Ab79
Cabinet Dweller
Hallo.
Aangezien mijn verhaal te uitgebreid werd in het voorstel topic ga ik hier verder.
In dat topic heb ik het gehad over de aanschaf van een arcade kast en daarvoor een gedeelte van mijn console collectie te verkopen.
Er werd mij afgeraden een bepaalde kant en klare kast te kopen waar 2100 spellen op te spelen zijn.
Er werd mij wel aangeraden te kijken voor een candy kast met MVS systeem.
Ik moet wel bekennen dat zo'n candy kast vanwege de vorm (en ook de afmetingen, ze lijken me een stuk breder namelijk) niet mijn voorkeur heeft.
De kast komt bij mij in de woonkamer en op de plaats waar hij moet komen is wel ruimte voor een big cabinet maar zo'n candy lijkt me dus wat breder.
Een vewlix ziet er ook best breed uit moet ik zeggen.
Wat die 'kant en klare' en eerder besproken kast betreft: Een lcd scherm is zeker geen must, zo wordt die kast nou eenmaal geleverd. Een van mijn vragen aan de verkoper was ook of dat niet ten koste zou gaan van het beeld aangezien die spellen bedoeld waren voor een CRT scherm. Verder vind ik het model van de kast niet eens zo verkeerd. Ook qua afmetingen ideaal eigenlijk. Alleen die stickers zijn niet naar mijn zin. Dat niet alle 2100 spellen het zouden doen is alleen zonde als je erachter komt dat één van de spellen die je het liefst zou spelen het niet blijkt te doen. Helemaal beter was natuurlijk als ze het wel allemaal zouden doen. Misschien werken ze op dat systeem ook wel allemaal, dat weet ik dus niet. Maar volgens geluiden hier op het forum is dat meestal niet het geval.
Maar het concept van al die spellen op één kast vind ik wel erg interessant.
Spellen zoals de arcade versies van de mortal kombat reeks enz. zou ik er erg graag op hebben. Dus bij een MVS kast is dat niet mogelijk of wel? Aangezien dat een ander platform is.
Het blijft wel zo dat ik nog steeds bereid ben een gedeelte van de collectie weg te doen voor de aanschaf van een arcadekast. Mede omdat het meerendeel eigenlijk nooit het daglicht te zien krijgt.
Zo'n Vewlix, wat zou dat dan nog schelen qua prijs en wat zijn dan de opties/mogelijkheden?
Kortom: Wat raden jullie aan?
Groeten,
Toine.
Aangezien mijn verhaal te uitgebreid werd in het voorstel topic ga ik hier verder.
In dat topic heb ik het gehad over de aanschaf van een arcade kast en daarvoor een gedeelte van mijn console collectie te verkopen.
Er werd mij afgeraden een bepaalde kant en klare kast te kopen waar 2100 spellen op te spelen zijn.
Er werd mij wel aangeraden te kijken voor een candy kast met MVS systeem.
Ik moet wel bekennen dat zo'n candy kast vanwege de vorm (en ook de afmetingen, ze lijken me een stuk breder namelijk) niet mijn voorkeur heeft.
De kast komt bij mij in de woonkamer en op de plaats waar hij moet komen is wel ruimte voor een big cabinet maar zo'n candy lijkt me dus wat breder.
Een vewlix ziet er ook best breed uit moet ik zeggen.
Wat die 'kant en klare' en eerder besproken kast betreft: Een lcd scherm is zeker geen must, zo wordt die kast nou eenmaal geleverd. Een van mijn vragen aan de verkoper was ook of dat niet ten koste zou gaan van het beeld aangezien die spellen bedoeld waren voor een CRT scherm. Verder vind ik het model van de kast niet eens zo verkeerd. Ook qua afmetingen ideaal eigenlijk. Alleen die stickers zijn niet naar mijn zin. Dat niet alle 2100 spellen het zouden doen is alleen zonde als je erachter komt dat één van de spellen die je het liefst zou spelen het niet blijkt te doen. Helemaal beter was natuurlijk als ze het wel allemaal zouden doen. Misschien werken ze op dat systeem ook wel allemaal, dat weet ik dus niet. Maar volgens geluiden hier op het forum is dat meestal niet het geval.
Maar het concept van al die spellen op één kast vind ik wel erg interessant.
Spellen zoals de arcade versies van de mortal kombat reeks enz. zou ik er erg graag op hebben. Dus bij een MVS kast is dat niet mogelijk of wel? Aangezien dat een ander platform is.
Het blijft wel zo dat ik nog steeds bereid ben een gedeelte van de collectie weg te doen voor de aanschaf van een arcadekast. Mede omdat het meerendeel eigenlijk nooit het daglicht te zien krijgt.
Zo'n Vewlix, wat zou dat dan nog schelen qua prijs en wat zijn dan de opties/mogelijkheden?
Kortom: Wat raden jullie aan?
Groeten,
Toine.

