retro games in nieuwe disney film

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
ckong

Re: retro games in nieuwe disney film

Post by ckong » Fri Sep 07, 2012 15:52

Psykick wrote:Vet Jinxz, wel interesse, dus laat me maar weten hoe of wat ;)

Ik heb ook interesse, hou me a.u.b. op de hoogte. Maarre, als je dit op DLF post worden ze gek, of niet, weet het niet, het zijn nogal puristen daar. Anyway, het zal daar zeker veel reuring geven.

Paar vraagjes, puur uit intersse:
- waar heb je originele buttons gevonden? Kan ik namelijk haast niet geloven. Ik weet wel dat er op KLOV iermand bezig is om ze te reproduceren, 100% gemodelleerd naar origineel, maar nog steeds repro.

- RAL is toch een Europees kleurcoderingssysteem? Gebruikt Disney dit?

- Orignele Joysticks? Waar komen die dan vandaan?

- Hoe worden de cabs samengsteld? Met binnenwerk (monitor en oveirge electronica)?

- Behoefte aan repro coin doors?

Wel top hoor dit, zeer interessant en leuk om te volgen.
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Fri Sep 07, 2012 15:59

zit er nu een Pctje in of is die game nu echt op een PCB?
lijkt me een leuke game om te hebben.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Sep 07, 2012 17:31

ckong wrote:
Psykick wrote:Vet Jinxz, wel interesse, dus laat me maar weten hoe of wat ;)

Ik heb ook interesse, hou me a.u.b. op de hoogte. Maarre, als je dit op DLF post worden ze gek, of niet, weet het niet, het zijn nogal puristen daar. Anyway, het zal daar zeker veel reuring geven.

Paar vraagjes, puur uit intersse:
- waar heb je originele buttons gevonden? Kan ik namelijk haast niet geloven. Ik weet wel dat er op KLOV iermand bezig is om ze te reproduceren, 100% gemodelleerd naar origineel, maar nog steeds repro.

- RAL is toch een Europees kleurcoderingssysteem? Gebruikt Disney dit?

- Orignele Joysticks? Waar komen die dan vandaan?

- Hoe worden de cabs samengsteld? Met binnenwerk (monitor en oveirge electronica)?

- Behoefte aan repro coin doors?

Wel top hoor dit, zeer interessant en leuk om te volgen.

Ik post het op DLF zodra de deal rond is. Het voelt wat raar om als newbie op DLF een dergelijke post te doen en vervolgens te melden dat het niet door gaat.

- De knoppen komen bij Mikesarcade.com vandaan : http://www.mikesarcade.com/cgi-bin/store.pl?sku=TKGU-23-32 Die hebben zelfs de originele Nintendo artikel code.

- Een guy op arcade-museum heeft een stuk uit de binnenkant van z'n originele cab gepulkt (niet verkleurd door de zon) en dit vergeleken met RAL kleuren. Hier zijn de foto's voor blauw en oranje:
Image
Image
RAL code's zijn gaar maar wel een goede richtlijn. "het mooie van een standaard is dat er zoveel van zijn"

- Op mike's arcade staan oude originele DK joysticks en nieuwe repro's:
http://www.mikesarcade.com/cgi-bin/store.pl?sku=NIN8WAY

- Op dit moment ligt mijn focus op het maken van de cabs binnen de eisen van Disney en dat houdt voor mij in bouwen zonder enige inhoud zoals op de E3 òf voorzien van een beeldscherm waar een mediaplayertje een loop van de trailer van WreckitRalph afspeelt. In dat laatste geval komt er een 19" LCD in.
De cab zelf zal ik 1:1 maken als de originele DK met als uitzondering het beeldscherm. De ophanging van het scherm zal gewoon aan de hand van de CRT zijn aangezien dat zo in de CNC bestanden staat ;)

- Ik zag op UKVAC een kerel die bezig is met het zoeken naar 10 orders voor repro coindoors zodat hij het door kan zetten naar z'n 'fabrikant'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat te lang gaat duren als de opdracht binnen is om de cabs te bouwen. Heb jij een repro deurtje liggen? of kun je die aankomen? Het liefst 2 stuks.

Als alles rond is zal ik een log bijhouden. Lijkt me leuk om te doen.

ZeMMiK wrote:zit er nu een Pctje in of is die game nu echt op een PCB?
lijkt me een leuke game om te hebben.

