Ken
High Score Hunter
Het is lang geleden dat een gamejaar zo belabberd was als 2006. Er is dit jaar nog geen fatsoenlijke topper uitgekomen en dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven. Halo 3 zal wel worden uitgesteld en de launch games van de next generation consoles zijn natuurlijk bij voorbaat al niet om over naar huis te schrijven. Xbox 360, dat ding is nu alweer ruim negen maanden oud en er is nog geen ene reet voor uitgekomen. PlayStation2 is op wat import SNK titels na natuurlijk dood en de Gamecube gaan we het niet eens over hebben. Of moeten we dan nog steeds gaan wachten op Zelda, laat me toch niet lachen. PlayStation3 en de Wii hebben een oninteressante line-up en zullen door tekorten toch voor woekerprijzen slechts op Ebay te verkrijgen zijn. Dan zijn er nog de handhelds, zoals de PSP waar ze maar beter gewoon mee kunnen stoppen.
Gewoon de productie stop zetten en iets anders verzinnen. Take your losses en biedt in godsnaam je excuses aan je trouwe publiek die met valse voorwenselen is genaaid. De Nintendo DS met een 2D Super Mario dus we zijn allemaal weer blij en Brain Training, mijn god. Allemaal zo cute, allemaal zo happy, allemaal zo verschrikkelijk slim bedacht. Een beetje te cute en te happy maar het kan er allemaal mee door als pleevoer.
Elke keer als ik ga schijten speel ik New Super Mario. Elke keer moet ik ook weer 5 coins gebruiken om te kunnen saven of een kasteel uitspelen. Welke gnoom heeft die regel nou weer verzonnen? Waarom kan ik niet gewoon saven wanneer ik daar zin in heb, of nog erger met een handheld als ik de trein uit moet stappen? Ik heb in wereld 2 al 55 levens en om de vijf meter vindt je een power up. Toch blijven de paddestoelenhuisjes je om de oren vliegen. Mismanagement! Sinds wanneer heb ik een dom blauw schild nodig waardoor ik toch alleen maar dood ga? Sinds wanneer kan Mario niet meer vliegen? En sinds wanneer kom ik in levels maar 3 tegenstanders tegen? En nog zit ik het te spelen, want het is Super Mario. Helemaal te gek, maar als ze zelfs dit spel niet legendarisch kunnen maken, door stompzinnige blunders!
Leuk, leuk, leuk allemaal hoor, maar waar zijn de echte games gebleven? Games waar je niet zonder kon, games waar je een maand geen vlees voor at of je verjaardagskado vijf maanden vooruit schoof? Misschien is het wel allemaal langs me heen gegaan het afgelopen jaar, dat hele console gaming. Misschien ligt het wel aan mij en is er meer dan genoeg leuke stuff uitgekomen. Misschien interesseert het me geen ene flikker meer en hou ik me alleen nog maar bezig met arcade, waar nog wel moeite in games wordt gestopt het voor de gamer een uitdaging en waar voor zijn geld te maken. Who knows...
Gewoon de productie stop zetten en iets anders verzinnen. Take your losses en biedt in godsnaam je excuses aan je trouwe publiek die met valse voorwenselen is genaaid. De Nintendo DS met een 2D Super Mario dus we zijn allemaal weer blij en Brain Training, mijn god. Allemaal zo cute, allemaal zo happy, allemaal zo verschrikkelijk slim bedacht. Een beetje te cute en te happy maar het kan er allemaal mee door als pleevoer.
Elke keer als ik ga schijten speel ik New Super Mario. Elke keer moet ik ook weer 5 coins gebruiken om te kunnen saven of een kasteel uitspelen. Welke gnoom heeft die regel nou weer verzonnen? Waarom kan ik niet gewoon saven wanneer ik daar zin in heb, of nog erger met een handheld als ik de trein uit moet stappen? Ik heb in wereld 2 al 55 levens en om de vijf meter vindt je een power up. Toch blijven de paddestoelenhuisjes je om de oren vliegen. Mismanagement! Sinds wanneer heb ik een dom blauw schild nodig waardoor ik toch alleen maar dood ga? Sinds wanneer kan Mario niet meer vliegen? En sinds wanneer kom ik in levels maar 3 tegenstanders tegen? En nog zit ik het te spelen, want het is Super Mario. Helemaal te gek, maar als ze zelfs dit spel niet legendarisch kunnen maken, door stompzinnige blunders!
Leuk, leuk, leuk allemaal hoor, maar waar zijn de echte games gebleven? Games waar je niet zonder kon, games waar je een maand geen vlees voor at of je verjaardagskado vijf maanden vooruit schoof? Misschien is het wel allemaal langs me heen gegaan het afgelopen jaar, dat hele console gaming. Misschien ligt het wel aan mij en is er meer dan genoeg leuke stuff uitgekomen. Misschien interesseert het me geen ene flikker meer en hou ik me alleen nog maar bezig met arcade, waar nog wel moeite in games wordt gestopt het voor de gamer een uitdaging en waar voor zijn geld te maken. Who knows...