What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade vechtspellen aanraders?

cthulhu

Bullet Dodger
Ik wil over een tijdje weer eens wat vechtspellen kopen voor op m'n New Astro.
Kan iemand hier wat meer obscure maar goede vechtspellen aanraden? 2D en speelbaar in 15K en de vechtspellen voor de MVS, CPS, Atomiswave en PGM systemen ken ik allemaal...heb geen zin/ tijd om MAME door te moeten ploeteren.
De meest obscure spellen die ik al heb:
- Asura Blade.
- Asura Buster.
- Daemon Bride.
- Dragoon Might.
- Rabbit.
 
Echt? Ik was in de veronderstelling dat die alleen speelde op hoge resolutie...dat is wat ik tenminste overal lees. Is er een DIP voor low res dan?
 
dit is versie 1.2 van het spel je kan hem aansluiten via hdmi en vga
neo standard .
in het menu had je ook sd resolutie 640x480 maar er zijn nieuwe versie,s uit dus misschien is het veranderd .
ik dacht dat de hardware ook geen neo standard meer heet .
 
Wat obscure FG's die ik vet vind zijn:
- Waku Waku 7
- Rival Schools
- Bloody Roar
- Hokuto No Ken

Verder weet ik geen arcade titels, wel wat rare console FG's :P
 
Thanks, maar:
ChapDDR":lczobeyr said:
- Waku Waku 7 Heb ik al op de AES, één van m'n favorieten.
- Rival Schools 3D, wel leuk overigens!
- Bloody Roar 3D.
- Hokuto No Ken Heb ik op de AW, kickass spel!
 
cthulhu":3m36m9oh said:
Thanks, maar:
ChapDDR":3m36m9oh said:
- Waku Waku 7 Heb ik al op de AES, één van m'n favorieten.
- Rival Schools 3D, wel leuk overigens!
- Bloody Roar 3D.
- Hokuto No Ken Heb ik op de AW, kickass spel!
AES? Ik dacht dat die alleen op MVS beschikbaar was, is het een conversion?
 
Nope, Waku Waku 7 is echt ook op de AES verschenen, maar dan wel alleen in Japan.
Alle spellen die ik voor de AES heb zijn origineel (en inmiddels een achterlijke hoeveelheid geld waard).
 
Rival schools is 2.5D 15khz :P Telt dat ook nog? Volgens mij is project justice volledig 3d (sidesteppen maar grotendeels 2d combat)
 
Als je Hokuto No Ken vet vindt dan moet je zeker Sengoku Basara X checken.
Dat en voor MVS heb je maar 1 titel nodig: Garou Mark Of The Wolves.
Garou staat zo ver boven de overige mvs fighters dat het gewoon niet meer normaal is. Garou MOTW > (hele MVS fighting library -/- Garou MOTW). Dat is slechts mijn mening en geen flamebait voor Last Blade fans.
En dit is een game die eigenlijk alleen maar goed met stick te spelen omdat je voor sommige moves charged met knopppen. Dat is irritant op een joypad.
De MVS versie heeft ook een survival mode. Heel vet!
 
d":2g982dms said:
Dat en voor MVS heb je maar 1 titel nodig: Garou Mark Of The Wolves.
Garou staat zo ver boven de overige mvs fighters dat het gewoon niet meer normaal is. Garou MOTW > (hele MVS fighting library -/- Garou MOTW). Dat is slechts mijn mening en geen flamebait voor Last Blade fans.
En dit is een game die eigenlijk alleen maar goed met stick te spelen omdat je voor sommige moves charged met knopppen. Dat is irritant op een joypad.
De MVS versie heeft ook een survival mode. Heel vet!

Juist ja!
 
Thanks allemaal.

d":3628fv2i said:
Als je Hokuto No Ken vet vindt dan moet je zeker Sengoku Basara X checken.
Dat en voor MVS heb je maar 1 titel nodig: Garou Mark Of The Wolves.
Sengoku Basara X is zeker geweldig, ik heb die op de Namco System 256 en natuurlijk heb ik Garou Mark of the Wolves op MVS en ook op nog op AES.

R2-2D":3628fv2i said:
Spectral vs Generation?

Ook die is zeer goed...heb ik de PGM cartridge van.

Asure":3628fv2i said:
Als we die kant op gaan kan ik Kizuna Encounter ook nog aanraden.. :)

Zeer ondergewaardeerd...heb ik op de AES.

stevuns":3628fv2i said:
Ninja Masters .. Maarruh denk dat je die wel hebt 😉

Kijk die heb ik nog niet...wilde die altijd voor de AES hebben, maar nu is die nagenoeg onbetaalbaar geworden...moet ik nog voor MVS kopen dus.
 
Kijk die heb ik nog niet...wilde die altijd voor de AES hebben, maar nu is die nagenoeg onbetaalbaar geworden...moet ik nog voor MVS kopen dus.

AES en onbetaalbaar. Die 2 woorden lees ik altijd samen.
MVS kun je in je cab hangen en zijn vaak goedkoper. Keus lijkt mij dan makkelijker.

Is er uberhaubt een titel die duurder op MVS dan op AES is.


Nog wat fighters: Jackie Chan in Fists of Fire zou ik voor gaan 😉
 
Dat is dus precies de reden waarom ik geen AES meer koop, MVS is wèl betaalbaar (op een enkele titel na). Ik heb geluk gehad dat ik een aantal aardig dure titels op de AES voor een leuke prijs heb kunnen kopen zoals Twinkle Star Sprites en Blazing Star...die twee wil je tegenwoordig echt niet meer kopen.
 
Kizuna Encounter op de AES? Je hebt dan een bootleg vrees ik.
Als hij origineel is, dan ben je een rijk man.
 
Abc123":2og338qt said:
Kizuna Encounter op de AES? Je hebt dan een bootleg vrees ik.
Als hij origineel is, dan ben je een rijk man.

Nope, geen bootleg...het is de Japanse versie. Alleen de Europese versie schijnt zeer zeldzaam te zijn met maar 4-6 bekende exemplaren (?). Het verhaal gaat dat het spel niet goed verkocht hier en dat alle niet verkochte Europese versies omgestickerd zijn naar Japanse versies en dat de Europese inlays gewoon vervangen zijn voor Japanse. Japanse versies van Kizuna Encounter kunnen in theorie dus soms onverkochte Europese versies zijn.

ruderudie":2og338qt said:
RBFF2> MOTW any time!!

Helemaal mee eens overigens...ik vind RBFF2 ook veel beter dan MOTW.
 
Back
Top