De game is uit de duim gezogen voor zover ik weet dus als ie ergens speelbaar is dan zal ie gewoon op een PCtje draaien. Heb 'm gisteren op m'n Ipad gezet.
Sterker nog, de domeinen TobiKomi.nl en TobiKomi.eu (de zogenaamde makers van de game) zijn van mij ;)
ckong

Post by ckong » Fri Sep 07, 2012 19:34

Die buttons van Mike´s Arcade heb ik ook op mijn DK, zien er goed uit, maar zijn zeker niet origineel. De origenele Nintendo artikelcode is niet meer dan dat. Mocht je meer willen weten over de repro buttons waar ik het over had, check dan deze link: http://forums.arcade-museum.com/showthr ... do+buttons

De joystick van Mike is wel origeneel Nintendo, ben benieuwd hoe groot zijn stock is. En de kleuren zien er op het plaatje aardig goed uit. Ik ben destijds met de hele cab (blauwe DK) naar de Praxis gegaan en heb daar de kleur gematched. :D Is uiteindelijk goed gelukt. Ga je ze trouwens ook in het rood aanbieden? Oranje is Mario Bros, rood en blauw voor DK.

Jij en ik bedoelen dezelde repro coin door, er is ook een post over op DLF. Ze worden waarschijnlijk binnekort geproduceerd en ik heb er 1 besteld. Trouwens, de coinmechs en dergelijke die origineel op de Nintendo zitten worden nog steeds verkocht door de fabrikant Asahi Seiko. Dit is ook een interessante link daarover: http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?t=199154

Ik wens je veel succes met dit project, kan leuk worden. Ga je ook kale cabs aanbieden, dus zonder artwork en of niet geschilderd?
DLX

Post by DLX » Fri Sep 07, 2012 20:44

Ja toch... komt ie eerst met een Vewlix aan en dan nu een Fix-it-Felix...

Zou bijna de koop ongedaan maken voor deze cab :)

:P Vet project Chris!
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Sep 07, 2012 21:44

DLX wrote:Ja toch... komt ie eerst met een Vewlix aan en dan nu een Fix-it-Felix...

:mrgreen: crisis tijd :mrgreen: Maar serieus wil ik al een tijd lang een DK cabinet en toen ik zag wat Disney met een DK had gedaan voor de promotie van WreckitRalph dacht ik enerzijds dat ze dat in NL niet moeten doen met een DK cab. Anderzijds dacht ik dat de beste manier om een alternatief te bieden, het voor ze te bouwen from scratch. Heb ik gelijk een excuus om eindelijk een 1:1 voor mezelf te maken ;)

ckong wrote:Die buttons van Mike´s Arcade heb ik ook op mijn DK, zien er goed uit, maar zijn zeker niet origineel. De origenele Nintendo artikelcode is niet meer dan dat. Mocht je meer willen weten over de repro buttons waar ik het over had, check dan deze link: http://forums.arcade-museum.com/showthr ... do+buttons

De joystick van Mike is wel origeneel Nintendo, ben benieuwd hoe groot zijn stock is. En de kleuren zien er op het plaatje aardig goed uit. Ik ben destijds met de hele cab (blauwe DK) naar de Praxis gegaan en heb daar de kleur gematched. :D Is uiteindelijk goed gelukt. Ga je ze trouwens ook in het rood aanbieden? Oranje is Mario Bros, rood en blauw voor DK.

Jij en ik bedoelen dezelde repro coin door, er is ook een post over op DLF. Ze worden waarschijnlijk binnekort geproduceerd en ik heb er 1 besteld. Trouwens, de coinmechs en dergelijke die origineel op de Nintendo zitten worden nog steeds verkocht door de fabrikant Asahi Seiko. Dit is ook een interessante link daarover: http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?t=199154

Ik wens je veel succes met dit project, kan leuk worden. Ga je ook kale cabs aanbieden, dus zonder artwork en of niet geschilderd?

Ik kwam niet meer bij toen je zei dat je met de cab naar de Praxis ging :lol:

De cabs ga ik wel beperkt aanbieden in oranje en rood. Dus bijv. 8/10 blauw 1/10 rood en 1/10 oranje. Moet alleen ff kijken hoe ik dat in een vorm ga gieten met Disney en misschien zelfs Nintendo want ik wil niet een 13 in dozijn DIY cab aanbieden maar alleen de real deal in samenwerking met hun. Iets als dit :
Image

:wink:

Die coin mechs had ik over gelezen. Kwam de 740 nieuw tegen voor rond de 75 euro p.st. (x2) :shock:
De prijs in jouw link is een stuk schappelijker ;)
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Fri Sep 07, 2012 22:53

Mooie vorderingen Jinxz!

