Ken":2fxewmk4 said:
Je kunt gewoon online tickets boeken, via ebookers bijvoorbeeld. Je krijgt dan een conformatiecode opgestuurd die je kunt uitprinten en meeneemt naar het vliegveld. Daar krijg je dan je ticket.
Reisbureaus zijn altijd duurder als het aankomt op vliegreizen naar landen als Japan, dus die moet je gewoon links laten liggen.
Hmmm Online betaalde ik dus meer voor een ticket dan bij D-reizen in de winkel. Altijd gaat niet op. Natuurlijk moet je goed kijken waar je het minste betaald. Sommige grote reis organisaties als D-Reizen, De Jong, Tui enz. hebben speciale kortingstarieven bij bepaalde maatschappijen.
Meestal vlieg ik trouwens zelf met JAL voor een prijs onder die van Swiss (connecties ^^;

.
Muzzle:
Wil je alleen in Tokio blijven of ook wat meer van Japan zien?
Als je bijvoorbeeld een door Ken verafschuwde Japan Railpass neemt, kun je ook een dagje naar Kyoto, Nara, Osaka, Nikko en nog wat plaatsen gaan van uit Tokio (met een retourtje Tokio - Osaka heb je de Japan Railpass er al bijna uit). Tip: Neem een Japan Railpass van 1 week, ga eerst wat dagen in Tokio rondhangen, activeer dan je Railpass en ga een weekje treinen (zorg dat je wel op tijd terug naar Tokio gaat!) sluit dan af met nog een paar dagen Tokio.
Ga er van uit dat je in 2-4 maanden het Kanto gedeelte van Japan wel gezien hebt.
Verblijf:
Huur een appartement voor 2 weken.
Als je contact met me opneemt, kan ik een appartement voor je regelen voor niet veel geld. De voorwaarden van mijn kant zijn dan wel: Je gedraagt je naar behoren, loopt niet te schreeuwen of lol te trappen in en om het appartementen complex. Na 20:00 geen harde radio/intarweb meer aan.
De appartement zijn voorzien van: Airco (heb je dan nodig!), Koelkast, bad en douche, toilet, bed ^^;;, rijst koker, gasstel, magnetron, TV, Video on Demand, 100Mbit FTTH lan connectie. De appartementen die ik op het oog heb voor je zijn een minuut of 8 lopen vanaf Ueno station, vlak bij Akihabara ook nog eens.
De kosten zijn: 7900 yen per dag, inclusief tax en gas/licht/water. Of 9300 per dag voor een groter appartement.
Buitenkant
Binnenkant
Als je een 3pers. wil, met een extra kamer/tafel/slaapbank er bij, komt dat op: 9800 yen per dag.
Extra kamer....
Ueno, zal Ken ook wel beamen denk ik, is een van de leukere wijken in Tokio. Je hebt ook een lekker snelle verbinding naar het vliegveld van Ueno vandaan (Keisei express, 75min. 1000 yen, of Keisei Skyliner, 2300 yen voor 55min.)
Het voordeel van een appartement boven een "hotel" zoals Juyoh dat Ken noemde zijn:
Je eigen schone badkamer...
Je eigen toilet...
Je eigen internet
Echte bedden
Geen slaapzaal onzin
Geen tich duizend Gaijin die je spullen roven (Mijn portemonnee is de enige keer dat ik in een dergelijk hotel sliep met bergen andere buitenlanders er in, geroofd).
OK, je betaalt 9 euro meer per nacht, maar je kamer is ook groter (10 tatami voor een kleine twin) en daarbij komen al die andere voordelen.
Het kan misschien ook nog goedkoper. Maar dan zit je niet zo dicht bij de cirkel lijn om Tokio heen (yamanote lijn) dat wel aan te bevelen is.
Maar reel gezien, je kosten:
Budget ticket bij Swiss (Bijna failliet, sluit een ticket verzekering af!), Star Aliance (Lufthansa, Austrian, SAS) or Alitalia (Sluit daar ook zeker een ticket verzekering voor af, gerenomeerd bedrijf, maar met financiële problemen), moet je rekenen op: 550 + tax (230 ongeveer).
Appartement: 50 per dag (25pp)
Railpass: 194 euro + 10 euro boekiengskosten (japantours.nl)
Uitgaven per dag: 20~25 euro eten/drinken/treinen dicht bij huis.
Kort om: Je budget voor 2 weken Japan MET een week treinen er bij komt op:
1600 euro en een beetje. Minimaal.