ruderudie
Bullet Dodger
- Joined
- May 19, 2006
- Messages
- 1,581
- Reaction score
- 0
Naar aanleiding van het verkooptopic van Marc en zijn keuze alles wat arcade is de deur uit te doen, ben ik benieuwd hoe het bij alle andere members op dit moment staat met de "liefde" voor arcade!
Zelf ben ik nog volop enthousiast, zit arcade echt in het bloed van kleins af aan(veel meer dan console gaming) en blijf ik de magie van gamen op een cab nog steeds voelen als ik op 20 centimeter afstand naar een 26" scherm zit te staren terwijl de speakers in mijn oren krijsen. En al is dat tegenwoordig misschien maar een uurtje per week als ik niet meer tijd heb, het blijft toch geweldig om al die vette oldskool games te spelen op de manier waarop het ooit bedoeld was. Console gamen kan daar gewoon nooit aan tippen; toen niet, nu niet en in de toekomst ook niet. Dat heeft niet zo zeer te maken met de kwaliteit van games, maar met de hele beleving die wij hebben met arcade games en cabs.
Daarnaast hebben we ook nog deze community die steeds uitbreid met nieuwe enthousiastelingen, zijn we een 'rare breed' mafkezen met een hele bijzondere hobby en hebben we daarnaast allemaal een andere afkomst en andere leeftijdscategorie. Ook dat is best bijzonder en die community is ook deel van de hele hobby, evenals het kloten aan cabs, lullen over games en hardware etc etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zijn in elk geval my 2 cents.
Zelf ben ik nog volop enthousiast, zit arcade echt in het bloed van kleins af aan(veel meer dan console gaming) en blijf ik de magie van gamen op een cab nog steeds voelen als ik op 20 centimeter afstand naar een 26" scherm zit te staren terwijl de speakers in mijn oren krijsen. En al is dat tegenwoordig misschien maar een uurtje per week als ik niet meer tijd heb, het blijft toch geweldig om al die vette oldskool games te spelen op de manier waarop het ooit bedoeld was. Console gamen kan daar gewoon nooit aan tippen; toen niet, nu niet en in de toekomst ook niet. Dat heeft niet zo zeer te maken met de kwaliteit van games, maar met de hele beleving die wij hebben met arcade games en cabs.
Daarnaast hebben we ook nog deze community die steeds uitbreid met nieuwe enthousiastelingen, zijn we een 'rare breed' mafkezen met een hele bijzondere hobby en hebben we daarnaast allemaal een andere afkomst en andere leeftijdscategorie. Ook dat is best bijzonder en die community is ook deel van de hele hobby, evenals het kloten aan cabs, lullen over games en hardware etc etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zijn in elk geval my 2 cents.