Jamma probleem met Taito Egret
Jamma probleem met Taito Egret
Onlangs heb ik een Blue Elf 2 (309-in-1) Jamma game cartridge gekocht, deze werkte niet direct in mijn Taito Egret 2 cab, althans gaf wel beeld maar de joysticks en de knoppen reageerden niet.
Na wat googlen kwam ik een modificatie tegen die nodig schijnt te zijn voor de Blue Elf 1 (108-in-1) en de Blue Elf 2 (309-in-1) in combinatie met een Atomiswave, Egret 2 of Egret 3 cab.
Op zich vreemd want jamma is jamma zou je zeggen. Bovendien werkt deze Blue Elf wel direct in mijn Sega Astro City cab!
Dit moet je doen op je Jamma interface om het probleem op te lossen:
Om de coins te kunnen invoeren moet je:
Pin-16 (component side = COIN) verbinden met pin-1 (GND)
Telkens bij contact voert hij 1 coin in
Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:
Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.
Op de Smallcab site lossen ze het op met een module ertussen.
http://smallcab.net/product_info.php?products_id=139
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Jamma opzet bij een Egret anders is dan bij een Astro City, wellicht kunnen jullie dit onderwerp voor mij ophelderen. Thanks.
Na wat googlen kwam ik een modificatie tegen die nodig schijnt te zijn voor de Blue Elf 1 (108-in-1) en de Blue Elf 2 (309-in-1) in combinatie met een Atomiswave, Egret 2 of Egret 3 cab.
Op zich vreemd want jamma is jamma zou je zeggen. Bovendien werkt deze Blue Elf wel direct in mijn Sega Astro City cab!
Dit moet je doen op je Jamma interface om het probleem op te lossen:
Om de coins te kunnen invoeren moet je:
Pin-16 (component side = COIN) verbinden met pin-1 (GND)
Telkens bij contact voert hij 1 coin in
Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:
Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.
Op de Smallcab site lossen ze het op met een module ertussen.
http://smallcab.net/product_info.php?products_id=139
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Jamma opzet bij een Egret anders is dan bij een Astro City, wellicht kunnen jullie dit onderwerp voor mij ophelderen. Thanks.
Re: Jamma probleem met Taito Egret
MarsMan wrote:Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:
Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.
Ehh.. pin 27 op een JAMMA harness is normaal gesproken GND. Het feit dat jij hier aangeeft dat je 27 met GND moet verbinden impliceert blijkbaar dat dit in een Egret niet zo is bedraad? standaard JAMMA kent geen 1P Button 6..
Ik heb zelf ook een Blue Elf II en deze gebruikt alleen de laatste Ground. De andere wordt gebruikt voor Button 6, vanwege de beperking op de JAMMA connector. De JAMMA connector is origineel ook ontworpen voor max 3 buttons.
Ik heb mijn Blue Elf nog niet aan de praat, terwijl al mijn andere originele boards gewoon werken. Ik heb het ook getest met een Blue Elf 1, zonder succes.
Wellicht dat er bij meer cabs aanpassingen moeten gebeuren. In een/mijn KI2 kast werkt hij dus niet out of the box.
Ik heb mijn Blue Elf nog niet aan de praat, terwijl al mijn andere originele boards gewoon werken. Ik heb het ook getest met een Blue Elf 1, zonder succes.
Wellicht dat er bij meer cabs aanpassingen moeten gebeuren. In een/mijn KI2 kast werkt hij dus niet out of the box.
Conclusie is dus dat dat bord niet JAMMA is. Eigenlijk zou het dus ook niet verkocht moeten worden onder de noemer "dit is een JAMMA bord". Als hij JAMMA compatible was dan was pin 27 gewoon GND ipv een extra button. Dat ie op je astro wel werkt en je egret niet komt dan misschien omdat niet alle GND pins connected zijn op je egret harness, misschien alleen op pin 27. Dan is de GND niet connected en werkt ie dus niet. Zoiets...
Het ligt uiteindelijk in ieder geval dan niet aan je cab maar aan het bord, imho.

