What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

B&O Beovision MX4000 CRT

Ik heb ook een lichte brom sommige consoles. Die brom hoor ik overigens niet als ik de sound reroute naar de versterker.
 
Vandaag aan de gang gegaan met nieuwe kabels voor alle consoles.
Kan wel zeggen dat alle consoles nagenoeg bromvrij zijn op de PAL SNES na, maar het is wel al een flinke verbetering t.o.v. de andere kabel!
 
PascalP":2l72usrl said:
Vandaag aan de gang gegaan met nieuwe kabels voor alle consoles.
Kan wel zeggen dat alle consoles nagenoeg bromvrij zijn op de PAL SNES na, maar het is wel al een flinke verbetering t.o.v. de andere kabel!

Kun je iets specifieker zijn? Wat vervangen door wat? Dan kunnen anderen daar in de toekomst ook van profiteren :)
 
originele RGB kabels gebruiken, heb ook brom op de SNES console.. zowel op de 50 en 60hz modellen :)
 
OK, even een kort verslagje van mijn ervaringen met de kabels:

Oude situatie:
Alle kabels aangeschaft bij consolegoods.co.uk en tot op heden met al mijn voorgaande TV's nooit problemen mee gehad.
Zoals eerder aangegeven is er bij diverse consoles een zeer irritante brom hoorbaar, en dan met name bij de PAL SNES.
Beeldkwaliteit was gewoon goed.

Nieuwe situatie:
Kabels aangeschaft bij retrogamingcables.co.uk en gekozen voor de 'beste' sync methode die standaard uit iedere console komt zonder modificaties:
PAL SNES - luma sync
NTSC SNES - csync
NTSC N64 RGB - luma sync
PAL GameCube - composite video sync
PAL PS2 - luma sync

Na ontvangst eerst de oude en de nieuwe kabels vergeleken en het is meteen duidelijk dat de kabels van retrogamingcables van beduidend betere kwaliteit zijn, dikkere/afgeschermde kabel en betere kwaliteit stekkers.
De scart stekkers ook open gehaald en ziet er allemaal gewoon veel beter uit, netter gesoldeerd en een goede dikke ground kabel (foto volgt).

Praktijktest:
Behalve de PAL SNES heb ik tot nu toe geen brom op de andere consoles kunnen waarnemen, kabels nog een paar keer uitgewisseld en met de oude kabels weer duidelijk een brom hoorbaar bij alle Nintendo consoles.
De brom op de PAL SNES is wel beduidend minder en met normaal achtergrond geluid nagenoeg niet hoorbaar.
 
Als je compleet van die ruis/brom afwilt, moet je even op ebay naar de user "retro_console_accessories" zoeken.
Of even hier klikken: http://www.ebay.nl/itm/Super-Nintendo-P ... XQNo5Tb6UM

De snes is erg gevoelig voor ruis, maar dat kan verholpen worden door gewoon deze uber goede shielded kabel te gebruiken.

Ik had eerst ook een pal snes luma sync kabel van retrogamingcables.co.uk, en pas toen ik ben overgestapt op die van retro_console_accessories was ik voorgoed van de ruis af.
 
Zal kijken of ik deze kabel ook nog bestel om te kunnen vergelijken.

Zie hier trouwens het verschil tussen mijn 2 huidige kabels:

295F11CD-741D-46B3-9773-670D2C6D2DEF_zpsxtmdc5p3.jpg

A058A4D3-32EE-4F10-B4C7-B87AB2FD0FAC_zpsen9qcaw4.jpg

34B4342F-0F02-4AE5-9CCC-E5F975A1B3BB_zpssqmv2h6z.jpg
 
Hi Guys,

Dont know if someone is interested but I found a nice B&O MX7000 for 30Euros on MP.

I made an offer and the seller is happy with the 30Euros.
However I would not have time and space to pick it up so I am about to let advise the seller that I will not pick it up...

The TV is in Alkmaar...
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... B_ASQ_Mail

If someone is into it, I can introduce him to the seller...
Let me know.
 
Hey mensen, enige update op de kabels?

Mijn pvm heeft namelijk een lichte bromtoon, welke uit de midden-binnenkant van de pvm komt (als je erboven hangt). de pvm speakers geven ook enige bromtoon.

Dit wordt echt verholpen met bovenstaande kabels? Of alleen de ruis uit de boxen?
 
Oldschool":cbx7pq2v said:
Hey mensen, enige update op de kabels?

Mijn pvm heeft namelijk een lichte bromtoon, welke uit de midden-binnenkant van de pvm komt (als je erboven hangt). de pvm speakers geven ook enige bromtoon.

Dit wordt echt verholpen met bovenstaande kabels? Of alleen de ruis uit de boxen?

Lijkt mij dat dit je hoogspanningstrafo is, als ik bij mijn PVM er bovenop ga luisteren hoor je deze ook 'zoemen', vrij normaal lijkt me.

Ruis uit de speakers is bij mij met de kabels wel een heel stuk beter geworden, alleen met de PAL SNES is het nog heel licht aanwezig maar niet hoorbaar boven het normale volume van de game.
 
mijn pal snes bromt nog steeds.. zelfs met de originele nintendo Scart kabel, m'n ntsc snes heeft dat weer niet... dat met een zelf in elkaar geflanste kabel :)
 
PascalP":e54s4xfa said:
Oldschool":e54s4xfa said:
Hey mensen, enige update op de kabels?

Mijn pvm heeft namelijk een lichte bromtoon, welke uit de midden-binnenkant van de pvm komt (als je erboven hangt). de pvm speakers geven ook enige bromtoon.

Dit wordt echt verholpen met bovenstaande kabels? Of alleen de ruis uit de boxen?

Lijkt mij dat dit je hoogspanningstrafo is, als ik bij mijn PVM er bovenop ga luisteren hoor je deze ook 'zoemen', vrij normaal lijkt me.

Ruis uit de speakers is bij mij met de kabels wel een heel stuk beter geworden, alleen met de PAL SNES is het nog heel licht aanwezig maar niet hoorbaar boven het normale volume van de game.

Thanks, ik zal ook wat kabels bestellen via die dame op ebay.

ander vraagje, wat doet die rgb (picture) draaiknob precies aan de achterkant van de pvm? zo ver ik kan zien is dit gewoon de brightness?

EDIT: contrast van RGB signalen. Heeft het gevolgen voor de levensduur als ik de knop op max zet?
 
Weet iemand hoe je met deze B&O Remote
beovision8-_large20.JPG de brightness/contrast kan aanpassen?

Bass/treble al wel gevonden, maar de rest niet.
 
"List" knop blijven drukken totdat je bij "picture" komt in het lcd scherm. Met "go" bevestigen.
Let op dit kan alleen bij tv/ruis beeld.
 
Nee, hij cycled door de lijst 'Format', 'Stand', 'Speaker', 'Clock','V.AUX' - geen picture :think:
 
Dan moet je die handmatig toevoegen geloof ik...
Er bestaat geen omslachtigere afstandsbediening dan deze van B&O.
 
Hm, ik heb nu wel gevonden hoe je dingen kunt toevoegen aan 'list'. Door de rode-uit-knop + list-knop in te duwen, dan zie je 'Config?' (Met 'List' ga je door de opties). Je kunt zelfs 'doorcam' toevoegen - ver voor hun tijd :)

Echter nog steeds geen 'Picture' !

Bij Config kun je de TV soort kiezen MX, AV9000, AVANT, NONE. Maar bij geen van allen kom ik 'Picture' tegen :(
 
Back
Top