What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Boxart -zoek de verschillen-

Ken

High Score Hunter
Zoek de verschillen...het is toch walgelijk waar je in Nederland mee wordt opgescheept.
En dan heb ik nog goede games van o.a. Capcom uitgezocht ook en ben ik niet eens aan de EA coverart etc. begonnen. Verschrikkelijk...
Super Mario Classic
B0001ZZNNI.01._SCMZZZZZZZ_.jpg
1122708570-113548.jpg


Onimusha 2
73_2.JPG
onimusha_2_front.jpg


Resident Evil 4-Biohazard 4
resident4_pal_b.jpg
biohazard4.jpg


Resident Evil-Biohazard Code Veronica

DC_-_Resident_Evil_Code_Veronica.jpg
codeveronica.jpg
 
Er zijn imo toch wel wat schokkendere voorbeelden, die Mario zijn allebei ongelooflijk lelijk, de Onimusha en RE4 vind ik zelfs mooier alleen de RE:CV is duidelijk vele malen mooier dan de JAP versie imo.
 
De Uitverkorene":1hej6h8v said:
Er zijn imo toch wel wat schokkendere voorbeelden, die Mario zijn allebei ongelooflijk lelijk, de Onimusha en RE4 vind ik zelfs mooier alleen de RE:CV is duidelijk vele malen mooier dan de JAP versie imo.
Ik wilde niet te makkelijk scoren door extreem lelijke hoezen van slechte games neer te zetten, maar ook daadwerkelijk toppers uit te kiezen. Zeg je nou dat je de Onimusha 2 pal hoes mooier vind dan de Japanse? You gotta be kidding me. Note wel, dat ook de achterkant van de hoezen vaak spuuglelijk is in Europa.
 
Ken":2eruoyi8 said:
De Uitverkorene":2eruoyi8 said:
Er zijn imo toch wel wat schokkendere voorbeelden, die Mario zijn allebei ongelooflijk lelijk, de Onimusha en RE4 vind ik zelfs mooier alleen de RE:CV is duidelijk vele malen mooier dan de JAP versie imo.
Ik wilde niet te makkelijk scoren door extreem lelijke hoezen van slechte games neer te zetten, maar ook daadwerkelijk toppers uit te kiezen. Zeg je nou dat je de Onimusha 2 pal hoes mooier vind dan de Japanse? You gotta be kidding me. Note wel, dat ook de achterkant van de hoezen vaak spuuglelijk is in Europa.
Wat dat betreft kan ik je niet anders dan gelijk geven.

Ik vind die Onimusha zeker niet lelijker dan de japanse versie nee.
 
Wel leuk om die verschillen te zien, en wat Onimusha betreft; ik kan niet kiezen. De achtergrond van de PAL cover, zwart dus, vind ik wat lekkerder staan dan de Japanse versie met dat zwaart+bliksem. Wat op de voorgrond is(tiel etc tc..) vind ik van de Japanse versie dan weer mooier :)
 
De boxarts van budget titels zijn hier vaak ook ongeloofelijk storend. Waar in de VS een kleine strook wordt voorzien om een 'Platinum/Player's Choice/...' game aan te duiden, wordt hier gewoon de cover met de helft verkleint en ingekaderd met een lelijk, zilver of groen kader...

Het kan natuurlijk altijd erger:

Ico_box_usa.jpg

Ico_box.jpg
 
scan0108lg.jpg

NES%20megaman2%20box.JPG



niemand fokt met deze boxart, zo lekker fout. Alle boxart van de 80's was fout, zo had je zo'n heman pipo op ironsword cover, en zo'n neppe Van Damme op PowerBlade. Dit had ook wel weer iets.
 
Ik vind de JAP RE:CV veel mooier.. alleen de soort verpakking er om heen al. De PAL DC doosjes heb ik altijd verschrikkelijk lelijk en nutteloos gevonden. Ze gaan snel kapot, waren wellicht prijziger in productie dan de jap/us hoesjes en ze hebben ook nog eens vaak verschillende kleuren blauw.


Hier nog wat voorbeelden:

(minimaal verschil maar de japanse is toch echt wel mooier)
B00005BI9R.03.LZZZZZZZ.jpg


Confidential_Mission_jap-front.jpg


of

Ikaruga:

NTSC/U
Ikarugabox.jpg


Of de PAL cover:

ikaruga.jpg
 
Tot nu toe vind ik geen één boxart in dit topic echt mooi. Zowel de PAL's als NTSC's zijn niet echt super. Ik weet ook niet of er wat duidelijkere voorbeelden zijn qua verschillen, want tot nu toe vind ik ze qua lelijk/schoonheid niet ver van elkaar afzitten. Uiteindelijk is het natuurlijk wel een kwestie van smaak, maargoed...
 
Tadaaaaaa!

IRONS-1.jpg

Ik vind deze wel cool eigenlijk, heb de game zelf ook. Dat is trouwens Fabio op de cover.

Hierna krijgen we 1 van de weinige covers die er EURO beter uitziet dan JAP:

ff2euro.jpgff2jap.jpg
 
Ik heb zelf die US Castlevania en die vond ik toch wel een stuk mooier dan de PAL cover maar die JP is ook erg mooi. Tussen die 2 kan ik niet echt kiezen. De PAL valt echter keihard af :P
 
Yup. Ik heb ook de US versie. De Japanse versie is idd ook mooi... kan niet wachten tot november :) Curse of Darkness met een tres sexy cover..

PA.24138.006.jpg

Kon geen US versie vinden maar gelukkig gaat hij er ook zo uit zien 8)
 
Dat ziet dus echt superstrak uit, wat een vette cover.

Ik hoop dat ie beter is dan de andere, die had ik na 1 dag verkocht...
 
Back
Top