What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

5 consoles en versies in 1! Hyperkin's Retron 5

P-Nut

Candy Cab Regular
hyperkin00018.jpg


http://www.engadget.com/2013/06/11/hand ... ic-consol/
 
Yo, je bent me net voor man. Ik zit er echt op te wachten met smart.
Dit gaat, voor mij dan, voor de ps4 en xbox one, ik koop liever dit eerst.
Juli zou het uitkomen, maar ik zie nog nix.
Let me know waar ik het kan pre-orderen. ;-))
 
Retron 3 staat hier al, maar die retron 5 is wel gaaf ;)
Alleen kost hij het dubbelen gezien de verzendkosten vanuit de VS. Misschien idee om iets van een groupbuy te doen en zo te kunnen besparen op de verzend/douanekosten?

Wanneer komt hij eigenlijk precies uit?
 
Hoop dat het een kwalitatief een goed apparaat is.Zou heel handig zijn :)
Meeste van dit soort apparaten hebben vaak een hoop mankementen..
 
Nou ja..... in ieder geval zitten er niet meer die waardeloze infrarood controllers bij ;)

Op de retron 3 werken SNES spellen prima en via S-video.
megadrive/genesis spellen blijft altijd tricky met de muziekchip die nooit 100% goed geemuleerd wordt (dankje Sega voor de slechte documentatie van de soundchip :P)
Nes spellen werken ook prima, alleen via Composiet.

kijk het blijft altijd net wat anders dan de orginele hardware, maar zoals de SNES gaat is al erg goed. Build quality tja... als je zoiets voor onder de 100 dollar wilt maken dan gaat dat altijd ten ten koste van iets.

Heb nog mijn twijfel bij die nieuwe controller, raar design/d-pad...
Maar uiteindelijk gebruik ik toch alleen de originele controllers voor de systemen :)

Ander laatste nieuws zou zijn dat de retron 5 op een aangepaste androidversie zou draaien, ben benieuwd zolang dat ding maar niet gaat buggen/laggen/vastlopen etc.
Dat is namelijk zo prettig aan de originele hardware :) (dank je xbox360 :@)

En HDMI is leuk, maar daar zijn die spellen in eerste instantie niet voor gemaakt.
Daarom snap ik ook niet dat ze S-video eruit hebben gegooid, want nu heb je op een CRT-tvtje alleen nog maar de mogelijkheid om hem via Composiet aan te sluiten. Mooiste zou zijn RGB-scart, maar dat zullen ze in amerika vast niet doen...:(
Dus waarom die S-video poort weg... :|
 
Min of meer.....
zelfde met die filters etc... dan speel ik ze wel op een emulator

Wat ik eigenlijk wil zien is een 'enhancement' op de originele hardware, zonder al dat fancy gedoe (ok, ok realtime saves is wel chill)
 
stevuns":2s6b9joj said:
Ik laat dan maar gewoon de megadrive aangesloten staan. Stiekem toch mijn favoriet 😉

Same here: nothing beats een (gemodde) Mega Drive 1 met RGB op een CRT! :mrgreen:
 
Uiteraard wel een rgb MD met 50/60 & Pal/NTSC switch dan hé. :)

HDMI is jammer, geen scanlines enzo mwegh... :(
 
Asure":1g13hon0 said:
HDMI is jammer, geen scanlines enzo mwegh... :(

Kan wel met een HDMI naar VGA (HD Fury Gamer Edition) en een SLG3000.

Persoonlijk zou ik gewoon weg blijven bij die alles-in-1-torens-ziet-er-eigenlijk-ook-niet-uit :P
 
Van links naar rechts, boven naar onder;

Twin Famicom (Jap)
Nintendo 64 (Jap +RGB mod bij Cageman)
Super Famicom (Jap + RGB)
GameCube + GameBoy Player (Jap + Svideo)
PC Engine + Save Unit (JAP)

Oude foto dus niet alles staat erop (GB Player en Save Unit)
 
Back
Top