What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

2 weken Tokyo

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Hey,

Bedankt weer allemaal. Niels, kan je nog antwoord geven op de vraag of we wel gewoon uit kunnen gaan enzo of dat we op een bepaalde tijd binnen moeten zijn?

De locatie klinkt goed :-). Zijn wijken als Harajuku etc. ook makkelijk te bereiken? En waar kunnen we het beste landen? Op Narita airport? (als we daar landen worden we ook opgehaald door een Japanse vriendin, is misschien wel fijn :-)).
 
ZeMMiK":2ejrhzo7 said:
@Niels, vaak wel, en zeker de grote stations, of soms heb je 3 ingangen en alleen bij 1 ingang hangt dan in het Romanji.
Vooral de stations buiten het centrum ben ik toch zelf tegengekomen dat het er alleen in het Japans stond, geen probleem je vergelijkt dit kaartje en je hebt het gevonden.
Dus dat zijn mijn ervaringen...kan het ook niet helpen :cry:

Hee, geen probleem hoor, maar sinds ergens 2006 staan overal Romaji bij (2006 volgens de JR site in ieder geval). In ieder geval bij JR. Ze zijn ook continu meer stations toegankelijk te maken voor gehandicapten. Bij zowel de metro in Tokyo als de treinen in heel Japan.
 
Muzzle":2x53kx5f said:
Hey,

Bedankt weer allemaal. Niels, kan je nog antwoord geven op de vraag of we wel gewoon uit kunnen gaan enzo of dat we op een bepaalde tijd binnen moeten zijn?

De locatie klinkt goed :-). Zijn wijken als Harajuku etc. ook makkelijk te bereiken? En waar kunnen we het beste landen? Op Narita airport? (als we daar landen worden we ook opgehaald door een Japanse vriendin, is misschien wel fijn :-)).

Hoi, je kan natuurlijk binnen en buiten wanneer je wil.
Je zult altijd landen op Narita.
Ook al komt een vriendin je halen, ga dan toch met de Keisei lijn naar Tokyo toe. Die stopt direct bij Ueno. Bij alle andere verbindingen vanaf Narita moet je overstappen.
 
Niels,

Bedankt weer voor je zeer snelle antwoord :-). Ik bedoelde meer dat het fijn is dat een vriendin ons komt halen omdat als we dan iets niet goed snappen ofzo, dan kan zij ons helpen, is altijd prettig natuurlijk :-).

Het wordt me steeds duidelijker hoe alles werkt. Heb je nog een visum nodig als je naar Japan gaat? (moet je die kopen ofzo?).

Dat appartement in Ueno klinkt echt perfect trouwens. Zodra mijn vriendin weet wanneer haar werk afloopt neem ik contact met je op en kunnen we een datum bespreken.

Ik krijg er steeds meer zin in! :D
 
Geen visum nodig als je niet langer dan 90 dagen wil blijven
 
Update:

Het is zeker, de bevestiging van de vliegtickets is al binnen, de bevestiging van ons appartement volgt over een aantal dagen waarschijnlijk. We gaan naar Tokyo!

We gaan nu 2 weken in mei.

Nog een vraag:

Ik ben van plan om aardig wat dingen te kopen qua games (verwacht er ook niet teveel van, maar ik schat een waarde rond de 300 - 500 euro aan games). Is dit lastig met invoeren? Hebben jullie tips hiervoor? Of ervaring hiermee?
 
Gewoon meenemen als het niet teveel gewicht is, en dan zelfs als je er uit wordt gepikt zullen ze niet vaak echt moeilijk doen. Het is natuurlijk niet handig om een PS3 bovenop je kleren brand new te gooien, dat soort dingen kun je beter opsturen met de post. Ook als het te zwaar wordt heb je kans op een boete (boven 30 kg bij douane), dus dan kan je ook beter wat opsturen. Maar als je het hebt over 300-500 euro mag dat geen probleem zijn het gewoon in je koffer mee te nemen. Ook handig om een paar goedkope prijsjes erop te laten zitten.
 
Ken,

Bedankt voor je antwoord. Nuttige informatie :-).

