What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Almighty's Sega New Astro City.(getated)

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
almighty":xqg8ki1o said:
@ BDT:

G3 heb ik gehaald bij een poetsbedrijf en je moet het zien als een soort van schuurpapier want er zitten hele fijne korreltjes in en als het ware haal je er een klein laagje vanaf.Daarna flink uitwrijfen en goed oppoetsen.
Voor het binnenwerk heb ik ook een schuursponsje gebruikt met ciff(jiff)
Als ik nu met m'n hand over de cab glij dan voelt hij helemaal weer glad aan maar diepe krassen krijg je er natuurlijk niet mee weg.(blijft anders weinig van je cab over)

Ik heb krassen nu op de plek waar de sticker met je naam zat. Fuck man, kreeg het er niet af, maar nu dus krasjes als een gek. Zou het aardig oplossen met G3?

Waar vind een poetsbedrijf? Kun je G3 niet gewoon bij een bouwmarkt of hema ofzo vinden?

Zo vandaag is hij dan eindelijk klaar en kan niks anders zeggen dat ik een heeel gelukkig mens ben haha :D
Had wel wat problemen met de kick harness van KI want kwam er pas laat achter dat de ground niet was doorgeschakeld.Was dus dweilen met de kraan los.
Maar de aanhouder wint en wat is dit een prachtig gezicht! 8)
img0693ck9.jpg

img0680ub9.jpg

img0682yq3.jpg

img0685oa5.jpg

img0669ix8.jpg

img0691jp6.jpg

En hier nog een filmpje waar de cabs beide aanstaan met de originele KI&K2 boards 8)

Mooi hoor! Je New Astro cab ziet er echt super uit! Kun je echt wel trots op zijn. Mooie opstelling op deze manier.

Have FUN, maar dat zal wel lukken!

Gefeliciteerd man, heb je mooi gedaan. Ik vind je controlepnaeel echt erg mooi. Ik moet zelf nog buttons en joysticks bestellen, maar ik denk dat ik een compleet nieuw paneel bestel. Wat zijn eigenlijk de beste knoppen en joysticks?

Ziet er echt te gek uit man! Ik zat ook te denken die bubble balltops. Kun je een lijstje posten van de onderdelen die je besteld hebt? of heb je zo'n complete kit besteld? Zij die extra plates nodig?

Had bij http://www.gremlinsolutions.co.uk een complete sanwa kit besteld en hij mailde me dat hij een leuke verrassing voor me had en moet zeggen dat het zeker een mooie verrassing was!Ik kreeg er namelijk 2 LB-39 Seimitsu bubbletops er gratis bij.
Dus m'n sanwa balltops heb ik gewoon als reserve.

@ pooyan:
Zelf zou ik voor sanwa of seimitsu gaan en deze komen ook binnenkort in z'n shop:
bubbletopslb39fr2.jpg

Zelf ga ik de groen nog bestellen voor m'n andere cab 8)

@ sparky:
Ik heb deze kit besteld:
sanwakitdbsuperfx0.jpg

(sanwa kit.)
Ik kreeg er gratis een setje seimitsu bubbletops bij.
Deze set is dus helemaal compleet + een leuke verrassing.Ook de service was super en snel en goed contact.(met een week in huis)

almighty,

ik zie op de foto dat jouw nieuwe joysticks een rechte grondplaat hebben. In mijn cab zitten joysticks met een S-shaped grondplaat (zie foto), waardoor de joystick minder ruimte nodig heeft.

Image1.jpg

Is er ook voldoende ruimte voor joysticks met een rechte grondplaat? En is de shaft die boven het paneel uitsteekt dan nog wel comfortabel lang genoeg? Misschien wil je een foto plaatsen van de onderkant van je controlepaneel?

