Hi allemaal, bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Ik zoek dus een PI naar JAMMA oplossing voor een echte arcade kast in dit geval een Egret II en Atomisewave kast. Dus 15KHz en 240p (lowres).
Ik ben nu zelf zo'n maand aan het stoeien met twee PI2JAMMA's v0.2c, maar tot nu toe geen hele goede resultaten.
Zie plaatje.
Ik heb vele images (distro's) geprobeerd die "zogenaamd" speciaal gemaakt Arcade kasten of RGB. Daar gaan we: PI2JAmmaThingy, pinHP, REcalbox, Regamebox, RetroCRT, RGB-PI, ARpiCADE (3.70,3.71,3.83,3.84) en nog een paar de ik ben vergeten.
Ik heb dus ook de RGB-PI (image) geprobeerd in combinatie met de PI2JAMMA, maar kreeg allerlei maffe artifacts dat ik ook die maar links heb laten liggen.
Het werkt allemaal maar net "een beetje", de ene heeft gare menu's of vreemde artifacts (rollend beeld dat maar blijft rollen ondanks afregelen, je scherm compleet opgeschoven dat niet op te schuiven valt ondanks overscan opties in de config, opeens een hele boggel in je scherm die je er niet uit krijgt met afregelen, dan heeft een image opeens weer een "brom" in de audio, en weer een andere start geen games). -hopeloos-
Ik ben ondertussen een expert geworden in "config.txt" en wordt soms nog midden in de nacht badend in het zweet wakker met gonzend door mijn hoofd
enable_dpi_lcd=1 ,
hdmi_timings=320 1 16.... ,
dpi_timings=320 2 17... of
hdmi_ignore_edid_audio=1...
Heb zo'n beetje alle resoluties en timings wel geprobeerd, bijv. Amiga, 1084 monitor, Neo Geo MVS. Zelfs een Oscilloscoop is er aan te pas gekomen om de exacte resoluties te checken. Tot nu toe allemaal drama...
Het enige wat ik met de PI2JAMMA redelijk heb draaien is de Thingy-PI2JAMMA distro. Alleen heeft dus weer last van een een audio brom die ik er met geen mogelijkheid uit krijg.
Sluit ik een old school NEGO GEO MVS Board aan, gelijk starten en lopen, resolutie in 1x goed, audio goed. Wat een verschil "echte hardware".
Dus overboard met die PI2JAMMA (sorry Hasan).
Misschien ben ik vrij kritisch, maar mijn eisen zijn toch niet zo heel hoog. Ik wil:
-Een simpel 240p menu (zonder teveel fancy pancy, lijstje met arcade games + logo of schreenshot, meer niet)
-Ik moet alles kunnen bedienen met JAMMA arcade controls (dus geen keyboard nodig -hooguit bij initieel configureren-)
-Genieten van een old school game in de juiste resolutie
Toch maar ARpiCADE....
Ik heb contact gehad met de maker van ARpiCADE en die had wel een goed verhaal en goede redenen om niet te kiezen voor de GPIO oplossing maar voor de HDMI output. Ook de ervaringen op KLOV zijn erg positief dus ik ga toch even voor de ARpiCADE oplossing.
-hij is intussen besteld-
Wordt vervolgd...