Je zout het scherm effectief eventjes moeten zien beven dan.

Als je niets hoort/ziet bewegen als je op de demag/degauss knop drukt kan
a/ De degauss knop niet goed zijn aangesloten, of de switch achter de knop kan stuk zijn.
b/ Degauss coil binnenin niet aangesloten zijn om het monitor chassis
c/ Degauss circuit defect zijn

Als je de degauss wel hoort/ziet kan het zijn dat de monitor te hard gemagnetiseerd is voor de coil (wat me sterk lijkt) Staan er in de buurt van het scherm dingen met grote magneten in? (transformatoren, speakers.... etc...)

Dan moet hij even met een handmatige degausser worden behandeld denk ik ('degauss wand' of 'degauss coil').

Degauss+wand.jpg

hebje hem verplaatst???
heb zoiets ook al eens gehad na verzetten
handmatige degaus werkt ook goed
gr robert

Zet de cab eens op een andere plaats, een paar meter van je huidige plek, het kan namelijk zijn dat een magnetisch veld je parten speelt. Klinkt gek, maar daar heb ik bijvoorbeeld ook mee te maken op één plek in mijn gameroom, zodat elke game die ik daar neer zet kleine verkleuringen op het beeld krijgt. Zodra ik een game 1 meter van die plek verplaats is het kleurbeeld weer helemaal goed.

hij heeft al verschillende plaatsen gestaan hoor ik heb ze al een jaar
en was altijd zelfde geweest.
ik zal eens zo een handmatige moeten zoeken

Het kan een verschoven shadow mask zijn in een hoek.. maak eens een foto waarop het te zien is? (Dit gebeurt wel eens als de cab of monitor een harde tik heeft gehad en is dan niet te fixen.)

Zo'n handmatige degausser koop je on-line ergens. "Degauss wand" 220/230 volt ac even googlen :)

hoi ja dat klopt maar dat gebeurd meestal als detube platgelegen heeft of idd flinke tik
dan is het raster verschoven en kun je de tube weggooien

dus als het de tube is zoals jullie zeggen
dan word het een lcd scherm van 24"
wat denken jullie daarvan ??
of origineel laten
of iemand zo een monitor liggen ??

bedankt voor alle uitleg he mannen

Naomi monitoren zijn redelijk goed te krijgen.

Als je er een LCD in wil zetten past een 26" het makkelijkste zonder alles te hoeven verzagen/aanpassen. Je moet dan wel de boven- en onderkant opvullen, want de CRT is een 4:3 scherm.

Cageman":2r9lj7pa said:
Dan moet hij even met een handmatige degausser worden behandeld denk ik ('degauss wand' of 'degauss coil').

Degauss+wand.jpg
Cage, ik zie dat niemand er notie van maakt (iets met bang zijn om de almighty mod op zijn fouten te wijzen), maareh die foto.... NSFW :mrgreen:

Cageman, ik heb net zo'n degauss stick, van Excellentcom. Werkt ook op 220V (ik heb de stekker vervangen voor een NL stekker). Wat je er verder mee doet, met de stick, moet je zelf weten! :lol:

Back