Ik heb me android (Galaxy S) ingeruild voor een iphone 4s (deze kreeg ik van me werk). En met 2 lopen ga ik dus echt niet. Maar android is wel heel mooi. open, veel gratis, en sd kaartjes erin en gaan.
Zorg dat je een google account hebt, anders kun je veel niet.
Maar wat ik wel heel handig vond:
WhatsApp gratis sms-en/chatten maar ook voor versturen van data
Shazam om muziek te herkennen.
Update je google maps voor gratis navigatie
Evernote, heel handig check maar is.
Google translate
Astro even installeren om software vanaf je Micro SD te installeren ipv de market.
Zo kun je evt software checken voordat je iets koopt of software installeren wat niet in de market staat.
Appmonster om back-ups van je software te maken.
een barcode reader is wel makkelijk als je snel een prijscheck oid wil doen.
Installeer even Flash, altijd handig
Marktplaats en Ebay
My data manager (mocht je weinig data MB's hebben)
etc. etc.
Tv gids, het weer, nu.nl, ken je allemaal wel neem ik aan.
Als het je intresseerd:
Google sky map (sterren stelsel onderzoeken)
Comic reader, dagelijks de comics zoals Garfield te lezen
Angry birds
Probeer een Cave shooter erop. op me iphone draait dat best leuk.
Emulatoren zoals mame. Moeilijke besturing, maar gewoon omdat het werkt ;-)
IMDB movie database
Er is zelfs een wikipedia tool.
voor de rest, check deze site, want er is zoveel meer. ik kan pagina's vol typen voor je.
http://www.androidplanet.nl/
Kleine tip. Via
https://play.google.com/store?hl=nl kun je vanaf je PC relax door de apps heen neuzen en meteen installeren. zonder dat je je telefoon aan je pc moet knopen.ff inloggen op google, telefoon selecteren en gaan
Als je vragen hebt pm me maar.
Trouwens als je een app ziet die geld kost, bij Android is er altijd ook een gratis versie van een andere maker.
En anders een Lite versie die de basis van de app heeft zodat je het eerst kan testen.