Jamma probleem met Taito Egret

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
MarsMan
Active Level:
Active Level:

Jamma probleem met Taito Egret

Post by MarsMan » Wed Oct 21, 2009 20:28

Onlangs heb ik een Blue Elf 2 (309-in-1) Jamma game cartridge gekocht, deze werkte niet direct in mijn Taito Egret 2 cab, althans gaf wel beeld maar de joysticks en de knoppen reageerden niet.

Na wat googlen kwam ik een modificatie tegen die nodig schijnt te zijn voor de Blue Elf 1 (108-in-1) en de Blue Elf 2 (309-in-1) in combinatie met een Atomiswave, Egret 2 of Egret 3 cab.

Op zich vreemd want jamma is jamma zou je zeggen. Bovendien werkt deze Blue Elf wel direct in mijn Sega Astro City cab!

Dit moet je doen op je Jamma interface om het probleem op te lossen:

Om de coins te kunnen invoeren moet je:

Pin-16 (component side = COIN) verbinden met pin-1 (GND)
Telkens bij contact voert hij 1 coin in

Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:

Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.

Op de Smallcab site lossen ze het op met een module ertussen.
http://smallcab.net/product_info.php?products_id=139

Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Jamma opzet bij een Egret anders is dan bij een Astro City, wellicht kunnen jullie dit onderwerp voor mij ophelderen. Thanks.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Re: Jamma probleem met Taito Egret

Post by Cageman » Thu Oct 22, 2009 07:25

MarsMan wrote:Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:

Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.

Ehh.. pin 27 op een JAMMA harness is normaal gesproken GND. Het feit dat jij hier aangeeft dat je 27 met GND moet verbinden impliceert blijkbaar dat dit in een Egret niet zo is bedraad? standaard JAMMA kent geen 1P Button 6..
DLX

Post by DLX » Thu Oct 22, 2009 10:14

Ik heb zelf ook een Blue Elf II en deze gebruikt alleen de laatste Ground. De andere wordt gebruikt voor Button 6, vanwege de beperking op de JAMMA connector. De JAMMA connector is origineel ook ontworpen voor max 3 buttons.

Ik heb mijn Blue Elf nog niet aan de praat, terwijl al mijn andere originele boards gewoon werken. Ik heb het ook getest met een Blue Elf 1, zonder succes.

Wellicht dat er bij meer cabs aanpassingen moeten gebeuren. In een/mijn KI2 kast werkt hij dus niet out of the box.
ne0

Post by ne0 » Thu Oct 22, 2009 12:05

Conclusie is dus dat dat bord niet JAMMA is. Eigenlijk zou het dus ook niet verkocht moeten worden onder de noemer "dit is een JAMMA bord". Als hij JAMMA compatible was dan was pin 27 gewoon GND ipv een extra button. Dat ie op je astro wel werkt en je egret niet komt dan misschien omdat niet alle GND pins connected zijn op je egret harness, misschien alleen op pin 27. Dan is de GND niet connected en werkt ie dus niet. Zoiets... :) Het ligt uiteindelijk in ieder geval dan niet aan je cab maar aan het bord, imho.
DLX

Post by DLX » Thu Oct 22, 2009 12:29

@ne0: Jouw conclussie is juist. Het is gewoon een Chinese "crap" board.

Bij mij werkt het niet denk ik door 5V,12V, die op mijn JAMMA harness niet aan beide kanten zijn verbonden.

Ze hadden beter gewoon een CPS2 als kickharness moeten gebruiken op de Blue Elf in plaats van alles op de JAMMA!
MarsMan
Active Level:
Active Level:

Post by MarsMan » Thu Nov 12, 2009 13:46

Het blijft een beetje vreemd maar het werkt uiteindelijk wel.
Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader, okay het is minder mooi als een originele PCB maar je kunt wel veel verschillende spellen beleven.
Zeker nu ik sinds kort ontdekt heb dat er ook diverse Cave en Psykio spellen op staan zoals Strikers 1945 Plus (Psikyo), Esp.Ra.De (Cave) en Progear (Cave). Erg gaaf!
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 12, 2009 13:50

MarsMan wrote:Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader.
Zeker nu ik sinds kort ontdekt heb dat er ook diverse Cave en Psykio spellen op staan zoals Strikers 1945 Plus (Psikyo), Esp.Ra.De (Cave) en Progear (Cave). Erg gaaf!

Jaahaa, Toppertjes. En stel je deze games dan maar eens voor zonder frameskip. :P
almighty

Post by almighty » Thu Nov 12, 2009 13:59

goatboy wrote:
MarsMan wrote:Op zich vind ik deze Blue Elf toch wel een aanrader.

Jaahaa, Toppertjes. En stel je deze games dan maar eens voor zonder frameskip. :P

True, op de 1064 in 1 had je ook DoDonpachi, vliegtuigje moest je wel voor de trein gooien voor enige snelheid :)
SmokinJokerZz

Post by SmokinJokerZz » Fri Nov 13, 2009 20:50

Idd, ik had ook last van blue elf cartridge, ik krijg wel beeld maar alleen controls reageren niet op Egret 3 :(

Edit :
Ik heb een Egret 3
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Mon Oct 17, 2011 21:39

Hoi,

Vraagje: is het iemand gelukt op die 5de en 6de button aan te sluiten op de blue elf cartridge?
misschien een foto van?

als ik die button 6 aansluiten op op pin 27, welke GRND moet ik hier dan aanvast maken? :?

edit: ik heb jamma aansluiting in een mvs cabinet
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Oct 17, 2011 21:53

Hoi,

Stel jezelf nog even voor in Offtopic, als je wilt.

Over je vraag: Button 6 zou op pin 27 en op pin 1 moeten.
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Tue Oct 18, 2011 10:06

Cageman wrote:Hoi,

Stel jezelf nog even voor in Offtopic, als je wilt.

Over je vraag: Button 6 zou op pin 27 en op pin 1 moeten.

Yep is gebeurd, mag ik nu verder met vragen? :oops: :lol:

Dan bedoel je button 6 Pl 1 gaat op pin 27 aan de component side (dus waar alle chips zitten)
en de ground voor button 6 pl1 gaat op pin 1.

en voor PL2 word het dan pin 27 aan de soldering side, en de ground dan ook op pin 1 aan de soldering side?

alvast bedankt voor je reactie!

(PS: hoe kan ik foto's toevoegen bij mijn berichten?)
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Oct 18, 2011 21:58

Ja, klopt helemaal.

Oh, vragen stellen mag natuurlijk altijd ;-) We willen gewoon heel graag weten wie je bent, en waar je vandaan komt enzo :-)

Foto's toevoegen aan een post kan door de URL naar een foto (bv op Imageshack) tussen de IMG en /IMG tags te zetten in je post:

Code: Select all

[IMG]http://www.site.com/mijnplaatje.jpg[/IMG]

In de 'Full Editor' staan die tags ook kant-en-klaar beschikbaar in de vorm van een knopje.
Post Reply