Er is nu een video van Steve Wiebe die even een hoge score moet zetten op Fix-it Felix voor een wedstrijd.
De persoon die de score van Steve verslaat wint dan een preview-screening van Wreck-it Ralph in zijn of haar hometown.
In de video zie je een nieuwe versie van het spel zelf. Lijkt alsof het op een CRT gespeeld wordt. Scanlines, bolling in het scherm.
Dus dit is niet de Flash-versie meer die ook gespeeld kan worden op de website.
Het zou ECHT interessant worden als iemand daar de game kan rippen. Lijkt mij dat het gewoon draait op een PC.

http://www.movies.com/movie-news/watch- ... ws&_r=true

EDIT
Oh wacht, een ouder filmpje van 14 juli heeft volgens mij exact dezelfde versie van de game draaien.. I stand corrected
http://www.youtube.com/watch?v=6cvErIWbwZI
Maar is wel een CRT te zijn, ben benieuwd hoe-en-wat.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Sep 08, 2012 00:22

joeks wrote:Mooie vorderingen Jinxz!

Thanks!

Het is niet precies de Flash versie maar nog minder de IOS versie. De IOS versie heeft veel meer ramen die je moet fixen en de vogels beginnen al op lvl 1.
Petje af dat ze de verticale CRT van DK hebben gebruikt voor FIFjr.

Haha ze hebben gewoon een killscreen in de game ingebouwd :
http://www.youtube.com/watch?v=drFsVsU6kmY
ckong

Post by ckong » Sun Sep 09, 2012 09:31

En als je dan toch aan het CNC´en gaat, waarom dan ook niet meteen de houten coin box reproduceerd? :D

Als je interesse hebt kan ik je wel tekeningen geven.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sun Sep 09, 2012 18:25

Als je een tekening hebt of kunt regelen dan graag.
Tnx
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Mon Sep 10, 2012 22:23

Ik heb de prijzen binnen al moet er nu nog een kleine wijziging gedaan worden. Hopen dat die Cacker met de DK coindoor repro's eens reageerd. Ik heb 'm al een paar keer geprobeerd te beruiken via PM's, replies en emails maar hij reageerd niet :x
Ik ben bang dat z'n deurtjes de promo cabs niet zullen halen. Op zich niet zo erg want dan gebruik ik voorlopig een kleiner deurtje en zodra en repro's arriveren vrezen we het gat wat groter en kan de repro erin ;)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Tue Sep 11, 2012 13:27

Eind deze week zit ik bij Disney om het geheel te presenteren. Fingers crossed ;)

Ik heb Asashi Seiko aangeschreven voor het importeren van de 740 coinslots.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Sep 11, 2012 14:45

Vette shit hoor. Waar moet je dan naartoe trouwens? Zit Disney ook in NL, of moet je toch echt naar Mickey Mouse in Parijs? ;-)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Tue Sep 11, 2012 15:31

Cageman wrote:Vette shit hoor. Waar moet je dan naartoe trouwens? Zit Disney ook in NL, of moet je toch echt naar Mickey Mouse in Parijs? ;-)

Disney zit gewoon in NL. Waarschijnlijk zijn ze net als Warner Bros een PR/marketing bureau die voornamelijk met het promoten van hun product bezig zijn. Dus Hugo Boss pakken i.p.v. pluche pakken met flapschoenen :lol:
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Tue Sep 11, 2012 17:34

Vind dit op het moment de interessantste draad op Nozomi.

Blijf je eigenaar van de cabs of wordt Disney c.s. de nieuwe eigenaar. maw als jij de eigenaar blijft, hoe zit het dan met (het ongetwijfelde) merkrecht van Disney, mag de art/cab dan zo doorverkocht worden?

Of maak je extra diy pakketten buiten die af zijn om, neem aan dat Disney niet zelf gaat zitten schroeven? Of zijn er ook kant en klare cabs straks in de verkoop

Tof dat je dit probeert, als er prijzen bekend zijn hoor ik het ook graag.

