What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade hardware vraag & antwoord

ManoRevolver":1azoe4na said:
Ik heb een 2 slots MVS, en wil graag weten hoe ik het menu in beeld krijg waardoor ik 'em meteen op free play etc... kan zetten. Er is al een keer iemand bij geweest, maar die kon het ook niet vinden.

Dit kan met de test switch of met een dipswitch.
info hierover bij www.hardmvs.com
zoek even je handleiding op en daar staat alles in.

Gungrave":22n8wjol said:
En als je het bovenstaande hebt gekocht, kan je dan een ander systeem a la NAOMI 1/2 of Atomiswave inbouwen? En wat zit er standaard in?
In de arcadekast zitten een Jamma connector, waar je de Atomiswave of Naomi op kan aansluiten. In het geval van Naomi sluit je de Jamma connector aan op een Capcom of SEGA I/O board, maar dat is weer een stap verder dan we nu zijn.
One thing at a time.Jamma connector
jamma-harness.jpg

Jamma connector (met witte kick harness)
Jamma%20(tb).jpg

Ah oke :)
En kan je ook al zonder een NAOMI of Atomiswave systeem games spelen? Of moet je voordat je echt kan gaan spelen ook een dergelijk systeem inbouwen?

Oude games zijn printplaten die je direct op de kast kun aansluiten.
Die zijn vaak redelijk groot omdat dan zeg maar de hardware ook meteen op de printplaat zit. Ook sommige MVS games zijn uitgebracht op zo'n printplaat, dan heb je de MVS hardware en game in 1, maar die zijn erg duur meestal.

legztec":ffq7ctx4 said:
ManoRevolver":ffq7ctx4 said:
Ik heb een 2 slots MVS, en wil graag weten hoe ik het menu in beeld krijg waardoor ik 'em meteen op free play etc... kan zetten. Er is al een keer iemand bij geweest, maar die kon het ook niet vinden.

Die site ken ik natuurlijk wel 😉, maar ondanks de handleidingen die daar te vinden zijn is het me niet duidelijk.

Ken":zw5v1csd said:

Dat blauwe gedeelte is de test button?
Ik heb die manuals op hardmvs er nog eens op nagekeken, alles klopt aan me board, maar ik 'voel' geen test button naast de 2 poorten die er naast zitten.
Ik kan het board ook helaas niet uit me kast halen, zit vast :(.

Dat blauwe gedeelte zijn de dip switches, denk dat je de linker witte omlaag moet doen om in het test menu te komen.

Mjah, ik moet de meest linkse (1) naar beneden doen, dan boot hij in het setup menu. Vervolgens kun je alles instellen.

Ok ik wil dus een Arcade kast halen en er MVS / PCB'S op gaan spelen.

Is het dan beter om 2 verschillende kasten te halen bv 1 voor de MVS en daarnaast eentje met gewoon PCB's of is het makkelijk te swappen / installen...

:oops:

Swappen is easy. Je kan je MVS board en PCB's gewoon op de JAMMA connector aansluiten en dus ook loskoppelen. Als je wilt kun je ook een JAMMA mutli board aanschaffen. Hiermee kun je meerdere arcade boards en PCB's op 1 kast aansluiten.

Baki":3be0zroe said:
Swappen is easy. Je kan je MVS board en PCB's gewoon op de JAMMA connector aansluiten en dus ook loskoppelen. Als je wilt kun je ook een JAMMA mutli board aanschaffen. Hiermee kun je meerdere arcade boards en PCB's op 1 kast aansluiten.

waar kan je zoiets aanschaffen en hoeveel gaat het ongeveer kosten want enkel de arcade kast wordt al zo'n rond de 700.. dan zoek ik nog een 2 slot mvs die wordt denk ik iets van 100 dus het is niet echt aan de goedkope kant haha :D

http://www.multigame.com/jamma.html

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar omdat ik binnenkort zelf een dikke kast krijg en ook meerdere arcade boards heb kwam ik deze site tegen. Lees dus eerst de FAQ goed want volgens mij moet je wel zelf het 1 en ander aansluiten (solderen?). Ik heb de FAQ zelf ook nog niet helemaal gelezen. Er staat wel dat het volgende wat mij zeker doet twijfelen tot ik er veel meer vanaf weet.

AS-IS: Due to the "do-it-yourself" nature of the kit and the dangers of hooking up the power wrong, the MultiJAMMA is sold AS-IS with NO RETURNS OR REFUNDS. Each kit is fully tested before shipment. If any MultiJAMMA component fails I will be happy to repair or replace it, but you will be responsible for parts and labor charges.

Echter is het zeker niet noodzakelijk om zo'n multi board aan te schaffen. Ik speel nu al mijn arcade boards via een supergun op mijn tv en die heeft ook een JAMMA connector. Deze heb ik dus al vele malen op al die boards aangesloten en totaal geen teken van slijtage of wat voor problemen dan ook. Een 'multi jamma' board is gewoon voor de gemakzuchtigen onder ons denk ik. Want ik denk wel dat je zelf een switch moet solderen (net als bij een MVS board met 2 of meer slots) om tussen je boards te kunnen switchen. Waar je ook voor moet uitkijken is het feit dat sommige arcade boards een extra voeding nodig hebben. Als je het verpruts en je zou de voeding verkeerd aansluiten dan zou je een board dat geen extra voeding nodig heeft kunnen opblazen.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal ;)

ManoRevolver":y6p557xr said:
legztec":y6p557xr said:
ManoRevolver":y6p557xr said:

Die site ken ik natuurlijk wel 😉, maar ondanks de handleidingen die daar te vinden zijn is het me niet duidelijk.

Om in dat scherm te komen moet je de test switch indrukken.
Ofwel "gnd" en pin "m" van de jamma connector heel kort contact laten maken.
(Pin "m" kan je in de handleiding vinden)

Je kan voor freeplay ook de dipswitch nr 2 omzetten.

For the multigame switch board, I think you forgot the power factor...

As some PSU can't deliver enought power to run a MVS6slot, do you really think you can run 8 PCB's on 1 PSU ?

You should have a monster one for that.

At least it's what I think.

Another posibility would be that the selector only powers 1 PCB and change the pcb wich is powered, but here too, it sucks, as you would get the ROM test each time on some games.

So, just swap your game manually or do it with less than 8 ^^

Yo Jeston, I did not forget the power supply issue. The word 'voeding' is dutch for power supply ;)

Ok, ik heb dus ff gekeken en de enigste betaalbare optie voor een super neo 29 candy cab is dus Arcaderick, maar deze dude heeft best veel negatieve feedback en dat laat me dan twijfelen.. :?

Back