What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Astro City Sound probleem

Oké jongens, hier gaan we weer. De monitor van mijn Astro maakt om de +- 6 seconden een zacht tikje. Is dit normaal bij een MS8? Mijn eerste Naomi monitor begon ook zo en dat was uiteindelijk een voltage-leak. Daarnaast lees ik op het internet dat het een teken is van een kapotte flyback (& HOT) maar het beeld doet het gewoon nog bij mij.
 
Cas, check even of je zuignap goed zit, of het metalen prulletje goed in het scherm zit en de zuignap netjes strak op het monitor zit. KIJK IN VREDESNAAM WEL UIT dat je geen stroom krijgt.
 
Inderdaad. Dat is de anode cap. Op de buis staat een zeer hoge restspanning. Ik sleutel vaak aan kasten en monitoren: dit is het enige waar ik enigszins bang voor ben. Nooit aan een monitor werken als je alleen bent. Altijd iemand erbij hebben. Niet met blote handen aan zitten, en bij rommelen met de cap altijd met één hand doen. Andere hand op je rug.

have fun :)
 
Cageman":201rez96 said:
Inderdaad. Dat is de anode cap. Op de buis staat een zeer hoge restspanning. Ik sleutel vaak aan kasten en monitoren: dit is het enige waar ik enigszins bang voor ben. Nooit aan een monitor werken als je alleen bent. Altijd iemand erbij hebben. Niet met blote handen aan zitten, en bij rommelen met de cap altijd met één hand doen. Andere hand op je rug.

have fun :)

Interesting, dit probeer ik dus het liefst te vermijden, je zou denken dat het stukje met een hand op de rug een geintje is
Dit is het echter niet, ik heb het Alex/ asure laatst zien doen en hij deed het idd met een hand op zijn rug
 
Hand in broekzak mag ook. Hand op rug geen idee waar die heen gaat bij het ineens aantrekken v/d spieren :)
 
Het enige deel van een cab waar ik echt panisch voor ben...ik word niet graag geëlektrocuteerd, is mij al eens bijna gebeurd met m'n flipperkast...nooit connectors steken waar ze NIET horen.
 
ik heb ook eens een txxus shock gehad me arm vloog de andere kant op en ik liep een week met een stijve
 
beau":2rhuvogw said:
ik heb ook eens een txxus shock gehad me arm vloog de andere kant op en ik liep een week met een stijve

Nou loop jij volgens mij wel vaker rond met een stijve arm :mrgreen: van het werken natuurlijk :mrgreen:
 
Geluid is nu weg. Ik blijf liever van die anode-cap af :P Ik denk dat ik met mijn 56kg/171cm zo'n schok minder goed opvang dan de gemiddelde man.

Arm in je broekzoek is zodat je niet met je arm de monitor in vliegt?

(Daarnaast ook met Ronnie gemaild, hij zegt ook dat het niks is en het gewoon kan negeren. Stel dat het vaker voorkomt is het misschien interessant om echt naar te kijken.)
 
ChapDDR":j3y2ufsn said:
(Daarnaast ook met Ronnie gemaild, hij zegt ook dat het niks is en het gewoon kan negeren. Stel dat het vaker voorkomt is het misschien interessant om echt naar te kijken.)

Klinkt een beetje als het jargon van de 2de hands autoverkoper: "Niks aan de hand hoor mevrouwtje, kunt u gewoon mee door blijven rijden."
 
Back
Top