What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Beeldscherm op zwart Taito EgretII

Tek-9

Credit Feeder
Joined
Jan 25, 2009
Messages
33
Reaction score
0
Location
Netherlands
Ik heb een beeldscherm probleem met mijn Taito EgretII. Beeld blijft op zwart als ik een jamma pcb aansluit.
Echter gaat hij wel aan alleen krijg ik geen beeld, beeld blijft zwart.. Monitor hoor ik wel aan gaan.
Chassis is een tri-sync Wei-Ya met een Samsung monitor.
Iemand een idee hoe of wat?
Any help appreciated :)
 
Tri-sync Wei-Ya met Samsung CRT in een Egret II? Klinkt meer als een AWSD of E3. Waarschijnlijk van de UK zending van Erik?

Anyhoe, Hij gaat dus wel aan. Heb je alle bekabeling al gechecked? Misschien zit er ergens een fout in je VGA kabel? Misschien ook proberen de VGA direct aan te sluiten op een bron? Moet dan wel 31 khz zijn.

Is je control board (achter de muntproever) van de monitor nog steeds goed aangesloten?

Heb gehoord dat de voeding in een E3 of AWSD het vaak begeven maar check eerst die andere dingen maar eens.
 
Klopt is van de zending van Erik.

Kan het eventueel zijn dat het esprade bord compatabilitie issues heeft met het Wei-Ya chassis? Las op shmups dat dat nog wel eens voorkomt bij Wei-Ya. Ik heb op dit moment geen ander pcb liggen wat ik kan testen..

Ik heb nog wel een JPAC liggen voor mijn DC. Die zou het dan hopelijk wel moeten doen. Anders zal het de hardware zelf zijn van de Egret.

Ik ga ermee aan de slag!
 
Zojuist mijn DC en PC aangesloten via de JPAC op beide geen beeld. Zodra ik de PC aansluit hoor ik hem 1a2 keer tikken en dan weer niks.
Zo goed als alle kabels van chassis en monitor negelopen en de control board. Alles zit wel vast. Als de voeding defect zou zijn zou de monitor toch ook niet aanspringen of heb ik het mis?
 
Tek-9":3gq6a3lq said:
Zojuist mijn DC en PC aangesloten via de JPAC op beide geen beeld. Zodra ik de PC aansluit hoor ik hem 1a2 keer tikken en dan weer niks.
Zo goed als alle kabels van chassis en monitor negelopen en de control board. Alles zit wel vast. Als de voeding defect zou zijn zou de monitor toch ook niet aanspringen of heb ik het mis?

Hmm, Het kan de 'flyback' zijn van het chassis wat kaduuk is. Heb dit namelijk al eerder gelezen op AO. Dan tikt ie een paar keer (of blijft tikken) en verder niets. Maar misschien is het beter om dit even te vragen op AO aan 'Grantspain' of Craig van giz10p.co.uk. Zijn beide monitor experts.

Misschien simpel maar heb je al een andere vga kabel geprobeerd? Je kunt beter eerst alles uitsluiten.
 
Heb veel gelezen over dat chassis. Vaak lijkt het inderdaad aan de flyback te liggen, en dan vooral slechte of 'droge' soldeerverbindingen. Opnieuw even vastsolderen lijkt vaak te helpen.

Beste is inderdaad Craig of Grantspain te vragen.
 
Guys,
Vandaag nog eens rustig gezeten voor "het" probleem.
Blijkt dat het neckboard niet helemaal stevig vast zat.. Moet door vervoer zijn gekomen dus ja...
Monitor doet het gelukkig weer! :D

Weet iemand hoe je een monitor optimaal kan afstellen of welke stappen je het beste kan doorlopen hiervoor?

Greetz,
Carlo
 
Tek-9":32xr40xq said:
Guys,
Vandaag nog eens rustig gezeten voor "het" probleem.
Blijkt dat het neckboard niet helemaal stevig vast zat.. Moet door vervoer zijn gekomen dus ja...
Monitor doet het gelukkig weer! :D

Weet iemand hoe je een monitor optimaal kan afstellen of welke stappen je het beste kan doorlopen hiervoor?

Greetz,
Carlo

Gelukkig, paniek om niets dus. Ben blij dat ik me niet geroepen hoef te voelen om naar de randstad af te reizen :P

Zo zie je maar weer, het is vaak een kleinigheid die door een goede inspectie is op te lossen. Veel gameplezier.
 
Back
Top