Het blijft een beetje vreemd maar het werkt uiteindelijk wel.
Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader, okay het is minder mooi als een originele PCB maar je kunt wel veel verschillende spellen beleven.
Zeker nu ik sinds kort ontdekt heb dat er ook diverse Cave en Psykio spellen op staan zoals Strikers 1945 Plus (Psikyo), Esp.Ra.De (Cave) en Progear (Cave). Erg gaaf!
Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader, okay het is minder mooi als een originele PCB maar je kunt wel veel verschillende spellen beleven.
Zeker nu ik sinds kort ontdekt heb dat er ook diverse Cave en Psykio spellen op staan zoals Strikers 1945 Plus (Psikyo), Esp.Ra.De (Cave) en Progear (Cave). Erg gaaf!
MarsMan wrote:Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader.
Zeker nu ik sinds kort ontdekt heb dat er ook diverse Cave en Psykio spellen op staan zoals Strikers 1945 Plus (Psikyo), Esp.Ra.De (Cave) en Progear (Cave). Erg gaaf!
Jaahaa, Toppertjes. En stel je deze games dan maar eens voor zonder frameskip.

goatboy wrote:MarsMan wrote:Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader.
Zeker nu ik sinds kort ontdekt heb dat er ook diverse Cave en Psykio spellen op staan zoals Strikers 1945 Plus (Psikyo), Esp.Ra.De (Cave) en Progear (Cave). Erg gaaf!
Jaahaa, Toppertjes. En stel je deze games dan maar eens voor zonder frameskip.
True, op de 1064 in 1 had je ook DoDonpachi, vliegtuigje moest je wel voor de trein gooien voor enige snelheid

Re: Jamma probleem met Taito Egret
Hoi,
Vraagje: is het iemand gelukt op die 5de en 6de button aan te sluiten op de blue elf cartridge?
misschien een foto van?
als ik die button 6 aansluiten op op pin 27, welke GRND moet ik hier dan aanvast maken?
edit: ik heb jamma aansluiting in een mvs cabinet
Vraagje: is het iemand gelukt op die 5de en 6de button aan te sluiten op de blue elf cartridge?
misschien een foto van?
als ik die button 6 aansluiten op op pin 27, welke GRND moet ik hier dan aanvast maken?

edit: ik heb jamma aansluiting in een mvs cabinet
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Re: Jamma probleem met Taito Egret
Hoi,
Stel jezelf nog even voor in Offtopic, als je wilt.
Over je vraag: Button 6 zou op pin 27 en op pin 1 moeten.
Stel jezelf nog even voor in Offtopic, als je wilt.
Over je vraag: Button 6 zou op pin 27 en op pin 1 moeten.
Re: Jamma probleem met Taito Egret
Cageman wrote:Hoi,
Stel jezelf nog even voor in Offtopic, als je wilt.
Over je vraag: Button 6 zou op pin 27 en op pin 1 moeten.
Yep is gebeurd, mag ik nu verder met vragen?


Dan bedoel je button 6 Pl 1 gaat op pin 27 aan de component side (dus waar alle chips zitten)
en de ground voor button 6 pl1 gaat op pin 1.
en voor PL2 word het dan pin 27 aan de soldering side, en de ground dan ook op pin 1 aan de soldering side?
alvast bedankt voor je reactie!
(PS: hoe kan ik foto's toevoegen bij mijn berichten?)
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Re: Jamma probleem met Taito Egret
Ja, klopt helemaal.
Oh, vragen stellen mag natuurlijk altijd
We willen gewoon heel graag weten wie je bent, en waar je vandaan komt enzo 
Foto's toevoegen aan een post kan door de URL naar een foto (bv op Imageshack) tussen de IMG en /IMG tags te zetten in je post:
In de 'Full Editor' staan die tags ook kant-en-klaar beschikbaar in de vorm van een knopje.
Oh, vragen stellen mag natuurlijk altijd


Foto's toevoegen aan een post kan door de URL naar een foto (bv op Imageshack) tussen de IMG en /IMG tags te zetten in je post:
Code: Select all
[IMG]http://www.site.com/mijnplaatje.jpg[/IMG]
In de 'Full Editor' staan die tags ook kant-en-klaar beschikbaar in de vorm van een knopje.