Nog een vraag:

We twijfelen een beetje of we de railpass willen nemen voor 1 week. Want volgens mij is er een grote kans dat je ook gewoon 2 weken lang elke dag in Tokyo iets anders en leuks kan doen. Zo'n railpass is dan misschien zijn geld niet waard (om ook naar andere steden te gaan).
We willen alleen een paar keer naar Narita etc. maar dat is maar 1000 yen geloof ik. En natuurlijk met de trein binnen de stad reizen elke dag.

Dus heeft iemand hier een mening over? Als in: je moet zeker een railpass want dan kan je andere dingen zien buiten Tokyo en dat is super! of: nee joh, 2 weken Tokyo is super, je zal je geen moment vervelen!

Neem wel mee in de overweging dat we waarschijnlijk volgend jaar ergens wel een rondreis door Japan willen doen en zo veel meer van het land willen gaan zien. Is zo'n railpass deze keer dan wel zijn geld waard? Is toch 194 euro per persoon ofzo.
 
Alleen als je naar Kyoto wilt zou het zin hebben, ik ben er echter geen voorstander van. Je hebt geen reserved seats en een Suica card (oplaadbare kaart) is veel handiger in Tokyo zelf.
 
Ken, wat bazel je nu? Je predikt continu dat je dit of dat niet met een railpass kan, terwijl ik al minimaal 3 keer gepost heb wat de mogelijkheden WEL zijn.
Kom op man, kijk een keer op http://www.japanrailpass.net

NATUURLIJK kun je stoelen reserveren.
Ik doe dat meestal voor 3 treinen achter elkaar omdat ik af en toe niet weet welke van de drie ik wil nemen als het om een andere dag gaat.

Ik weet dat je een hekel aan een Japan Railpass hebt, maar dat komt volgens mij meer omdat je geen idee hebt wat je er mee kunt dan om iets anders.


Nogmaals, Muzzle,

Denk je er aan om een dagje naar Kyoto of Nara te gaan en eventueel een dagje naar Osaka, dan is het al goedkoper een Railpass voor een week te nemen. Daar naast neem je natuurlijk ook de Suica kaart, zoals ken al aangaf.

Wil je echt alleen 2 weken in Tokyo rondhangen of misschien in Kamakura kijken? Swa, dan heb je genoeg aan je Suica. Maar, wil je vriendin wel 2 weken lang gameshop in/uit of de zelfde straten rondlopen?


Wil je niet een keer romantisch op Miyajima rondhangen?
Retourtje Miyajima 36,700 yen

Japan Railpass 1 week: 28,300 yen...

Stel je doet alleen een dagje Nara, want dat moet je eigenlijk wel zien, al is het alleen maar om de loslopende herten te aaien...
27.700 yen...

Op 600 yen na de prijs van je Railpass...
Daar naast moet je nog van Ueno naar Tokyo... 320 yen retour...
En in eens kost dan nog 6 dagen Tokyo treinen je maar 280 yen...

Ja, tuurlijk, neem vooral alleen een Suica als je maar 1 reisje buiten Tokyo gaat maken... Mijn geld is het niet.

Retourtje Ueno -> Osaka: 27,320 yen...
6 dagen Tokyo met de trein: 5000 yen
Japan Railpass 1 week: 28,300 yen...
Do the math...
 
niels":1dznrv4y said:
Ken, wat bazel je nu? Je predikt continu dat je dit of dat niet met een railpass kan, terwijl ik al minimaal 3 keer gepost heb wat de mogelijkheden WEL zijn.
Kom op man, kijk een keer op http://www.japanrailpass.net

NATUURLIJK kun je stoelen reserveren.
Ik doe dat meestal voor 3 treinen achter elkaar omdat ik af en toe niet weet welke van de drie ik wil nemen als het om een andere dag gaat.

Ik weet dat je een hekel aan een Japan Railpass hebt, maar dat komt volgens mij meer omdat je geen idee hebt wat je er mee kunt dan om iets anders.


Nogmaals, Muzzle,

Denk je er aan om een dagje naar Kyoto of Nara te gaan en eventueel een dagje naar Osaka, dan is het al goedkoper een Railpass voor een week te nemen. Daar naast neem je natuurlijk ook de Suica kaart, zoals ken al aangaf.