Ik heb ook zo'n setje bij gremlinsolutions gekocht, maar ik heb niks over een extraatje gehoord... Inmiddels wel verstuurd. Ik heb trouwens de groene + roze set besteld(zoals het origineel is dus)

Ben benieuwd! Ik wil nog wel een nieuw panel hebben ook omdat mijn huidige aardig gaar is(roest e.d.)

pooyan":54dxgf7n said:
almighty,

ik zie op de foto dat jouw nieuwe joysticks een rechte grondplaat hebben. In mijn cab zitten joysticks met een S-shaped grondplaat (zie foto), waardoor de joystick minder ruimte nodig heeft.

Image1.jpg

Is er ook voldoende ruimte voor joysticks met een rechte grondplaat? En is de shaft die boven het paneel uitsteekt dan nog wel comfortabel lang genoeg? Misschien wil je een foto plaatsen van de onderkant van je controlepaneel?
Hier even mijn onderkant van m'n cp:
img0694yy9.jpg

Of een sanwa kit nu past bij jou kan ik niet met zerkheid melden maar ik had een foto gestuurd naar www.gremlinsolutions.co.uk van m'n cp en kreeg te horen dat het geen probleem was.

Was jouw speaker deel ook helemaal geel uitgeslagen Almighty? De mijne is helemaal vergeeld en ik ben aan het poetsen geslagen met een schuursponsje en cif en daarna Commandant 4, maar dat ding blijft geel! Is er iets wat ik fout doe ofzo?

sparky":14q0edu4 said:
Was jouw speaker deel ook helemaal geel uitgeslagen Almighty? De mijne is helemaal vergeeld en ik ben aan het poetsen geslagen met een schuursponsje en cif en daarna Commandant 4, maar dat ding blijft geel! Is er iets wat ik fout doe ofzo?
Mijn speaker behuizing was ook aangeslagen maar mischien was het minder erg dan bij de jouwe?
Je ziet het veel bij astro's dat de speaker behuizing sneller verkleurd.

Zeker , erg mooie cab.
Moet 'm nog cleanen en ben nog op zoek naar het TL lampje voor de header.

@ Pooyan:

Je moet gewoon de S-vormige plate (origineel) erop laten zitten. Wanneer je Seimitsu LS32-01 sticks besteld (kwamen ook origineel op een astro uit de fabriek) weet je zeker dat die zo op de S-vormige plate geschroefd kunnen worden. Check www.starcabs.net, altijd prima service gehad daar.

Even een vraagje voor de kenners: zijn die SEGA en Taito coins toevallig dezelfde grootte als een 100 yen munt?

ruderudie":1z9m8o07 said:
@ Pooyan:

Je moet gewoon de S-vormige plate (origineel) erop laten zitten. Wanneer je Seimitsu LS32-01 sticks besteld (kwamen ook origineel op een astro uit de fabriek) weet je zeker dat die zo op de S-vormige plate geschroefd kunnen worden. Check www.starcabs.net, altijd prima service gehad daar.

Klopt, had ik al ontdekt aan de hand van schema tekeningen. ik ga gewoon voor 2 nieuwe LS32-01 sticks en verwissel de platte plaat met de S-plaat.

Zo vandaag ook maar m'n New Astro ''getated'' en wat fotos gemaakt.
Het is dan geen vga maar met het beeld van een Astro ziet het er voor mij geweldig uit.
Ook binnenkort maar m'n PS2 aansluiten en genieten van m'n cave shmups want de pcb's zijn mij net iets te duur.

Under Defeat:
underdefeatlogovf9.jpg

underdefeatqb6.jpg

Trizeal:
trizealrr4.jpg

trizeal2hp2.jpg

Ikaruga:
ikarugalogojw7.jpg

ikarugaop1.jpg

Trigger Heart:
triggerhearthi6.jpg

triggerheart2qj6.jpg

Kan niet wachten om Ibara,Espgaluda,DoDonPachi en Mushihimesama te spelen.

Moet ook zeker Zero Gunner 2 nog aan m'n lijst toevoegen 😉

Geweldig! ziet er strak uit.
kun je geen Tate handleiding op Nozomi plaatsen?
moet het ook nog gaan doen...

Back