Keep it up en succes bij de pitch!
Team 15 kHz
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Sep 11, 2012 18:36

Jesus, wat vet zeg! Benieuwd wat hier uit komt, succes Jinxz en moffel nog even een Nozomi logo weg ergens op de cab :)
ckong

Post by ckong » Wed Sep 12, 2012 06:16

Jinxz wrote:Als je een tekening hebt of kunt regelen dan graag.
Tnx

PM me even je e-mail adres, dan zal ik je wat sturen.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Sep 12, 2012 15:14

ElPancho wrote:Vind dit op het moment de interessantste draad op Nozomi.

Blijf je eigenaar van de cabs of wordt Disney c.s. de nieuwe eigenaar. maw als jij de eigenaar blijft, hoe zit het dan met (het ongetwijfelde) merkrecht van Disney, mag de art/cab dan zo doorverkocht worden?

Of maak je extra diy pakketten buiten die af zijn om, neem aan dat Disney niet zelf gaat zitten schroeven? Of zijn er ook kant en klare cabs straks in de verkoop

Tof dat je dit probeert, als er prijzen bekend zijn hoor ik het ook graag.

Keep it up en succes bij de pitch!

Thanks! Het is de bedoeling om eigenaar te blijven cq. het alleenrecht te hebben de cabs terug te kopen. Details hoop ik morgen met hun uit te werken. Ik heb een boel wensen/eisen maar het komt uiteindelijk aan op de gewilligheid van Disney om cabs te laten bouwen voor promotie en eventueel nog meer daarna.

ruderudie wrote:Jesus, wat vet zeg! Benieuwd wat hier uit komt, succes Jinxz en moffel nog even een Nozomi logo weg ergens op de cab :)

Haha, ik verwerk ook zeker een Shadaloo promo ergens in het artwork ;)

@CKONG PM gestuurd.

Vandaag ff aan tafel gezeten met de CNC guys en het hout uitgekozen voor de bouw. De originele DK cabs waren van een vezelplaat gemaakt wat uiteindelijk erg gevoelig is voor vocht en beschadiging. Ik heb gekozen om het van een beter kwaliteit hout te laten maken. Populier multiplex dat vanuit de fabriek al in de grondverf is gezet. Dat geeft een super strakke afwerking en kan gelijk in de juiste kleur worden geverfd.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Sep 12, 2012 19:40

ckong wrote:
Jinxz wrote:Als je een tekening hebt of kunt regelen dan graag.
Tnx

PM me even je e-mail adres, dan zal ik je wat sturen.

Tip van de week: klik op het knopje 'EMAIL', zichtbaar onder de post van Shadaloo. Je mailclient wordt dan gestart met het juiste emailadres erin.
DLX

Post by DLX » Thu Sep 13, 2012 08:24

Lig het aan mij, of zie ik geen email knop?!
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Thu Sep 13, 2012 10:20

All I can say is WOW!!! Heel erg vet!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Sep 13, 2012 12:06

Vanmorgen naar het hoofdkantoor van Disney gereden. Het kantoor was een gigantische 19 verdieping hoge toren . Bij binnenkomst werd me verteld dat ik de afspraak had op de 19e verdieping. Aangekomen bij de liften stapte ik met 3 anderen in de lift. Ze drukte op verdieping 3 en op 4 waarna ik drukte op nr. 19. Op het moment dat ik op de knop drukte hoorde ik ze gelijk zeggen "ooooooeeh 19... je gaat op audiëntie". :lol:

Het gesprek verliep perfect, de pitch kon niet beter!
Ze voeren vandaag intern overleg over de cabs. Vanmiddag wordt ik teruggebeld over het uiteindelijke aantal en het papierwerk om officieel vendor te worden van Disney. Fingers crossed :D

De cabs zouden iets anders moeten worden dan degene die in de VS worden gebruikt. In de VS ligt de focus van de cab enkel op 'Fix it Felix' en dat is voor een korte termijn promotie moeilijk te linken aan de film Wreck it Ralph. Om die reden zou het artwork aan de zijkant en marquee dus Wreck it Ralph moeten worden i.p.v. FiF.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Thu Sep 13, 2012 12:10

Top Jinxz, we duimen met z'n allen! Laat het ons ook gelijk weten ;)
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Sep 13, 2012 13:29

Top Jinxz, we duimen met z'n allen! Laat het ons ook gelijk weten ;)

+1
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Sep 13, 2012 14:22

Ik vind dit echt waanzinnig vet. Seriously. Post zoveel mogelijk info :-)
Post Reply