Wil je echt alleen 2 weken in Tokyo rondhangen of misschien in Kamakura kijken? Swa, dan heb je genoeg aan je Suica. Maar, wil je vriendin wel 2 weken lang gameshop in/uit of de zelfde straten rondlopen?


Wil je niet een keer romantisch op Miyajima rondhangen?
Retourtje Miyajima 36,700 yen

Japan Railpass 1 week: 28,300 yen...

Stel je doet alleen een dagje Nara, want dat moet je eigenlijk wel zien, al is het alleen maar om de loslopende herten te aaien...
27.700 yen...

Op 600 yen na de prijs van je Railpass...
Daar naast moet je nog van Ueno naar Tokyo... 320 yen retour...
En in eens kost dan nog 6 dagen Tokyo treinen je maar 280 yen...

Ja, tuurlijk, neem vooral alleen een Suica als je maar 1 reisje buiten Tokyo gaat maken... Mijn geld is het niet.

Retourtje Ueno -> Osaka: 27,320 yen...
6 dagen Tokyo met de trein: 5000 yen
Japan Railpass 1 week: 28,300 yen...
Do the math...

Niels,

Ik val absoluut de functionaliteit van de Japan Railpass niet aan, begrijp me aub niet verkeerd ok :-).

Ik ken Japan niet zo goed als jij dus ik weet niet wat er allemaal buiten Tokyo te doen is.

Ik ga mijn vriendin uiteraard niet elke dag meeslepen naar gameshops ;-). We gaan ook naar tempels, we willen naar het Ghibli museum etc.

Ik vind deze reactie van jou juist fijn, want loslopende herten aaien klinkt bijvoorbeeld geweldig. Ook zou mijn vriendin graag in het oude Geisha district van Kyoto willen kijken.

Begrijp dus aub goed, dat ik alleen maar wil weten wat er allemaal te doen is buiten Tokyo zodat we een goed besluit kunnen nemen.

Wat is Miyayima precies? En Nara? Zou je er wat meer over kunnen vertellen, over wat volgens jou must sees zijn buiten Tokyo, waar we dus een Railpass voor aan zouden kunnen schaffen. En hoe lang zijn deze reistijden ongeveer?

Ik heb je ook weer gemaild trouwens, maar ik hoop dat je op deze vragen ook even wil reageren.

Bedankt!
 
Ik wist niet dat je kon reserveren met de JRP. Maar goed dan nog is het gewoon irritant dat je alleen het station in en uit kan door dat ding te laten zien bij de man die aan het loket zit. Als je eenmaal gewend bent gewoon de Suica over de lezer te halen is dat gewoon onpractisch.
 
Ik had een hele lange repy aan Muzzle met een boel interesse punten.
Helaas wilde het forum die niet eten. Kreeg een php probleem.
Heb de door Ken genoemde persoon hierover een PM gestuurd.
 
De tip van Ken aan mij tijdens mijn trip was, zorg dat je in het weekend in TKO bent...tering wat is dat gaaf, iedereen is zo relaxed dan, in de winkelgebieden is het autovrij en tering wat lekker.
Ik ben een grote Trance/Dance fan en dan kan je je lol op in YoYoGi park...

IMG_6515.jpg
IMG_6522.jpg
de clubscene is trouwens zeer hot daar op het moment..
 
Is er nog een officieel bedrag voor het invoeren van spullen? Dat tot 250 euro sowieso officieel mag bijvoorbeeld?

Dit gaat dan vooral om games. Dingen als kleding zijn toch wel gewoon op te vouwen op een manier dat het niet meer nieuw lijkt.
 
Zover ik weet is het tot 175 Euro toegstaan om in te voeren, zonder belasting af te dragen. Maar moet nog ff opzoeken, want ik meen me ook te herinneren op de site van Schiphol dat als je meer dan 1 artikel hebt wat samen 175 Euro maakt je ineens geen belasting hoeft af te dragen...... Maar zal dat voor de zekerheid even nakijken.

(EDIT: Heb even @ de site van Schiphol gekeken, er stond het volgende:

Naast de gelimiteerde invoer van drank, parfum en tabak geldt voor de andere artikelen dat u deze (gezamenlijk) tot een bedrag van EUR 175,- belastingvrij in Nederland kunt invoeren.

Artikelen met een waarde van meer dan EUR 175,- worden voor het gehele aankoopbedrag belast.

Koopt u meerdere artikelen die gezamenlijk het bedrag van EUR 175,- overschrijden dan betaalt u belasting over het aankoopbedrag van het goedkoopste artikel.)


Wat Japan Rail Pass betreft, heb 'm vorig jaar gebruikt tijdens mijn 3 weekse vakantie door Japan, en het leuke is, is dat je juist niet een dag van te voren hoeft te reserveren, werd mij verteld @ reisbureau en in de papieren van VNC Asia Travel. Of zo'n pas geschikt is voor je vakantie is maar net wat je doet, blijf je in Tokyo waarom dan zo'n pas aangezien je veelal met de metro elke wijk kan bezoeken wat je toch moet betalen, de RailPass dekt dat niet. Maar ga je rondreizen zoals ik gedaan heb, tja dan heb je de RailPass er zo uitgehaald.
 
Maar even een update van mijn kant.

Over ongeveer 6 weken vertrekken we en we hebben er uiteraard heel erg veel zin in.

Aan de ene kant is het wel eng/spannend. Want het is voor ons beide de 1e keer dat we buiten Europa komen. Maar aan de andere kant heb ik er wel vertrouwen in dat het gewoon super gaaf wordt.

Ik heb mijn Japans niveau nog wat opgeschroefd zodat ik in ieder geval het dagelijks leven goed kan begrijpen (reservering afhandelen, dingen kopen/bestellen, dingen vragen etc.) en dat ik ook gewoon een normaal sociaal gesprekje met iemand kan hebben.
Dus dat moet goedkomen.

We gaan wel voor een Japan Rail Pass. Omdat we toch een dagje Nara/Kyoto willen, Miyajima etc.

Heeft er iemand nog leuke tips of iets dergelijks? Alles is welkom :). Ik zeg niet dat we het dan ook gaan doen, maar het is altijd leuk om ideeen uit te wisselen natuurlijk ;).
 
Leuk dat jullie al zo snel op reis gaan, ik moet nog tot augustus wachten :( Anyway, als je Kyoto gaat bezoeken, kan ik je een bezoekje aan de wijk Gion aanraden, waar je een stukje authentiek Kyoto kan zien, en misschien wel 's avonds een geisha of maiko ziet lopen die naar hun werk gaan 😉

Het Zilverern en Gouden paviljoen is ook een bezoekje meer dan waard, evenaals het Nijôkasteel. De Higashi Hogan-ji tempel vond ik ook heel mooi om te bezichtigen. Het keizerlijk paleis met z'n groot omringde tuin en park is imposant en waar je even wat rust kan zoeken tijdens je verblijf in Kyoto. Dit is wat ik zo even vlug kan bedenken naar aanleiding van mijn reis vorig jaar, heb wel veel meer gezien hoor.

Kyoto is heel goed te doen voor toeristen, overal zijn er wel Engelse maps van Kyoto te krijgen en veel informatie is er ook in 't Engels. Kyoto Station is groot maar heel overzichtelijk, en mocht je daar willen overnachten, kan ik je Kyoto Tower Hotel (tegenover Kyoto station, herkenbaar aan de toren bovenop het hotel) aanraden, heeft comfortabele kamers en relaxte sfeer.

Zal even wat info opzoeken wat ik tijdens mijn bezoek in Kyoto verzameld heb, zal dan weer wat posten mocht je wat meer willen weten over mijn ervaringen in Kyoto.

En over jullie reis an sich, ik vond het vorig jaar ook uberspannend, was ook mijn eerste trip alleen buiten Europa. Maar geloof me, je voelt je daar zo ontzettend snel thuis en op je gemak en vooral welkom. Als je je goed voorbereid, beetje de normen en waarden aldaar weet en je daar aan houdt, en mensen met een glimlach benaderd zijn ze meer dan bereid om je te helpen, ookal is hun Engels nog zo slecht....
 
Back
Top